Kulturberikning i Rosengård

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag klarade att se till 1:06 innan jag förstod att jag inte vill se, dvs någon sekund innan Janne Josefsson börjar prata. Hann se en turksnut, en islamist med ej acceptabelt ansiktshår och några förortstöntar.

Var det något vettigt folk med i debatten?
Nej, det värsta var nog ändå när fuskskägget vägrade ta avstånd från Laden och 11/9.

Så då skulle jag gått ut och skjutit raketer mot snuten? :confused:
Gjorde dessa gossar det?

Last edited:
Nej

1234

Gjorde dessa gossar det?

Vet ej, men dom försvarade ju vad som skedde med att det var för långt till moskén. Vem fan har tid att gå och be 5ggr om dagen ändå, även om det ligger i grannlokalen. Hjärntvättade religiösa idioter. Vad säger chefen på jobbet när dom drar iväg hela tiden och ber?(kuggfråga)

Vet ej, men dom försvarade ju vad som skedde med att det var för långt till moskén. Vem fan har tid att gå och be 5ggr om dagen ändå, även om det ligger i grannlokalen. Hjärntvättade religiösa idioter. Vad säger chefen på jobbet när dom drar iväg hela tiden och ber?(kuggfråga)
Gjorde de? Har bestämt för mig att de tog avstånd från det som hände och ifrågasatte istället varför situationen tilläts att eskalera efter de uppenbara kommunikationsproblemen mellan polis/socialen och fastighetsägaren.

De hjärntvättade religiösa idioterna verkar inte ens vara delaktiga i större utsträckning, nu är det bara hjärntvättade hippiesvin som kastar sten.

Däremot ställer jag mig lite frågande till deras utgångspunkt att "bristen på aktiviteter i Rosengård" måste innebära att det "enda alternativet är att dra omkring och förstöra". Men det är snarare en social fråga, inte en om vilket ursprung man har. Där borde man arbeta mera, vilket också kommer att ske.

Vadå, tror du inte de jobbar och betalar skatt så polisen har råd att läxa upp dem eller? :mad:

Visa gärna lite din glädje över det som händer nu, det finns inget negativt förutom kostnaden men den är ett litet pris för ökad medvetenhet om denna ondskas ideologi. Framför allt är det inget nytt att de är våldsverkare.

:banana
:mysmys

Gjorde de? Har bestämt för mig att de tog avstånd från det som hände och ifrågasatte istället varför situationen tilläts att eskalera efter de uppenbara kommunikationsproblemen mellan polis/socialen och fastighetsägaren.

Ingen tog ju för fan avstånd till nåt. Allt skylldes ju på polisen och kommunen. Utan att kunna några siffror så kan jag sätta en bra peng på att det satsas en jävla massa pengar från kommunens sida på Rosengård. Dessutom har jag vid ett flertal tillfällen sett reportage där Rosengårdare försvarar Rosengård och säger att det är jättetrevligt att bo där och att media svartmålar stället. Dags att bestämma sig?

De hjärntvättade religiösa idioterna verkar inte ens vara delaktiga i större utsträckning, nu är det bara hjärntvättade hippiesvin som kastar sten.

Skitsnack, det är väl bara att kolla tv-bilderna. Det är säkert yrkesdemonstranter där också och jag tror polisen föredrar att gripa dom för att undvika rasistsnacket och större upplopp ála Paris.

Däremot ställer jag mig lite frågande till deras utgångspunkt att "bristen på aktiviteter i Rosengård" måste innebära att det "enda alternativet är att dra omkring och förstöra". Men det är snarare en social fråga, inte en om vilket ursprung man har. Där borde man arbeta mera, vilket också kommer att ske.

Traditionellt bullshit. Finns hur mycket som helst att göra om man vill. Idrotta till exempel.

Extra! Extra!

Lösningen på kravallerna är enligt DN's nätupplaga inom räckhåll:

Två av våra fältassistenter arbetar i ett forskningsprojekt som ska försöka hitta ett svar. Vi skulle verkligen behöva den kunskapen.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Så jävla underbart svenskt. :lol

Lord please låt USA invadera oss och ge oss ordning och reda.

Men om man ska vara lite allvarlig så framgår det också av artikeln det som de flesta borde begripa, de här vildarna ser så klart polisens mjukismentalitet som ett svaghetstecken - vilket den också är.

En annan ytterst beklämmande sak är att alla de som inte deltar i dessa dåd drabbas dels av att de tvingas se på medan polisen inte gör någonting, tänk om det där hände utanför mitt fönster och polisen satt i ring i sina plyschdräkter och höll i hand. :mad:

Vidare så kommer den ökade främlingsfientligheten drabba dem allihop, bråkmakare eller inte. Ganska orättvist men fullt förklarligt.

Polisen borde stämnga varenda moské i hela Sverige i en månad tills det är lugnt, då jävlar skulle det bli ordning. :fakta

Skjut mupparna i knäna. Då kan skiten inte springa undan. Sen in med dom i isoleringscell i 5-10 år i väntan på rättegång.

Hur svårt ska det vara?

EDIT: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=465505

Som sagt, jävla muppar. Dom som gör sånt här är bara fega jävla kräk som förstör andra personers bilar som dom kanske behöver för att ta sig till jobbet.
Oavsett hudfärg, religion och seuxell läggning. Skjut asen.

Last edited:
PK är egentligen ett uttryck som förts fram av och används av, SD och dess anhängare med två syften:
1. Smutkasta och misstänkligör motståndaren för att få han till att gå i försvar så slipper du debattera argument. Första inlägget i tråden passar med andra ord in rätt bra på beskrivningen!
2. Även en metod att hävda att debatten inte styrs av demokratiska regler, ett sätt att bli "sanningens riddare". På det viset så finns det ju en förklaring, om än lite konspiratorisk, till varför mer än 95% av befolkningen inte stöder SD. Att vi sedan har full yttrandefrihet i Sverige är kanske inte så viktigt.

Precis som "rasist" då?

gummikulor!?

Kan inte polisen visa att dom har lite cohones och styra upp den här skiten, inte bara titta på som åskådare med skyddsvästar!?

Varför inte tillåta gummikulor och göra något åt situationen, man blir minst lika trött på den svenska poliskåren ("styrelsen", inte poliserna på gatorna) som tröga vänsterextremister (inte för att det finns några smarta vänsterextremister men ändå)

gummikulor!?

Kan inte polisen visa att dom har lite cohones och styra upp den här skiten, inte bara titta på som åskådare med skyddsvästar!?
Dom får inte. Man har den poliskår man förtjänar, har hört upprörda röster kring det som hände i rosengård som säger att polisen gick alldeles för bryskt fram och att de till och med var orsaken till att det blev så stökigt. Skulle en Svensk polis sätta en gummikula i en stackars stenkastare skulle det bli rikspanik.

Ingen tog ju för fan avstånd till nåt. Allt skylldes ju på polisen och kommunen. Utan att kunna några siffror så kan jag sätta en bra peng på att det satsas en jävla massa pengar från kommunens sida på Rosengård. Dessutom har jag vid ett flertal tillfällen sett reportage där Rosengårdare försvarar Rosengård och säger att det är jättetrevligt att bo där och att media svartmålar stället. Dags att bestämma sig?

Traditionellt bullshit. Finns hur mycket som helst att göra om man vill. Idrotta till exempel.
Om du inte kan välja vem som målar upp "rätt" bild mellan boende i Rosengård och media så förstår jag din förvirring. Det kan inte vara lätt. Vem skyllde på polisen, bortsett från moskéledarna? Jag kan inte dra mig till minnes att grabbarna gjorde det.

Hur mycket som helst är en ganska grov överdrift, men även det utbud som finns är starkt begränsat till var i samhället du befinner dig. Idrotta utan pengar? Lycka till.

Polisen borde stämnga varenda moské i hela Sverige i en månad tills det är lugnt, då jävlar skulle det bli ordning. :fakta
Jättebra! :rofl

Dom får inte. Man har den poliskår man förtjänar, har hört upprörda röster kring det som hände i rosengård som säger att polisen gick alldeles för bryskt fram och att de till och med var orsaken till att det blev så stökigt. Skulle en Svensk polis sätta en gummikula i en stackars stenkastare skulle det bli rikspanik.
Gummikulor är ett misslyckande, precis som vattenkanoner. Visst kan man ge upp och införa en totalitär poliskår som bryter ned varje tillstymmelse till "uppror" med våld, men DET kommer absolut inte att lösa något. Trängda människor blir än mer våldsamma vilket fordrar grövre våld från poliserna.

Fler poliser är alltid en kortsiktig lösning och kommer aldrig att lösa problemen, bara förstärka dessa. Det märks att många inte vill, eller kan, förstå problematiken med en våldsupptrappning. Det är inte så enkelt som att "sätta demonstranter på plats", det får ganska stora konsekvenser för hela statsskicket och samhället. Hollywood har satt sina spår :rolleyes:

Last edited:
Men vafan, släpa dit lite brandslangar och spola ner patrasket ordentligt.
Är det mellan 0 och 5grader ute så är man inte uppkäftig särskilt länge när man dyngsur.
Problemet löst och inga skadade:tummenupp

Folk är lättlurade.
"Gummikulor" låter ofarligt men effektivt.
Består av stålkulor med ett ganska tunt lager gummi runt.
[YOUTUBE-ID]Xi47ujPbUms[/YOUTUBE-ID]
Definitivt inte ofarliga.
Vattenkanoner och "Bean-bags" FTW.
[YOUTUBE-ID]DPNKBdF_P5U[/YOUTUBE-ID]
Hittar ingen video med "Bean-bags".
Patroner till hagelbössa, laddade med mjuk laddning.
En sjudjävla smäll.

Antagligen har de konkurerats uta av "Tasers", emedan dessa fungerar även på ordentligt påtända personer.

Last edited:
Om du inte kan välja vem som målar upp "rätt" bild mellan boende i Rosengård och media så förstår jag din förvirring. Det kan inte vara lätt. Vem skyllde på polisen, bortsett från moskéledarna? Jag kan inte dra mig till minnes att grabbarna gjorde det.

Hur mycket som helst är en ganska grov överdrift, men även det utbud som finns är starkt begränsat till var i samhället du befinner dig. Idrotta utan pengar? Lycka till.

Jättebra! :rofl

Gummikulor är ett misslyckande, precis som vattenkanoner. Visst kan man ge upp och införa en totalitär poliskår som bryter ned varje tillstymmelse till "uppror" med våld, men DET kommer absolut inte att lösa något. Trängda människor blir än mer våldsamma vilket fordrar grövre våld från poliserna.

Fler poliser är alltid en kortsiktig lösning och kommer aldrig att lösa problemen, bara förstärka dessa. Det märks att många inte vill, eller kan, förstå problematiken med en våldsupptrappning. Det är inte så enkelt som att "sätta demonstranter på plats", det får ganska stora konsekvenser för hela statsskicket och samhället. Hollywood har satt sina spår :rolleyes:

Har dom själv inget ansvar för sina liv?
Vadå idrotta kostar pengar?
E de det som e lösningen?
En bolljävel kostar inte mycke på 10-20 man.Basket ,fotboll,rugby el landhockey är inga extremt dyra sporter.
Ser man sen att flertalet bär dyra märkeskläder faller ditt resonomang.
Man kan inte skylla allt på sin omgivning.
Men de e ju lätt att få lite uppmärksamhet genom att bete sig som ett svin....

Idrotta utan pengar? Lycka till.

Det där argumentet håller inte. Finns skitmånga killar som varit på glid som skärpt sig tack vare idrott, och dom är inte rika. Påstår du att alla som idrottar är rika? Fotboll förbrödrar.

Last edited:

snarare flertalet "demonstrationer" som alltid lyckas urarta till stenkastning och demolering av privata, företags och allmän egendom i dess närhet. Och alltid tycks dessa "fredliga demonstranter" bara "råka" ha med sig basebollträ, kofot, huva och ansiktsmask/rånarluva till sina "fredliga fredsframkallande demonstrationer mot jordens avskum".

sån jävla bullshit - och klart det finns "yrkesdemonstranter" när det inte finns något motstånd i att genomföra denna hobby (jag skulle själv gärna svinga lite basebollträ och demolera en fönsterruta eller fordon ibland, men jag har moral, etik, självbevarelsedrift (hjärnkapacitet och intelligens) m.m. för att inte göra det.

Folk är lättlurade.
"Gummikulor" låter ofarligt men effektivt.
Består av stålkulor med ett ganska tunt lager gummi runt.
*youtube-klipp*
Definitivt inte ofarliga.
Vattenkanoner och "Bean-bags" FTW.
*youtube-klipp*
Hittar ingen video med "Bean-bags".
Patroner till hagelbössa, laddade med mjuk laddning.
En sjudjävla smäll.

Hur många demolerar saker och ting (för inte fan är det demonstrerar dom gör) om dom vet att det finns en betydande risk för flygande gummikulor i 960 m/s ingår i det hela?

man får ju tro och hoppas att svenska polisen inte beter sig likadant som mellanöstern militärer som slåss om "helig mark"... den jämförelsen köper jag inte.

Vattenkanoner och bean-bags är inget jag säger nej till heller.
fuck it, jag säger inte ens nej till vanliga BB-bullets (Airsoft, Soft Air Gun "ammo") sådana som flyger fram i 90-12 m/s känns rätt bra dom med, fram med Airsoft-bössor till polisen, på med highcap-magasin med 500 kulor, och så trimma upp skiten till 200-300 m/s istället (och så auto-läge såklart).

Det som gör mig förbannad är att det inte finns något för svenska polisen att använda sig utav mellan närfajt med betong och dödlig pistolammo.

40 år av blockflöjtande och DDR-barnprogram likaså.

:rofl :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...