Kulturberikning i Rosengård

Status
Ej öppen för fler svar.
Glashus, igen!

2km x 5 besök per dag = 10km (+lika mycket till för att ta sig hem igen) alltså 20km. Som du säkert vet är det två MIL.

Så du menar att du GICK till jobbet varje dag? Nej, tänkte väl det. Och att du flyttade närmare är precis det jag syftade på förut, alla KAN inte flytta närmare. Religion är ingen hobby, för religiösa är deras tro i många fall viktigare än mat, hört talas om fasta? Men du verkar inte kunna sätta dig in i något som inte är baserat på ditt eget liv. Och det är ju självklart ett stort handikapp för att förstå minsta lilla del av den omvärld du lever i.

Jag var imponerad som barn över fastan! Jag blev förvånad när jag fick veta att jo dom äter när det blir mörkt?? Så vadå då fastar dom väl inte. Jag fastar varje gång jag reser då? eller svälter jag bara för att jag är Svensk. Fastan är bluff om du frågar mej, ungefär som Tomten

Jag var imponerad som barn över fastan! Jag blev förvånad när jag fick veta att jo dom äter när det blir mörkt?? Så vadå då fastar dom väl inte. Jag fastar varje gång jag reser då? eller svälter jag bara för att jag är Svensk. Fastan är bluff om du frågar mej, ungefär som Tomten
Är du så här dum eller skojar du bara?

Kul att du fick till mattematiken där måste kännas bra,.
Nej jag gick inte till jobbet jag åkte bil! vilket bidrog till att jag fick göra vissa prioriteringar! Varför skulle de inte ha råd att flytta de har framgått att den större delen där går på bidrag och då får sitt boende(bidrag)betalt av staten varför kan de då inte lika gärna hyra sin lägenhet någon annanstans där de finns en moske eller kanske till och med arbete. Har rosengård sveriges billigaste hyror eller?
Varför ger deras tro rätten att mina hårt ihoparbetade skatte pengar ska gå till mosker inom en 2km radie från där varenda muslim bor? Då vill jag ha en crossbana 2km från där jag bor.
Nog känner jag till fastan hade en kille i min klass som trilskades med att fasta vilket vid två tillfällen resulterade att han svimmade en gång ramla ner för en trapp och spräckte skallen(kosta mina skattepengar igen) Fast bra religon självsanerande.
Det är alltid skönt när en besserwisserbonde från landet får en knäpp på nosen.

Precis, du åkte bil. Resten av det du skriver är bara skitsnack och visar på att du verkligen inte är i stånd att förstå ett jota.

Jag kan ha fel men jag är relativt säker på att inga moskéer i Sverige har finansierats av skattepengar, så du kan vara lugn på den punkten. Skall dubbelkolla sedan. Det smärtar mig att dina framtida barn kommer att kosta mig pengar :gråta

Last edited:
Alla punkter du nämner är saker som kanske är självklara för dig som har möjligheterna att köpa en cykel eller flytta när det passar, men för många finns varken pengarna eller möjligheten.

Dom snor ju cyklar hela tiden! :confused:

"Resande" får dessutom äta även när det är ljust.
Fastan är ett utmärkt tillfälle att hälsa på samma släktingar.
Dessvärre är de antagligen inte hemma...

1. Hur kommer det sig att detta händer i just Rosengård och inte i någon bonnkommun längre norrut?

2. Är dessa människor vana vid att det finns en moské inom en 2kms radie, eller ett det ett krav som uppkommer i välfärdens Sverige?

Har verkligen försökt att titta på allas argument här objektivt och funnit att Kantian inte har ett enda vettigt påstående. Börja snöa in på att det är synd om nån som måste gå 2km för att självvalt be. Och varför dom måste gå har heller inte framkommit.

Varför är det aldrig katoliker, judar, synskadade, IOGT eller nån idrottsklubb som bränner bilar i Sverige? Dom blir också av med lokaler titt som tätt. Nä det är muslimer, och så fort det rör muslimer så är allt ursäktat av Kantian med bihang. Det är automatiskt synd om dom. Jag förstår verkligen inte varför. Andra religioner sågas längs med fotknölarna men att stöta sig med muslimer, det gör man bara inte. (Nu inte sagt att det är fel på ALLA muslimer utan mer att när dåliga muslimer gör bort sig så undgår dom kritik på ett sätt som inte gäller andra dåliga människor)

Och polisens agerande som kritiseras. WTF? Citerar både från Generation Kill och en svensk minröjarkille som var nere i Irak: (Ungefär) Har man tidigare blivit styrd av Saddam kommer man inte lyssna på någon som har silkesvantar på sig.

När poliskillen på Debatt tyckte att föräldrarna skulle ta ansvar besvarades det med att dom hade andra grejer att göra och inte hade tid att ta hand om sina ungar. Tydligen hade dom dock tid att knulla till sig dom iaf . Och vad det är dom har att göra som är så mycket viktigare kan man verkligen fråga sig då bara en tredjedel av dom vuxna i Rosengård har ett arbete att gå till enligt Insider.

Det finns inget ursäktande för detta beteende. Face the facts, Kantian.

Hur otrevlig Kantian behöver du bli för att vara nöjd?

Denna tråd stängs och banning har utdelats.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back