Kulturberikning i Rosengård

Status
Ej öppen för fler svar.
Finns det verkligen folk som tror att kriminaliteten och våldet i USA minskat på grund av att polisen är mer benägen att använda vapen?
Tycker ni att nolltoleransen fungerade också?

Skulle eller skulle inte kriminaliteten öka om vi gjorde oss av med polisen? Motsatsförhållandet borde också gälla.

Som sagt.:rolleyes:

Mmm, ska göra det.

Edit: Har nu ringt runt. Bara rikemanssvin som spelar boll. Fifaen!
Då borde golf va en fattigmanssport.Billigare boll......

Nu är jag inte med riktigt, och vad har det med Rosengård att göra?
Vet han nog inte själv hellre.
Ser ut som om han smygsupit på sin pappas glögg om man ser hur han stavar:jisses

Finns det verkligen folk som tror att kriminaliteten och våldet i USA minskat på grund av att polisen är mer benägen att använda vapen?
Problemet är att kidsen aldrig haft respekt mot samhället.
Dom har själv satt sina lagar o blir inte hejdade.
Frågar du en unge idag så kan han bara räkna upp sina rättigheter,inte sina skyldigheter.
Lösningen måste vara att begår du en dumhet får det konsekvenser.
Oavsett storlek på dumhet.

Last edited:
de är ju så att de dära undomarna som springer runt och ställer till otyg är förlorade fall. de enda de gör är att gnälla att de inte har något att göra och tror att de är sammhällets plikt! att servera dem med fritidsysselsättning och arbeten. och de får inte heller vara mer en 2km från där de bor (framgår i en interviu att de var för lång att gå 2km till den andra mosken som fanns.)
om de nu är så illa i rosengård stackars alla barn som bor kirruna där lär de ju inte finnas allt för mycket fritidssysellsättning.

Uppenbarligen, lite pinsamt för dessa dock.

Skulle eller skulle inte kriminaliteten öka om vi gjorde oss av med polisen? Motsatsförhållandet borde också gälla.
Ett lands polisstyrka är en direkt indikation av hur illa ställt det är med samhället. Ju färre poliser det krävs för att skapa ordning desto bättre är samhället konstituerat. Löser vi samhällsproblemen kommer behovet av en ordningsmakt att minska.

och de får inte heller vara mer en 2km från där de bor (framgår i en interviu att de var för lång att gå 2km till den andra mosken som fanns.)
om de nu är så illa i rosengård stackars alla barn som bor kirruna där lär de ju inte finnas allt för mycket fritidssysellsättning.
Mja, för att återanvända ett tidigare exempel. Hur attraktivt skulle du tycka att det var om du tvingades gå 2 mil per dag till affären? Och inget tjafs om att ditt vita arsle inte skulle gå runt och slå sönder saker av den anledningen för det är bara skitsnack, tänk lite längre.

Last edited:
Mja, för att återanvända ett tidigare exempel. Hur attraktivt skulle du tycka att det var om du tvingades gå 2 mil per dag till affären? Och inget tjafs om att ditt vita arsle inte skulle gå runt och slå sönder saker av den anledningen för det är bara skitsnack, tänk lite längre.
Javisst.Vi bygger om alla affärer i en 2mils radie utom en till moskeer.
Bygger jätteidrottsanläggningar brevid.
Lägger ner alla polisstationer.
Voila.Problemet löst.
Du e en gud,Kantian som får oss andra att se klart.
Vill ha dig avbildad på staty mitt i Rosengård.

Nä, men slippar man lite till på dig så......
Skall man försöka förolämpa någon är det fördelaktigt om man faktiskt kommer på en egen förolämpning. Men eftersom du inte är den skarpaste keramikkniven så är du väl ursäktad. Försök att argumentera lite (seriöst) för din sak istället.

Skall man försöka förolämpa någon är det fördelaktigt om man faktiskt kommer på en egen förolämpning. Men eftersom du inte är den skarpaste keramikkniven så är du väl ursäktad. Försök att argumentera lite (seriöst) för din sak istället.
Ursäkta,var inte meningen att förolämpa dig......
Lessen om du tog illa upp....:pannkyss

Till att börja med pratade jag om 2KM inte mil. Kanske dax att lära sig avstånds förkortningar. Och att handla mat vilket är en livsnödvändig sak som alla gör går inte att jämnföra med att be i en moske som jag klassar som en hobby.
Som ren info så bodde jag 5 mil från min arbetsplatts och 1.2mil från närmsta mat affär. och jag varken kasta sten eller brände ner saker. Jag flyttade närmare smart va!!
Hur vida min ass är vitt har du ingnen aning om och har absolut ingen som hälst relevans i denna diskution.
Därmot så värmer de ju att vet att du tänker på min lilla rumpa.:slicka

Till att börja med pratade jag om 2KM inte mil. Kanske dax att lära sig avstånds förkortningar. Och att handla mat vilket är en livsnödvändig sak som alla gör går inte att jämnföra med att be i en moske som jag klassar som en hobby.
Som ren info så bodde jag 5 mil från min arbetsplatts och 1.2mil från närmsta mat affär. och jag varken kasta sten eller brände ner saker. Jag flyttade närmare smart va!!
Hur vida min ass är vitt har du ingnen aning om och har absolut ingen som hälst relevans i denna diskution.
Därmot så värmer de ju att vet att du tänker på min lilla rumpa.:slicka
Glashus, igen!

2km x 5 besök per dag = 10km (+lika mycket till för att ta sig hem igen) alltså 20km. Som du säkert vet är det två MIL.

Så du menar att du GICK till jobbet varje dag? Nej, tänkte väl det. Och att du flyttade närmare är precis det jag syftade på förut, alla KAN inte flytta närmare. Religion är ingen hobby, för religiösa är deras tro i många fall viktigare än mat, hört talas om fasta? Men du verkar inte kunna sätta dig in i något som inte är baserat på ditt eget liv. Och det är ju självklart ett stort handikapp för att förstå minsta lilla del av den omvärld du lever i.

Din röv var en metafor. Fnula på om du förstår hur.

Eftersom debatten har snöat in på avstånd vill jag tillföra att jag väldigt skeptisk till att det finns en moské inom 2km avstånd vart du än befinner dig i arabvärlden. Det står ju inte direkt i koranen att "Och närmaste moské får aldrig finnas mer än 2 km bort, så ske Allahs vilja, annars skall ni tända eld på edert kvarter."

Är 2km för långt att gå får man väl skaffa cykel, flytta närmare, hyra en lokal närmare, be i hemmet...ja ungefär tusen saker kommer väl på listan av möjliga lösningar innan man tycker att det är dags att tända eld på andras egendom. Eller?

I grunden är det ju de troendes problem (oavsett religion dessutom) att lösa avståndsfrågan snarare än sammhällets. Klarar dom inte av att bli avhysta får de troende väl ta och köpa och äga sin egen lokal också.

Nej, hur dom än vrider och vänder på det hela får dom inte min sympati för några av sina argument.

Eftersom debatten har snöat in på avstånd vill jag tillföra att jag väldigt skeptisk till att det finns en moské inom 2km avstånd vart du än befinner dig i arabvärlden. Det står ju inte direkt i koranen att "Och närmaste moské får aldrig finnas mer än 2 km bort, så ske Allahs vilja, annars skall ni tända eld på edert kvarter."

Är 2km för långt att gå får man väl skaffa cykel, flytta närmare, hyra en lokal närmare, be i hemmet...ja ungefär tusen saker kommer väl på listan av möjliga lösningar innan man tycker att det är dags att tända eld på andras egendom. Eller?

I grunden är det ju de troendes problem (oavsett religion dessutom) att lösa avståndsfrågan snarare än sammhällets. Klarar dom inte av att bli avhysta får de troende väl ta och köpa och äga sin egen lokal också.

Nej, hur dom än vrider och vänder på det hela får dom inte min sympati för några av sina argument.
Hela poängen med Youth Centret är att det också fungerar som en fritidsgård, jag försvarar inte vissa idioters beteenden men jag kan absolut sympatisera med den ilska som väcks, även om den riktas mot fel håll. Det är givetvis hyrestagarnas fel, men hyresägarna och polisens agerande samt den bristande kommunikationen till ungdomarna har inte direkt hjälpt situationen.

Alla punkter du nämner är saker som kanske är självklara för dig som har möjligheterna att köpa en cykel eller flytta när det passar, men för många finns varken pengarna eller möjligheten.

För icke-troende är det absolut svårsmält att inte alla tänker som de precis som troende inte förstår hur man inte kan tro.

"Och närmaste moské får aldrig finnas mer än 2 km bort, så ske Allahs vilja, annars skall ni tända eld på edert kvarter."

.

Hahahahaha :D

Det var det roligaste jag läst här på SH på bra länge.

I övrigt tycker jag att du sammanfattar det hela ganska bra.

Glashus, igen!

2km x 5 besök per dag = 10km (+lika mycket till för att ta sig hem igen) alltså 20km. Som du säkert vet är det två MIL.

Så du menar att du GICK till jobbet varje dag? Nej, tänkte väl det. Och att du flyttade närmare är precis det jag syftade på förut, alla KAN inte flytta närmare. Religion är ingen hobby, för religiösa är deras tro i många fall viktigare än mat, hört talas om fasta? Men du verkar inte kunna sätta dig in i något som inte är baserat på ditt eget liv. Och det är ju självklart ett stort handikapp för att förstå minsta lilla del av den omvärld du lever i.

Din röv var en metafor. Fnula på om du förstår hur.

Kul att du fick till mattematiken där måste kännas bra,.
Nej jag gick inte till jobbet jag åkte bil! vilket bidrog till att jag fick göra vissa prioriteringar! Varför skulle de inte ha råd att flytta de har framgått att den större delen där går på bidrag och då får sitt boende(bidrag)betalt av staten varför kan de då inte lika gärna hyra sin lägenhet någon annanstans där de finns en moske eller kanske till och med arbete. Har rosengård sveriges billigaste hyror eller?
Varför ger deras tro rätten att mina hårt ihoparbetade skatte pengar ska gå till mosker inom en 2km radie från där varenda muslim bor? Då vill jag ha en crossbana 2km från där jag bor.
Nog känner jag till fastan hade en kille i min klass som trilskades med att fasta vilket vid två tillfällen resulterade att han svimmade en gång ramla ner för en trapp och spräckte skallen(kosta mina skattepengar igen) Fast bra religon självsanerande.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...