KTM-tråden!

Tokkör du inte i enduro spåret så räcker nog oljebyte var 20 timme, och kolvbyte kanske var 50 timme, och 50 timmar tar bra lång tid att köra ändå :tungan så det är inte som alla säger med "sjukt" mycket service, alla vill ju underhålla sin cykel eller hur? Varför inte bara sitta där i garaget några gånger extra och se över sin skönhet? :tummenupp gör dig bara gott och meka lite mer...

Har man otur (som jag eller prulle) så är det betydligt mycket mindre än 50 timmar.
Min skar efter 25 timmar
Iofs var 22 timmar av dessa i endurospåret, men där så mår motorn bättre än på gata då man dels kör på mycket mer varierat varv och dels (om man är nybörjare) nästan aldrig varvar nämnvärt jämfört med gata.

Dessutom började ramlagrena vara lite sådär efter 25 timmar också, från att vara perfekta till den yttre toleransen (fortfarande inom iofs)

Så visst endurohojar kan hålla på gatan om man har tur, men jag brukar köra med "Hoppas på det bästa men räkna med det värsta" och då faller endurohojar bort.
 
Har man otur (som jag eller prulle) så är det betydligt mycket mindre än 50 timmar.
Min skar efter 25 timmar
Iofs var 22 timmar av dessa i endurospåret, men där så mår motorn bättre än på gata då man dels kör på mycket mer varierat varv och dels (om man är nybörjare) nästan aldrig varvar nämnvärt jämfört med gata.

Dessutom började ramlagrena vara lite sådär efter 25 timmar också, från att vara perfekta till den yttre toleransen (fortfarande inom iofs)

Så visst endurohojar kan hålla på gatan om man har tur, men jag brukar köra med "Hoppas på det bästa men räkna med det värsta" och då faller endurohojar bort.

Hmm, tur att 2taktare inte är omöjliga att laga, och inte så dyrt heller om man kan själv, men har man en enduro hoj så antar jag att man kan meka :tuttar
 
Hmm, tur att 2taktare inte är omöjliga att laga, och inte så dyrt heller om man kan själv, men har man en enduro hoj så antar jag att man kan meka :tuttar

Nog för att de är billigare än 4takt men att omnicasilera en cylinder (3-4papp? minns ej) tillsammans med ramlager- (2,4k inkl arbete) och kolvbyte (1,4k) går ändå på några tusen, tyvärr.
 
Har man otur (som jag eller prulle) så är det betydligt mycket mindre än 50 timmar.
Min skar efter 25 timmar
Iofs var 22 timmar av dessa i endurospåret, men där så mår motorn bättre än på gata då man dels kör på mycket mer varierat varv och dels (om man är nybörjare) nästan aldrig varvar nämnvärt jämfört med gata.

Dessutom började ramlagrena vara lite sådär efter 25 timmar också, från att vara perfekta till den yttre toleransen (fortfarande inom iofs)

Så visst endurohojar kan hålla på gatan om man har tur, men jag brukar köra med "Hoppas på det bästa men räkna med det värsta" och då faller endurohojar bort.

Men du körde väl ktm 125 lc2 och inte ktm 125 exc? :va :)
 
ja jag har en sån man krokar fast på utsidan, men det gick fan inte så får väl köpa mig en sån
 
All el till lampor, blinkers och tuta la av igår.. tänkte öppna upp och kolla om felet kommer därifrån
 
jag hade börjat att mäta på sladdarna som kommer från generatorn. Är det ös i dom så slipper du ju ta av svänghjulet.

jo men det ska va lite knas att mäta dom.. går ut två sladdar till regulatorn. en gul och en vit ska man mäta dom för sig och sätta ena stickan mot ramen eller hur gör man?
 
jo men det ska va lite knas att mäta dom.. går ut två sladdar till regulatorn. en gul och en vit ska man mäta dom för sig och sätta ena stickan mot ramen eller hur gör man?

Du bör ha 4 kablar som kommer från svänghjulet. 2 från tändspolen och 2 från generatorn. Starta hojen och kolla om det är någon spänning mellan de 2 som är från generatorn.

Eventuellt står det hur många volt du ska ha i verkstadshandboken. Ju mer du varvar, desto högre spänning.

:)
 
  • Gilla
Reaktioner: Loy
Du bör ha 4 kablar som kommer från svänghjulet. 2 från tändspolen och 2 från generatorn. Starta hojen och kolla om det är någon spänning mellan de 2 som är från generatorn.

Eventuellt står det hur många volt du ska ha i verkstadshandboken. Ju mer du varvar, desto högre spänning.

:)

det är 6 sladdar som kommer ut, 2 från tändspolen, sen 4 från generatorn där 2 går till CDI och och 2 går till regulatorn, dom som går till CDI är det inget fel på eftersom hojen startar..

Ska försöka mäta sen igen så återkommer jag ;)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top