Ktm som gått 5 mil? Ääää

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
Kolla denna annons, en Ktm som gått 5 mil...

Undra om han gasat nått på de 5 milen med tanke på hur avgassystemet ser ut! Sådär såg inte min Ktm 640 SM -02 ut efter 200mil ensengång!

Eller är det annorlunda material i den nya?

Avgassystem blir väl blåa ganska fort så det är väl ingen omöjlihet.
Kollar man däck skivor mm och hojen i övrigt så borde man kunna avgöra om 5mil på hojen är på tok för lite.

5-10mil Tröttnar man verkligen så fort på en KTM?

Fan jag provkör ju 5 mil på en hoj innan jag bestämmer mig, dessutom när man har nyköpt brukar man väl få ihop 5 mil hemma på gården på ett par dagar.

Handlaren brukar ju rulla omkring cykeln lite också, ut och in på verkstan, butiken, tvätthallen, ut på gården osv :D

Även om den hade gått femtio mil skulle jag tycka att det var konstigt, ger man inte en hoj mer tid än så innan man säljer???

Vet man egentligen vad man vill ha och om man har råd om man säljer så snabbt?

Min kusin sålde sin KTM med 35 mil på mätaren.....dock hade han ju en båge tilll....

Svensk-såld?... kanske kommer från Tyskland, kan ju förklara domdär 5 milen.. Tyska mil kan ibland vara VÄLLLDIGT långa :hihi

Om bränsleblandningen är fel kan rören bli blåa vääääldigt fort! Tror att det är när den får för lite bränsla, för då går den mkt varmare...
Jag har sett det på andra 4t innan, så det kan vara så!

edit: En ny 660 för 64kkr!!!!! Man blir ju lätt sugen.... :D

CaféRacer skrev:
Svensk-såld?... kanske kommer från Tyskland, kan ju förklara domdär 5 milen.. Tyska mil kan ibland vara VÄLLLDIGT långa :hihi
1 mil är 10km. 1km är lika mycket i alla länder, där det metriska systemet används. :mattias

EDIT: Det backas mätare precis lika mycket i Sverige som i vilket annat land som helst... :fatta!

Bollox skrev:
1 mil är 10km. 1km är lika mycket i alla länder, där det metriska systemet används. :mattias

EDIT: Det backas mätare precis lika mycket i Sverige som i vilket annat land som helst... :fatta!

Skulle snarare säga mer eftersom straffet är lägre i sverige än i övriga EU!

//jaG

Okej, jag kan ju berätta hur det ligger till med denna hoj som gått 5 mil så slipper ni spekulera.

Det är min kompis kusins hoj, han köpte den nu i mars och tog inte ut den förrens i förra veckan. Han tröttnade helt enkelt direkt på hojen, hur konstigt det än låter! Tydligen är det sporthoj han ska ha :fakta

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park