Ktm som gått 5 mil? Ääää

Fattar inte varför alla stirrar sig blinda på miltalet? Jag personligen skiter fullständigt i vad som står på mätaren. Fan det syns och känns ju om hojen är bra eller inte. Är man så dum att man litar på mätaren, får man skylla sig själv. Det betyder ändå inte ett piss. Tex en hoj med 500 ÄRLIGA mil på mätaren kan vara helt slut. Medans en hoj med domkumenterat 15000 mil kan vara i superskick, (mao Honda) :fakta

Alltså, tänk er en, låt säga Suzuki GSX-R 750 från 98 med 2400 mil på mätaren. Vanligt i annonser. (Har aldrig sett en liknande med 7000 mil på mätaren.) 8 ägare tex... Vad fan, är det INGEN som har velat/orkat köra med den hojen? :fatta! Antingen är mätaren nollad, bytt eller så är hojen kass helt enkelt, är vad jag tänker. 400 mil/år... Hmm, kör så pass mycket på en vecka, lätt.
Menar, skit i miltalen, det är bara en siffra ändå!

Hojar är ju ändå inte bruksfordon på samma sätt som bilar. Många jobbar nog hela veckorna och tar en tiomilatur på helgerna när det är bra väder och är nöjda så. Det blir inte så många mil på det sättet. Min fd TL1000 -99 visade ca 2900mil när skroten tog den, då var den ändå nerdrevad en kugg fram. Jag tyckte jag körde rätt mycket, men inga touring resor som slukar mil.
Men visst är det konstigt att man aldrig sett en sporthoj med mer än 5000mil på annons....

Köpte en hoj till min fjälla igår med 5700 mil på mätaren!!! I kanonskick, inget alls att klaga på, man skulle kunna tro att den bara gått 500 mil!! :yoparty

Henren skrev:
Undra om han gasat nått på de 5 milen med tanke på hur avgassystemet ser ut! Sådär såg inte min Ktm 640 SM -02 ut efter 200mil ensengång!

Snålt justerad förgasare ger sådana symptom, vill minnas att nålen skall höjas ett hack för att bota problemet. :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park