KTM och deras FANTASTISKA maskiner !!

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den här personen har lite problem med läsförståelse och är inte särskilt ödmjuk och tolerant.....

....eller så är det ett Troll... :)

Tja, även om där inte finns många poster så handlar de om lite spridda saker, som verktyg och lås bland annat. Men, en viss fäbless för att raljera om KTM går att skönja om man ser efter riktigt noga. :hihi
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Du har köpt tre olika nya hojar som alla har haft fel och du anser att KTM har bra kvalitet? Snacka om rabiat fanboy.



Klart att hojarna håller när du bara kört 2500 mil och sedan säljer dem efter en säsong. Speciellt så som du puttrar runt på asfalterade vägar.

Rollie, varifrån kommer allt ditt hat ifrån? Har du fått stryk av ngn som har en KTM eller?

Det måste vara ngt annat som ligger bakom din vrede. Vi kan inte hjälpa dig om du inte berättar vad som är fel... I ditt huvud.
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Finns de någon ägare av en rasad LC4 motor, som på heder och samvete kan säga att han/hon nästan alltid körde med framhjulet i marken innan raset?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Min KTM erfarenhet begränsar sig till en 640 LC4 SM -05 som jag köpte sommaren 09 med 900 mil på mätaren. Var inte i närheten så kul som jag trodde, en enormt primitiv, rå (se hemslöjd) maskin som jag tidvis skulle vibrera i bitar men så var det också first time i alla bemärkelser.

Min började läcka olja från toppen efter 50 mils körning och väl inne på verkstad så stod två ventiler fullständigt åt helvete trots fullklottrad servicebok - efter 950 mil :va "Oj tur att du kom in, kunde blivit dyrt det här..." sa meken. Hmmmmm....

En helgs busande på en 950 SD ett par år senare var en helt annan grej men jag tycker fortsatt KTM ligger efter i finish och byggkvalitet, iaf upplevd. Förstår till fullo fansen men nä, blir ingen österrikare för mig igen.

Mina två cent
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Kanske används en KTM mer än en japanare eller en tråkig tysk :va
Har en KTM-åkare ha roligare när de åker? :banana
Oftast är det inte KTM-ägare som gnäller utan de som inte har en , -kan det vara avundsjuka?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Har jag någon gång råd att äga 2 hojar inna allt går på el kommer jag utan att blinka springa in till KTM ÅF och titta på vad dom erbjuder vid den tiden innan jag ens funderar på att titta på något annat. Eller rent av köpa en begagnad 1290 igen. Fantastiskt rolig maskin som är värd ett oljebyte extra eller en ventiljustering vart annat år. :Bugar
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Min KTM erfarenhet begränsar sig till en 640 LC4 SM -05 som jag köpte sommaren 09 med 900 mil på mätaren. Var inte i närheten så kul som jag trodde, en enormt primitiv, rå (se hemslöjd) maskin som jag tidvis skulle vibrera i bitar men så var det också first time i alla bemärkelser.

Min började läcka olja från toppen efter 50 mils körning och väl inne på verkstad så stod två ventiler fullständigt åt helvete trots fullklottrad servicebok - efter 950 mil :va "Oj tur att du kom in, kunde blivit dyrt det här..." sa meken. Hmmmmm....

En helgs busande på en 950 SD ett par år senare var en helt annan grej men jag tycker fortsatt KTM ligger efter i finish och byggkvalitet, iaf upplevd. Förstår till fullo fansen men nä, blir ingen österrikare för mig igen.

Mina två cent

Det har helt klart gått framåt för KTM sedan den tiden, även det fortfarande finns en del övrigt att önska. På den tiden var läckande topplockspackning på LC4- motorer standardutrustning vill jag minnas. Det gick inte att köpa utan. :)
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Precis som med Ducati....:fakta:D

Fast Ducati är ju mer en sekt.

”Ducatista” och ”Nääää, den har hållt riktigt bra” En bekant tävlade med Ducati och bytte till Yamaha. Antalet reservmotorer kunde minskas drastiskt... ;)

Men det är coolt att Ducati är så små och ändå försöker hänga på (och lyckas ganska väl) gentemot drakarna inom både Moto GP och SBK!
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Fast Ducati är ju mer en sekt.

”Ducatista” och ”Nääää, den har hållt riktigt bra” En bekant tävlade med Ducati och bytte till Yamaha. Antalet reservmotorer kunde minskas drastiskt... ;)

Men det är coolt att Ducati är så små och ändå försöker hänga på (och lyckas ganska väl) gentemot drakarna inom både Moto GP och SBK!

Intressant att Ducatis motorer håller väldigt bra i MotoGp. Tror det handlar mer om extremt pressade v-twins. Nu när Ducati går över till V4 så tror jag att gathojarna kommer hålla bättre.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Intressant att Ducatis motorer håller väldigt bra i MotoGp. Tror det handlar mer om extremt pressade v-twins. Nu när Ducati går över till V4 så tror jag att gathojarna kommer hålla bättre.

Ja, att envisas med att varva 11000 med en twin på 1300cc sätter ju helt klart press på maskineriet. Jag tror precis som dig där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ducati är precis som Alfa: vansinnigt snygga och tekniskt läckra och man måste ju ha haft en - men det är bara entusiasterna som skulle påstå att de är bra... eller inte ens de gör det, det handlar om estetiska värden.

Fan, jag måste nog skaffa mig en Ducce...


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Åker och hämtar en ny, fantastisk KTM i eftermiddag. :)
Synd att det är i slutet av säsongen och att jag brutit handen, men den finns ju kvar även efter vintern.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Grattis Bonzo nu blir jag bara liiiiite avis :D

Skickar över ett par bilder framåt kvällen så du har något att använda som skärmsläckare på datamaskinen. :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top