KTM och deras FANTASTISKA maskiner !!

Klart det är. Men jag är ingen åretruntkille.

Men det är jag :D
Vi får se om vintern blir med snö som ligger kvar ett tag.:confused:
En bild från dagens tur.
 

Bifogat

  • 20171104_133610_resized.jpg
    20171104_133610_resized.jpg
    397.5 KB · Visningar: 117
KTM 790 Adventure

Frän hoj om man bortser från den vidriga framljus/mätar designen ( lite åt BMW hållet ) :va:näsblod
Ska tydligen lanseras idag.
 

Bifogat

  • KTM-790-Adventure-prototype-1200x800.jpg
    KTM-790-Adventure-prototype-1200x800.jpg
    5.5 KB · Visningar: 584
Frän hoj om man bortser från den vidriga framljus/mätar designen ( lite åt BMW hållet ) :va:näsblod
Ska tydligen lanseras idag.

Äsch då. Farbror får släppa sargen och inse att det är så de ska se ut nu för tiden. :7peta


Är inte helt kär i iPaden som sitter som instrumentering på min nya hoj heller, men jag tror man vänjer sig.
 
Nej vacker är den inte, men den stora "mätaren" ni ser är ju en roadbook. :D
 
Jag gillar KTM, men jag kommer inte överens med deras växellådor. Inte på någon av alla jag har kört. Dom är alldeles för fina i slagen och känslan. Säkert bra om man kör med foppatofflor men det gör jag inte så ofta.

Både Hondan jag har samt Kawan är mycket distinktare i lådan och är visserligen lite mer trögjobbad men det är mycket enklare att hantera på banan tycker jag. När man känner att växeln verkligen hoppar i liksom.

- - - Updated - - -

Jag gillar KTM, men jag kommer inte överens med deras växellådor. Inte på någon av alla jag har kört. Dom är alldeles för fina i slagen och känslan. Säkert bra om man kör med foppatofflor men det gör jag inte så ofta.

Både Hondan jag har samt Kawan är mycket distinktare i lådan och är visserligen lite mer trögjobbad men det är mycket enklare att hantera på banan tycker jag. När man känner att växeln verkligen hoppar i liksom.
 
Fast Ducati är ju mer en sekt.

”Ducatista” och ”Nääää, den har hållt riktigt bra” En bekant tävlade med Ducati och bytte till Yamaha. Antalet reservmotorer kunde minskas drastiskt... ;)

Men det är coolt att Ducati är så små och ändå försöker hänga på (och lyckas ganska väl) gentemot drakarna inom både Moto GP och SBK!

Sekt? Suck...jag skulle kunna försöka förklara men du skulle ändå aldrig förstå...:fakta:)

Skämt och sido, jag har bara åka japanskt fram till 2015 men väl insnöad på v-twin så blev det liksom naturligt att testa Ducce -och nu sitter man där:rock

Tycker märket nu gör lite samma resa som BMW och KTM gjort: man satsar full patte och breddar kundbasen med nya modeller. Idag är väl största faran att Ducati blir för likt de japanska drakarna.

Tyckte man peakade med två cylindrar, torrkoppling, enkelsving och gummisnoddar :yoparty:yoparty
 
Tyvär är det väl så att märkesfanatism alltid har varit väldigt bristande när det gäller substans. Bara för att någon tex. kör Honda och tycker det är bra innebär det inte man måste tycka andra märken är skit. HD ägarna hör tillde mest extrema i denna typ av kritik mot andra märken. KTM är ju drivande i design och nytänk, stör kanske någon bitter person. Det är inte VAD man kör som är det viktiga, utan ATT man kör. Ha den ni gillar och skit i ”experterna”. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top