KTM och deras FANTASTISKA maskiner !!

Den här personen har lite problem med läsförståelse och är inte särskilt ödmjuk och tolerant.....

....eller så är det ett Troll... :)

Tja, även om där inte finns många poster så handlar de om lite spridda saker, som verktyg och lås bland annat. Men, en viss fäbless för att raljera om KTM går att skönja om man ser efter riktigt noga. :hihi
 
Du har köpt tre olika nya hojar som alla har haft fel och du anser att KTM har bra kvalitet? Snacka om rabiat fanboy.



Klart att hojarna håller när du bara kört 2500 mil och sedan säljer dem efter en säsong. Speciellt så som du puttrar runt på asfalterade vägar.

Rollie, varifrån kommer allt ditt hat ifrån? Har du fått stryk av ngn som har en KTM eller?

Det måste vara ngt annat som ligger bakom din vrede. Vi kan inte hjälpa dig om du inte berättar vad som är fel... I ditt huvud.
 
Last edited:
Finns de någon ägare av en rasad LC4 motor, som på heder och samvete kan säga att han/hon nästan alltid körde med framhjulet i marken innan raset?
 
Min KTM erfarenhet begränsar sig till en 640 LC4 SM -05 som jag köpte sommaren 09 med 900 mil på mätaren. Var inte i närheten så kul som jag trodde, en enormt primitiv, rå (se hemslöjd) maskin som jag tidvis skulle vibrera i bitar men så var det också first time i alla bemärkelser.

Min började läcka olja från toppen efter 50 mils körning och väl inne på verkstad så stod två ventiler fullständigt åt helvete trots fullklottrad servicebok - efter 950 mil :va "Oj tur att du kom in, kunde blivit dyrt det här..." sa meken. Hmmmmm....

En helgs busande på en 950 SD ett par år senare var en helt annan grej men jag tycker fortsatt KTM ligger efter i finish och byggkvalitet, iaf upplevd. Förstår till fullo fansen men nä, blir ingen österrikare för mig igen.

Mina två cent
 
Last edited:
Kanske används en KTM mer än en japanare eller en tråkig tysk :va
Har en KTM-åkare ha roligare när de åker? :banana
Oftast är det inte KTM-ägare som gnäller utan de som inte har en , -kan det vara avundsjuka?
 
Har jag någon gång råd att äga 2 hojar inna allt går på el kommer jag utan att blinka springa in till KTM ÅF och titta på vad dom erbjuder vid den tiden innan jag ens funderar på att titta på något annat. Eller rent av köpa en begagnad 1290 igen. Fantastiskt rolig maskin som är värd ett oljebyte extra eller en ventiljustering vart annat år. :Bugar
 
Min KTM erfarenhet begränsar sig till en 640 LC4 SM -05 som jag köpte sommaren 09 med 900 mil på mätaren. Var inte i närheten så kul som jag trodde, en enormt primitiv, rå (se hemslöjd) maskin som jag tidvis skulle vibrera i bitar men så var det också first time i alla bemärkelser.

Min började läcka olja från toppen efter 50 mils körning och väl inne på verkstad så stod två ventiler fullständigt åt helvete trots fullklottrad servicebok - efter 950 mil :va "Oj tur att du kom in, kunde blivit dyrt det här..." sa meken. Hmmmmm....

En helgs busande på en 950 SD ett par år senare var en helt annan grej men jag tycker fortsatt KTM ligger efter i finish och byggkvalitet, iaf upplevd. Förstår till fullo fansen men nä, blir ingen österrikare för mig igen.

Mina två cent

Det har helt klart gått framåt för KTM sedan den tiden, även det fortfarande finns en del övrigt att önska. På den tiden var läckande topplockspackning på LC4- motorer standardutrustning vill jag minnas. Det gick inte att köpa utan. :)
 
Precis som med Ducati....:fakta:D

Fast Ducati är ju mer en sekt.

”Ducatista” och ”Nääää, den har hållt riktigt bra” En bekant tävlade med Ducati och bytte till Yamaha. Antalet reservmotorer kunde minskas drastiskt... ;)

Men det är coolt att Ducati är så små och ändå försöker hänga på (och lyckas ganska väl) gentemot drakarna inom både Moto GP och SBK!
 
Fast Ducati är ju mer en sekt.

”Ducatista” och ”Nääää, den har hållt riktigt bra” En bekant tävlade med Ducati och bytte till Yamaha. Antalet reservmotorer kunde minskas drastiskt... ;)

Men det är coolt att Ducati är så små och ändå försöker hänga på (och lyckas ganska väl) gentemot drakarna inom både Moto GP och SBK!

Intressant att Ducatis motorer håller väldigt bra i MotoGp. Tror det handlar mer om extremt pressade v-twins. Nu när Ducati går över till V4 så tror jag att gathojarna kommer hålla bättre.
 
Intressant att Ducatis motorer håller väldigt bra i MotoGp. Tror det handlar mer om extremt pressade v-twins. Nu när Ducati går över till V4 så tror jag att gathojarna kommer hålla bättre.

Ja, att envisas med att varva 11000 med en twin på 1300cc sätter ju helt klart press på maskineriet. Jag tror precis som dig där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Ducati är precis som Alfa: vansinnigt snygga och tekniskt läckra och man måste ju ha haft en - men det är bara entusiasterna som skulle påstå att de är bra... eller inte ens de gör det, det handlar om estetiska värden.

Fan, jag måste nog skaffa mig en Ducce...


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Åker och hämtar en ny, fantastisk KTM i eftermiddag. :)
Synd att det är i slutet av säsongen och att jag brutit handen, men den finns ju kvar även efter vintern.
 
Grattis Bonzo nu blir jag bara liiiiite avis :D

Skickar över ett par bilder framåt kvällen så du har något att använda som skärmsläckare på datamaskinen. :D
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top