Ktm 950 sm

Läser i smyg alla wheelie tips.. får hitta en liten avskild väg här nere och prova lite. Det ska ganska mycket till för att den skall slå över misstänker jag såvida man inte ger fullt gaspådrag från stillastående...
Tack att ni delar med er!!! :tummenupp

Testade att montera ur db-killerserna igår ur Leo piporna.. lite "osämjavarning" med grannarna tror jag bestämt! Tjejen sa att det hördes ganska duktigt nu när man svängde in på området.. och det är typ en 500-600 meter bort.. :gnissla

diametern på öppningen bak på LeoVince jämfört med orginal är ju sjukt mycket större.. :)
 
Läser i smyg alla wheelie tips.. får hitta en liten avskild väg här nere och prova lite. Det ska ganska mycket till för att den skall slå över misstänker jag såvida man inte ger fullt gaspådrag från stillastående...
Tack att ni delar med er!!! :tummenupp

Testade att montera ur db-killerserna igår ur Leo piporna.. lite "osämjavarning" med grannarna tror jag bestämt! Tjejen sa att det hördes ganska duktigt nu när man svängde in på området.. och det är typ en 500-600 meter bort.. :gnissla

diametern på öppningen bak på LeoVince jämfört med orginal är ju sjukt mycket större.. :)
ta bort SAS:en så blir det lite mindre smatter på avslag:tummenupp
 
KTM Track Day Den 17 augusti

Jag fick en plats :tummenupp
Är det någon som vill dela "min"stuga och åka dagen före dit.
Åker gärna lagom fart på mindre väg dit.
PM om intresserad.
 
Last edited:
När jag gasar riktigt hårt på 2:an och sedan växlar till trean så händer det ibland att jag får i friläget istället för trean. Någon som vet om det är min växelteknik som är dålig eller kan det vara något med lådan?
 
När jag gasar riktigt hårt på 2:an och sedan växlar till trean så händer det ibland att jag får i friläget istället för trean. Någon som vet om det är min växelteknik som är dålig eller kan det vara något med lådan?

Har du kontakt mellan stöveln och växelpedalen eller måste du lyfta foten innan du känner pedalen? Du skall justera pedalen så att den ligger an mot på ovansidan av stortån så att du bara behöver vippa till för att få i nästa växel. Sen är det ju viktigt att avlasta lådan från vridmoment antingen med gasen eller med kopplingen.
Om du lägger tryck på växeln uppåt när du gasar så skall det kännas stumt, om du då bara dippar gasen en aning så kommer nästa växel i, det är så en quickshitfter funkar när den bryter tändningen bara så mycket att lådan "lossnar" så nästa växel kan gå i...
 
Lyckades peta i 5an på slangen tidigare igår. Så det börjar likna sig något. Känner mig inte lika säker på bakhjulet på denna hojen som min förra hoj (speed triple 1050).. den hade bättre inspruting, inte lika mycke på/av effekt samt att det kändes mer kontrollerat med en mer stum bakfjädring.

här är ett litet klipp från en tur för ett par veckor sedan..
[YOUTUBE-ID]OTjypV3fzxw[/YOUTUBE-ID]


ah shyst film, bra ljud framförallt:tummenupp alltid kul att kolla filmklipp när ngn kör 990/950!
 
Grusväg

Tja,
Går det att köra lite grusväg med en sumo? Har ni några erfarenheter vad gäller däck som passar både asfalt och grus. Ni Sumo åkare verkar ha mycket roligare än japsåkarna, stämmer det? Tyvärr :huvet skaffade jag en Kawa Z750 och inte en sumo. Det är väl bara att byta :D
 
Tja,
Går det att köra lite grusväg med en sumo? Har ni några erfarenheter vad gäller däck som passar både asfalt och grus. Ni Sumo åkare verkar ha mycket roligare än japsåkarna, stämmer det? Tyvärr :huvet skaffade jag en Kawa Z750 och inte en sumo. Det är väl bara att byta :D

Det går helt jävla utmärkt. Klart att sportsulor sätter begränsningar med vad som går att göra, men med en körställning som man kan vara väldigt aktiv med gör att man kan ladda på långt mer än vad man skulle göra med en sporthoj med samma däck.
Sätter man sen på nått nabbigt offroadigt, då är det bara super enduros som är snabbare (kanske en HP2 oxå).

Sälj din sura skjufämti och köp min 990, då har du en creme a'la creme av storsumohojar ;)
 
Nu har jag sålt kawan och är nu på jakt efter en SUMO, tycker dock att den SMR kostar lite för mycket (säkert inte dyr) men det blir nog en SM950 -06 för runt 50-60k.

Har du/eller någon annan några tips vad man skall undersöka vid beg.köp? Tacksam för många svar.

Det går helt jävla utmärkt. Klart att sportsulor sätter begränsningar med vad som går att göra, men med en körställning som man kan vara väldigt aktiv med gör att man kan ladda på långt mer än vad man skulle göra med en sporthoj med samma däck.
Sätter man sen på nått nabbigt offroadigt, då är det bara super enduros som är snabbare (kanske en HP2 oxå).

Sälj din sura skjufämti och köp min 990, då har du en creme a'la creme av storsumohojar ;)
 
Nu har jag sålt kawan och är nu på jakt efter en SUMO, tycker dock att den SMR kostar lite för mycket (säkert inte dyr) men det blir nog en SM950 -06 för runt 50-60k.

Har du/eller någon annan några tips vad man skall undersöka vid beg.köp? Tacksam för många svar.

Lindroths MC i Luleå har fortfarande flång nya SMR -08 till salu för 89900,-... det tycker jag är prisvärt! För en liten summa till så får man även Akrapipor...:tummenupp
 
Lindroths MC i Luleå har fortfarande flång nya SMR -08 till salu för 89900,-... det tycker jag är prisvärt! För en liten summa till så får man även Akrapipor...:tummenupp

sssssshhhhh...... inte locka sådär ;)

Fast måste säga att jag trivs enormt nu med min 950.. har ju plockat ur db-killers nu också.. var ute o körde igår med ett gäng polare.. runt en 20 mil blev det. Kom hem strax före 00:00 och när jag kom till garaget så hade sambon redan gått ut och öppnat åt mig (går en gång under huset till garaget).. hon sa "Jag hörde när du svängde in på gatan innan denna" :D
De låter gött som mos nu.. av nån anledning flyttar bilar på sig.. de SER mig i backspegeln som de aldrig gjort förut.. slutsats måste ju bli att hörs man så syns man?
Får se om jag fortsätter köra utan eller inte.. jag störs inte av det.. kör ju med proppar.. men man måste ju tänka på omgivningen med.. eller.. :va
 
sssssshhhhh...... inte locka sådär ;)

Fast måste säga att jag trivs enormt nu med min 950.. har ju plockat ur db-killers nu också.. var ute o körde igår med ett gäng polare.. runt en 20 mil blev det. Kom hem strax före 00:00 och när jag kom till garaget så hade sambon redan gått ut och öppnat åt mig (går en gång under huset till garaget).. hon sa "Jag hörde när du svängde in på gatan innan denna" :D
De låter gött som mos nu.. av nån anledning flyttar bilar på sig.. de SER mig i backspegeln som de aldrig gjort förut.. slutsats måste ju bli att hörs man så syns man?
Får se om jag fortsätter köra utan eller inte.. jag störs inte av det.. kör ju med proppar.. men man måste ju tänka på omgivningen med.. eller.. :va

Du har en bra sambo, hade hon ställt fram tofflorna och ett glas whiskey också?:)

Klart att du skall köra utan db-killers, tänk på renarna:tummenupp

Packar och far om fyra timmar, tre dagars gasande på Mittsverigebanan!!!! F-n vad roligt!!!!!:banana Det finns platser kvar så det är ju bara att anmäla sig!
 
Klart att du skall köra utan db-killers, tänk på renarna:tummenupp

Packar och far om fyra timmar, tre dagars gasande på Mittsverigebanan!!!! F-n vad roligt!!!!!:banana Det finns platser kvar så det är ju bara att anmäla sig!

Att höras är att synas och då lever man längre:tummenupp

Sjukt avis, hade två kanondagar med banåkning.nu på Midlanda för ett par veckor sen. Ha kul:D
 

Bifogat

  • Mitt i - 1 249 Liten.jpg
    Mitt i - 1 249 Liten.jpg
    227.6 KB · Visningar: 87
Du har en bra sambo, hade hon ställt fram tofflorna och ett glas whiskey också?:)

Klart att du skall köra utan db-killers, tänk på renarna:tummenupp

Packar och far om fyra timmar, tre dagars gasande på Mittsverigebanan!!!! F-n vad roligt!!!!!:banana Det finns platser kvar så det är ju bara att anmäla sig!

Nä.. så långt gick hon inte..:rolleyes:

Ja renarna ja.. de tokiga små liven som mitt i vägen står.

Jag skulle ju anmäla mig till den 3 dagars kursen men ska bort just den helgen :(( *grina* :huvet

Hoppa ni får bra väder och mycket skoj!!!! :tummenupp:tummenupp

Att höras är att synas och då lever man längre:tummenupp

Sjukt avis, hade två kanondagar med banåkning.nu på Midlanda för ett par veckor sen. Ha kul:D

Jag spanar in greppet på ditt bakdäck!! coolers :)

gillar de små detaljerna.. som dina bromsvätskebehållarskydd, orange älg fram(?) etc.. :tummenupp
 
Last edited:
Nä.. så långt gick hon inte..:rolleyes:

Ja renarna ja.. de tokiga små liven som mitt i vägen står.

Jag skulle ju anmäla mig till den 3 dagars kursen men ska bort just den helgen :(( *grina* :huvet

Hoppa ni får bra väder och mycket skoj!!!! :tummenupp:tummenupp

Vädret ser lovande ut inför helgen:tummenupp

Du får redan nu boka in v.21 2011, då åker vi till Kemora igen, fyra dagar med banröj!!!:)
 
Nu har jag sålt kawan och är nu på jakt efter en SUMO, tycker dock att den SMR kostar lite för mycket (säkert inte dyr) men det blir nog en SM950 -06 för runt 50-60k.

Har du/eller någon annan några tips vad man skall undersöka vid beg.köp? Tacksam för många svar.

Min är till salu om du letar efter en 950 med alla goa tillbehör.
Finns bilder på profilen.
PMa vid intresse!
 
Vädret ser lovande ut inför helgen:tummenupp

Du får redan nu boka in v.21 2011, då åker vi till Kemora igen, fyra dagar med banröj!!!:)

Då vill jag också åka med :D

Ha det så skoj på mittsverige och hälsa alla. Själv måste jag sitta vid en pool i bergen utanför Nice....
 
Idag var jag o gjorde 100 mila service samr leo pipor+mappning+ 16 drev. Körde utan DB_killer (brukar gilla detta) men satan vad högt det lät. Körde 16 mil hem o var i stort sett lomhörd när jag kom hem.

Det blir db-killers för mig, ev. moddade om de låter för mesigt.

Piporna o mappningen ändra hela hojens karaktär. Mycket mjukare och jämnare gång+ mer ös högt upp på varvtalet. Men tyckte jag sakna lite av den gamla kraften på lägre varv. Trodde 16 drevet skulle fixa detta, men icke fullt ut.

Tror jag kommer bli svinnöjd bara man får testa o lalla lite några mil.

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter ifall någon funderar på samma tilltag.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top