Ktm 950 sm

Filmade lite från Mittsverige i helgen, tycker personligen inte att en "motard" skall gå så här fort bland en massa sporthojar och annat...:)
Observera att vi kör banan baklänges på det här passet, grymt skoj!

http://www.youtube.com/watch?v=WeT2F60t_iI

hahaha fan va najs filmning, fick dom inte köra fortare med plastraketerna?. måste vara enormt stressande och förnedrande att ha en motard slangandes bakom sig när man själv ligger å pressar :D :banana
 
Har dom tankat bromsolja?

Man kan nästan tro det...:)
Jag satte mig på en plastraket också, det blev också najs...:tummenupp
Hur man än ser det så passar en sporthoj väldigt bra på en bana...:)

http://www.youtube.com/watch?v=UeWo41QS1Hs

hahaha fan va najs filmning, fick dom inte köra fortare med plastraketerna?. måste vara enormt stressande och förnedrande att ha en motard slangandes bakom sig när man själv ligger å pressar :D :banana

Det var folk som klagade på att det var jobbigt att höra mina pipor...för en kort stund...:D
 
Last edited:
Någon som har lite råd?
Har nu köpt en 950 sm med GPR Race slipon, gick hur bra som helst innan jag satte i db-killers. Nu går den orent (börjar "bluddra") vid maxpådrag direkt innan det är dags att växla mellan 1:an och 2:a. Precis innan man känner att framhjulet lyfter. Enligt killen jag köpte den av är den justerad med de dämparna och SAS/EPC är borttaget. Behöver jag justera om den med db-killers? höja/sänka nålarna eller justera luften.

Eller är det ett varvtalsstopp som slår in? Den går fortfarande skitbra på normalt gaspådrag.
 
Någon som har lite råd?
Har nu köpt en 950 sm med GPR Race slipon, gick hur bra som helst innan jag satte i db-killers. Nu går den orent (börjar "bluddra") vid maxpådrag direkt innan det är dags att växla mellan 1:an och 2:a. Precis innan man känner att framhjulet lyfter. Enligt killen jag köpte den av är den justerad med de dämparna och SAS/EPC är borttaget. Behöver jag justera om den med db-killers? höja/sänka nålarna eller justera luften.

Eller är det ett varvtalsstopp som slår in? Den går fortfarande skitbra på normalt gaspådrag.

men varför ha db:en i ??? ta bort dom! du vänjer dej vid ljudet, sen blir grannarna irriterade oxå:D
 
Man kan nästan tro det...:)
Jag satte mig på en plastraket också, det blev också najs...:tummenupp
Hur man än ser det så passar en sporthoj väldigt bra på en bana...:)

http://www.youtube.com/watch?v=UeWo41QS1Hs



Det var folk som klagade på att det var jobbigt att höra mina pipor...för en kort stund...:D

fina filmer du lagt upp, super kvalite, och klart underhållande att titta på:tummenupp

som sagt känns som om det gick snabbare med CBR:en även om du körde motsols med KTM:en!
 
Last edited:
Schyssta handskar, kör med dom med :D

Vilken kamera är filmen inspelad med?

Mina reservhandskar, det var varmt som f-n så mina vanliga blev lite blöta:)

Kameran är en ContourHD 1080 men jag kör allting i 720p60, det är samma datamängd som 1080 men med 60 frames får man fler blider så det blir mjukare gång. Redigeringen och effekter som slowmo blir också mycket bättre, 720 räcker gott i upplösning i vilket fall:)

fina filmer du lagt upp, super kvalite, och klart underhållande att titta på:tummenupp

Det var ännu roligare att spela in...:D
 
Last edited:
Tappar kraft vid bakhjulsåka

En bit tillbaka i denna långa tråd pratades det en del om 950:s som tappade kraft vid slangning. Vill minnas att flottörnivån nämndes i samband med detta!? Min SMR pluddrar rejält ibland, framför allt på lite högre varvtal...:mad:
Nån som fixat till problemet själv som kan upplysa mig??:Bugar
 
Någon som har lite råd?
Har nu köpt en 950 sm med GPR Race slipon, gick hur bra som helst innan jag satte i db-killers. Nu går den orent (börjar "bluddra") vid maxpådrag direkt innan det är dags att växla mellan 1:an och 2:a. Precis innan man känner att framhjulet lyfter. Enligt killen jag köpte den av är den justerad med de dämparna och SAS/EPC är borttaget. Behöver jag justera om den med db-killers? höja/sänka nålarna eller justera luften.

Eller är det ett varvtalsstopp som slår in? Den går fortfarande skitbra på normalt gaspådrag.

Ta ur DB-killers och provkör, kvarstår problemet så är det dax att mecka, annars justering, enkel och snabb diagnos.

Jag kör med Wings och långa DB-killers, original munstycken, nålarna på tredje, luftskruvarna ut två varv, flottörer på 2,9mm, funkar fint för mig.
 
Kanske tar upp samma fråga för 1000:e gången nu, men är 990:n värd de extra tusenlapparna? Hur är effekten/komforten jämfört med 950:in?
 
En bit tillbaka i denna långa tråd pratades det en del om 950:s som tappade kraft vid slangning. Vill minnas att flottörnivån nämndes i samband med detta!? Min SMR pluddrar rejält ibland, framför allt på lite högre varvtal...:mad:
Nån som fixat till problemet själv som kan upplysa mig??:Bugar

Växla eller sluta wheela på varvstoppet. Klart den ger upp då.
Upp med hjulet!
 
Ni som kör 950sm, vilka hojar stod valet mellan? Eller fanns det inget? :)
 
Skall sälja min 990 SM 2008

Hej,

Skall sälja min KTM 990 SM -08 till förmån för en grusstänkare.
Kan ju inte påstå att de e så lätta att hitta på diverse säljsiter.

Vet inte riktigt vad jag skall sätta ut den på för pris.
Den är original(inga modifieringar eller acror etc. med andra ord) och har gått 450mil. Tog ut den i slutet på juli förra året.

Någon som har en idé på vad de e värda?
 
Ni som kör 950sm, vilka hojar stod valet mellan? Eller fanns det inget? :)

950SM-06 140mil 64k
990SM-09 NY 110k?
Ngn Aprilia?

Priset talade för sej själv, och jag som inte kör bana! utan bara vardagsbusar:D och tar ngn långtur ibland så har 950:in varit klockren, älskar hojen, försöker köra jämt, har hunnit med 1000mil på ett år:yoparty
 
Men varför köpa 990SM 09 för 110k när du kan köpa en ny 08:a för 89k med lika lång garanti å så e de ju samma hoj för dom ändra inget till 09?
klart mycke goare me insprut gentemot förknasare.
950SM-06 140mil 64k vs 990SM 08 ny 89k valet va ju rätt enkelt.
synd att lelles inte sålde 990SMR 08 ny för 89k när ja köpte min SM.
SMR:e ju mycket snyggare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top