Ktm 950 sm

Vad skiljer -07:orna från tidigare årsmodeller? Läst om fixad startmotor och ev. nått bekymmer med bakbromsen... något mer?

Utöver den upphottade grafiken/dekalerna då..
 
Men varför köpa 990SM 09 för 110k när du kan köpa en ny 08:a för 89k med lika lång garanti å så e de ju samma hoj för dom ändra inget till 09?
klart mycke goare me insprut gentemot förknasare.
950SM-06 140mil 64k vs 990SM 08 ny 89k valet va ju rätt enkelt.
synd att lelles inte sålde 990SMR 08 ny för 89k när ja köpte min SM.
SMR:e ju mycket snyggare.

nu var det så att jag köpte hojen förra sommaren och då gällde inte dom priserna på 990:in, för övrigt gillar jag inte "lelles i muppsala"

och från det ena till det andra, varför skulle det vara bättre med insprutning?
Kan dock hålla med dej om att 990SMR är klart mkt snyggare än "990vanilia" blir det byte så blir det till en SMR:yoparty

Vad skiljer -07:orna från tidigare årsmodeller? Läst om fixad startmotor och ev. nått bekymmer med bakbromsen... något mer?

Utöver den upphottade grafiken/dekalerna då..

Det är inget direkt fel på bakbromsen, beläggen behöver bara slipas till en aning.
 
Last edited:
hemma snickrad tailtidy
Om ngn undrar så blinkar blinkersen i rätt hasighet, ett 8ohm motstånd på varje blinkers sida:tummenupp

Funderar på om jag skulle måla aluminium plåten svart, men har inte bestämt mej ännu:va
 

Bifogat

  • Foto0042.jpg
    Foto0042.jpg
    144.6 KB · Visningar: 153
r1 2009 vs 990 sm

Var o testa en r1 2009, körde väl i 20 minuter både motorväg o kurvigare småvägar. Sen hoppade jag upp på Sumon o höll nålen mellan 7 o 9 tusen på samma vägar.

Resultat?

SUMO RULES!
 

Bifogat

  • IMG_0420.jpg
    IMG_0420.jpg
    145 KB · Visningar: 128
hej nu har man bytt till sm,haft superduke innan men ville testa nåt annat.
grymt nöjd me min -06 så go o mjuk i fjädring mot suoerduken.
ska modda om den lite,andra drev,däck o utsmyckning:)
 
hemma snickrad tailtidy
Om ngn undrar så blinkar blinkersen i rätt hasighet, ett 8ohm motstånd på varje blinkers sida:tummenupp

Funderar på om jag skulle måla aluminium plåten svart, men har inte bestämt mej ännu:va

Riktigt begåvat:tummenupp

När man städar rava måste man ta bort öppningsfunktionen för sadeln då eller hur funkar det?:va
 
Riktigt begåvat:tummenupp

När man städar rava måste man ta bort öppningsfunktionen för sadeln då eller hur funkar det?:va

tackar:)
lägger upp ny bild när jag lackat den svart!

Jag har faktiskt sparat låset och fästet som den sitter i under nr. plåten. Jag sågade alltså av plast shabraket stax under låset och snitsade till plasten som var kvar med vinkelslipen.
 
tackar:)
lägger upp ny bild när jag lackat den svart!

Jag har faktiskt sparat låset och fästet som den sitter i under nr. plåten. Jag sågade alltså av plast shabraket stax under låset och snitsade till plasten som var kvar med vinkelslipen.

Snitsigt värre:tummenupp

Bild vore suveränt!
 
iakttagelse:
När jag vara nere i Sundsvall och körde i sommar så luktade inte jackan avgaser.. tillbaka ovanför polcirkeln så luktar det markant avgas av den.

Tror vi är en 500m över havsnivå här.. sundsvall är ju typ havsnivå + några meter.

Den går ju som ett skott nu efter ombestyckningen. Tänkte först det hade något med luftmängden att göra men då borde jag väl märka att den skulle gå sämre här uppe?
Eller kan det vara så att det är luftfuktigheten som avgör lite? Var verkligen superfuktigt i sommar nere i Svall.. här är det ju snortorrt som vanligt..

Bara några tankar i ett bra forum... :)
 
Doh! Wheeelade sönder hojen idag :gnissla

Imorse strax innan jobbet vid mitt sedvanliga wheelieställe dog hojjävelen precis vid nedslaget. Fick putta den sista metrarna. Visade sig vara en säkring till bränslepumpen. Dock gick inte hojen att starta efter säkringsbytet och efter lite felsökning konstateras att det var bränslepumpen som kastat in handduken.

Och naturligtvis när det ska bli bra väder framöver.:huvet
 
Funderar på att sänka hojen i gaffelkronan för att den ska bli mer kvickstyrd.
Ni som sänkt hojen i gaffelkronan, hur upplevde ni det efteråt? Blev den mycket nervös? Hur mycket sänkte ni?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top