Ktm 950 sm

Vädret ser lovande ut inför helgen:tummenupp

Du får redan nu boka in v.21 2011, då åker vi till Kemora igen, fyra dagar med banröj!!!:)

verkar bli skit i skaraborgstrakten tyvärr:mad:
jag som planerade en liten resa runt vättern:va är så jäkla sugen, nåja får se hur det artar sej:confused:
lycka till då!
 
Väder Gelleråsen bra va...

Ser ut som ok väder enl.SMHI.
Dugg på natten sen torkar det upp..:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Bifogat

  • Vädret enl SMHI.JPG
    Vädret enl SMHI.JPG
    187.6 KB · Visningar: 71
Var å gjorde 100mila servicen igår(gjorde hål i plånkan), dom tog bort begränsningen på 2-3ans växel samt tog bort SAS pryttlarna.
Om jag kör på typ 3ans växel runt 3000-3500varv och lägger pekfingret mot bromshandtaget för att hålla konstant varv så kan den efter typ 700meter rycka till och tappa kraft, nån som känner igen detta?,
dom mappade inte om hojjen eller liknande och orginal avgassystemet sitter fortfarande kvar.

googlade lite på surge på 990 motorn och det verkar vara en del som har det, kan det vara att den får tjuvluft eller liknande?
ganska irriterande att den tappar kraft så där plötsligt när man kör relativt långsamt. :gnissla
 
Var å gjorde 100mila servicen igår(gjorde hål i plånkan), dom tog bort begränsningen på 2-3ans växel samt tog bort SAS pryttlarna.
Om jag kör på typ 3ans växel runt 3000-3500varv och lägger pekfingret mot bromshandtaget för att hålla konstant varv så kan den efter typ 700meter rycka till och tappa kraft, nån som känner igen detta?,
dom mappade inte om hojjen eller liknande och orginal avgassystemet sitter fortfarande kvar.

googlade lite på surge på 990 motorn och det verkar vara en del som har det, kan det vara att den får tjuvluft eller liknande?
ganska irriterande att den tappar kraft så där plötsligt när man kör relativt långsamt. :gnissla

Om jag inte missminner mig så bör man bara plocka bort SAS prylarna om man inte kör med originalkannorna längre annars pajjar man kattarna om man har tagit bort sas och kör med orginal?
Kanske där problemet ligger att den får fel luftmängd?
Okvalificerad gissning dock :-/
 
Last edited:
Om jag inte missminner mig så bör man bara plocka bort SAS prylarna om man inte kör med originalkannorna längre annars pajjar man kattarna om man har tagit bort sas och kör med orginal?
Kanske där problemet ligger att den får fel luftmängd?
Okvalificerad gissning dock :-/

dom rekade att man gjorde det för att få jämnare gång, som jag fattade det så används sas för att spruta in extra luft till avgasrören för att bränna den ev sista soppan som ligger kvar där under kallkörning.
 
Var å gjorde 100mila servicen igår(gjorde hål i plånkan), dom tog bort begränsningen på 2-3ans växel samt tog bort SAS pryttlarna.
Om jag kör på typ 3ans växel runt 3000-3500varv och lägger pekfingret mot bromshandtaget för att hålla konstant varv så kan den efter typ 700meter rycka till och tappa kraft, nån som känner igen detta?,
dom mappade inte om hojjen eller liknande och orginal avgassystemet sitter fortfarande kvar.

googlade lite på surge på 990 motorn och det verkar vara en del som har det, kan det vara att den får tjuvluft eller liknande?
ganska irriterande att den tappar kraft så där plötsligt när man kör relativt långsamt. :gnissla

Låter märkligt. Jag har fått lära mig att begränsningen på växel 2-3 ligger i mappningen. Hur tog de bort den om de inte mappade om den?
Eller är det jag som är felinformerad? :confused:
 
Låter märkligt. Jag har fått lära mig att begränsningen på växel 2-3 ligger i mappningen. Hur tog de bort den om de inte mappade om den?
Eller är det jag som är felinformerad? :confused:

du kan ta bort den igenom att mappa den om du byter avgasystem, eller så drar du ur tåtarna som känner av om den är i 2-3ans växel,
 
Danke skön :)

Var helt övertygad om att detta tricket bara gällde förgasarmotorerna. Ska nog cutta kablaget även om jag har Akramappen.
Just in case...

dra ut dom istället så du kan sätta tillbaka dom om du vill. lite mer pill men gör du fel så är det enkelt att sätta tillbaka (skall jag säga som lät dom göra det på servicen :D )
 
på 950 plockas epc:n bort så får man fullt ös på 2an och 3an, sas:en tas enl. expertisen bara bort om man bytt till eftermarknads rör mm. men det kanske inte gäller 990:in.. vad vet jag:va
 
Ser ut att bli juste väder. Många som ska dit?

Jag var där, tog mina första stapplande steg på bana, kul med nya erfarenheter.

På pass 6 och 7 så kändes det som att det började lossna lite, riktigt kul, förhoppningsvis inte sista gången.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top