Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
snuthäng?!
Jag försöker sätta en garvande smilie här men det funkar inge bra...
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
snuthäng?!
Snuthäng?!
Precis. Om man har tur. Annars är det Niklas dom ska hämta för att hans käke har gått ur led av allt garvande.


Kliar i fingrarna nu
vilket är ett bra köp antingen en 950 smr eller en 990 sm båda 08:A
vet att det är skillnad på motorn förgasare mot insprutning..
men bromsar å sånt ska vara samma ...är 950 smidigare att slänga runt på bana eller är det ingen direkt skillnad mot de 2?
snuskigt billigt nu i alla fall 89900..men man får juh va man betalar för
en 10 smr....mumms..133000
Detta ilandsproblem.....snart vår...
![]()

![]()
Hämtade henne igår med 0 mil på mätaren, leo vince, akra-mapp, 16-drev och kan sammanfatta mina första upplevelser
- låter som ett världskrig
- går som en skållad råtta
- mjuk och lättarbetad koppling och växellåda
- väldigt lättkörd; tokstabil på motorvägen & lättsvängd i kurvorna
Blinkerslampan höll dock inte mer än ett par kilometer så nu har man bytt en sån. Bytet från orange plast till svart var inte direkt gjort på fem minuter så ett tips är att få er handlare att göra det åt er om ni ska byta.
Är totalt sett väldigt nöjd så långt.![]()
Du vet att man kan skratta med och skratta åt?![]()





Idag så var det äntligen dax för min premiär tur på min "nya" 950 smr
Körde ett par mil och det gick kanon bra, plötsligt dör den bara.
Kan inte starta den igen och oljelampan lyser
Har inte hunnit prova den innan då jag köpte den i vintras men den funkade klockrent 2-3 mil till den tvär dog.
Riktigt jävla lack är man nu
Vad kan detta bero på ?
Den var på service precis innan jag köpte den där dom bytte olja samt cylinderfotspackning för den läckte olja som många andra haft problem med.
Där var olja och inga läckage någonstans vad jag kunde se.
Inte nog med det så råkade jag bryta av en backspegel också när jag skule lasta in den i skåpbilen för jag inte hade verktyg med mig![]()
Eller en -09 SMR för 123k så får man lite växel över till Akrat...om man nu kan tåla att metallen inte är årets.
![]()
Grattis till kool hoj!!!Hämtade henne igår med 0 mil på mätaren
...
Är totalt sett väldigt nöjd så långt.![]()
håller tummarna här från soffan att det är så enkelt!Bensinkranarna har jag faktiskt inte kollat,
![]()
Hämtade henne igår med 0 mil på mätaren, leo vince, akra-mapp, 16-drev och kan sammanfatta mina första upplevelser
- låter som ett världskrig
- går som en skållad råtta
- mjuk och lättarbetad koppling och växellåda
- väldigt lättkörd; tokstabil på motorvägen & lättsvängd i kurvorna
Blinkerslampan höll dock inte mer än ett par kilometer så nu har man bytt en sån. Bytet från orange plast till svart var inte direkt gjort på fem minuter så ett tips är att få er handlare att göra det åt er om ni ska byta.
Är totalt sett väldigt nöjd så långt.![]()



|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |