Gös i agenthatt
Live hard, Paul Young
Tackar! Noterar olja och kylarvätska. Några övriga tips...? Har aldrig kört eller "kört in" någon landsvägsreggad hoj tidigare (bortsett från en körlektion och en provtur med en Sumo).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tackar! Noterar olja och kylarvätska. Några övriga tips...? Har aldrig kört eller "kört in" någon landsvägsreggad hoj tidigare (bortsett från en körlektion och en provtur med en Sumo).
Segdra inte är väl absolut viktigast.
"Segdra"...? Vad innebär det då? Jag är helt grön på mc-området.![]()
Ligg inte på samma varv längre sträckor utan växla mycket o kör på olika varvtal![]()
Aha! Tackar tackar. Ska komma ihåg det.
Vad betalar ni för försäkringen på era Sumos? Jag ringde till Länsförsäkringar (där jag har mina andra försäkringar) och de skulle ha 57 jävla tusen spänn för en helförsäkring. Sedan rinde jag till Bilsport & MC. De skulle ha 4 800:-.
Jag tror INTE att jag väljer Länsförsäkringar.![]()
Hur mycket drar 950 sm,någon som har en hum.
Min xt drar alltid under0,5 hur fasen jag än kör.
Kanske kvittar:![]()
Det är väl inga fel att följa den rekomendationen, allafall första 30-40 milen. Men som sagt absolut viktigast är att inte segdra dvs hög växel till låg fart. Tänk att motorn ska rulla lätt hela tiden.
Nu vet jag att jag är jävligt dryg med alla mina frågor, men jag är ju helt bortdribblad gällandes motorcyklar. Därför kommer ytterligare en knäpp amatörfråga;
När ni ligger och glider i c:a 100 km/h... Vilken växel ligger ni på då?
Ska hämta hojen i Gävle på onsdag och nästan hela vägen hem är finfin 110-sträcka. Eftersom hojen en ny ska den ju köras in propert. Men hur fan ska jag då köra? Ligga och kryssa mellan 70-110 km/h hela vägen? Man ska ju visst växla mycket och ligga på olika varvtal. Men jag vill ju heller inte att min handledare ska tröttna på mig och dra ifrån mig av ren tristess...
Välj en mindre 70/90-väg?
När jag kör så ligger jag på 5an, 6an använder jag nästan bara över 120kmh.
Tack för svar!
Jo, att hitta en annan väg låter som en utsökt idé.
När jag var ute och provade en motsvarande hoj låg jag på 6:an i 110 km/h. Hade riktigt dålig koll på växlarna.
Fan vad jag saknar en varvmätare!
När du väl kört in den är det utmärkt att ligga i ca 100 på 3:an, bara ge extra gas så går den på hjulet (iof har jag drevat lite), skoj köra om bilar på bakslangen![]()
När ni ligger och glider i c:a 100 km/h... Vilken växel ligger ni på då?
16-kugg fram...?
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |