Ktm 950 sm

Hur mycket olja går det i 950:in? Är det någon speciell viskositet man ska kolla efter? Mineral, del eller helsyntet?
 
Har kört ca 150 mil fyllde på ca en 75:a med olja idag.Fanns bara mineral olja på macken så det fick duga.kan man blanda mineral och syntet olja hur som helst?

Du kan blanda alla oljor, men du tappar ju kvalitet.
Har tidigare hört rekomendationer att köra på helsyntet, det gör du ju inte om du har hält i mineralolja.. räcker med aldrig så lite mineralolja i en helsyntetisk för att det skall räknas som delsyntet.
 
Du kan blanda alla oljor, men du tappar ju kvalitet.
Har tidigare hört rekomendationer att köra på helsyntet, det gör du ju inte om du har hält i mineralolja.. räcker med aldrig så lite mineralolja i en helsyntetisk för att det skall räknas som delsyntet.

Det e nog lugnt.Nästa gång köper jag helsyntet och så mycket olja som den drar så e det snart bara helsyntet i motorn igen:D

sen har jag lite funderingar på att sätte på ett 42 drev bak(tror det e 40 orginal)så man får ännu mer ax i skiten. nån som provat detta eller?
det e ju inte direkt så att man behöver en toppfart på 212kmh på den hojen.
 


sen har jag lite funderingar på att sätte på ett 42 drev bak(tror det e 40 orginal)så man får ännu mer ax i skiten. nån som provat detta eller?
det e ju inte direkt så att man behöver en toppfart på 212kmh på den hojen.

Har du drevat ned den fram??
Jag satte på 16 drev, och vet inte om jag vill ha annan utväxling nu. Framhjulet bara studsar vid axeleration..
 
Har du drevat ned den fram??
Jag satte på 16 drev, och vet inte om jag vill ha annan utväxling nu. Framhjulet bara studsar vid axeleration..

Japp har 16 drev fram.men man kanske ska vänta tills man fått på andra pipor o ombestyckning innan ma drevar om bak.lyfter ju som sagt ganska lätt redan nu.
 
Japp har 16 drev fram.men man kanske ska vänta tills man fått på andra pipor o ombestyckning innan ma drevar om bak.lyfter ju som sagt ganska lätt redan nu.

Skall du ändå byta avgas. så gör det först, blir en del skillnad faktiskt.
Blir svårkör om framhjulet blir för bångstyrigt.
 
Så, vad säger ni om ban dagen idag?

Jag hade askul! :)

Provade även en Duke, men kan säga att jag definitivt har köpt rätt hoj! Duken var kul, men inte lika kul som 950!
 
Bandagen va ex3mt kul idag!
Snacka om att man fick blodad tand.
Måste set till att få mer bantid!
Och hoppas någon lägger upp lite bilder eller film.
 
Last edited:

Bifogat

  • Bandag med KTM 2007-08-16 11-41-24_resize.JPG
    Bandag med KTM 2007-08-16 11-41-24_resize.JPG
    79.5 KB · Visningar: 156
  • Bandag med KTM 2007-08-16 11-44-02_resize.JPG
    Bandag med KTM 2007-08-16 11-44-02_resize.JPG
    54 KB · Visningar: 125
  • Bandag med KTM 2007-08-16 15-06-26_resize.JPG
    Bandag med KTM 2007-08-16 15-06-26_resize.JPG
    113.4 KB · Visningar: 121
  • Bandag med KTM 2007-08-16 15-06-38_resize.JPG
    Bandag med KTM 2007-08-16 15-06-38_resize.JPG
    124.7 KB · Visningar: 155
  • Bandag med KTM 2007-08-16 15-06-50_resize.JPG
    Bandag med KTM 2007-08-16 15-06-50_resize.JPG
    107.6 KB · Visningar: 153
  • Bandag med KTM 2007-08-16 16-11-56_resize.JPG
    Bandag med KTM 2007-08-16 16-11-56_resize.JPG
    86.7 KB · Visningar: 160
Last edited:
Så, vad säger ni om ban dagen idag?

Jag hade askul! :)

Provade även en Duke, men kan säga att jag definitivt har köpt rätt hoj! Duken var kul, men inte lika kul som 950!

Bandagen var verkligen kanon. Första gången för mig men garanterat inte den sista... :)

Och jag testade också en Duke men tycker min 950 är klart roligare :yoparty
 
Tror ni det funkar fint att hinka i shell advance från den lokala macken i bettan. 10w-40. Någon som vet hur mycket olja sumon rymmer? Har inte min instruktionsbok tillgänglig.
 
Tror ni det funkar fint att hinka i shell advance från den lokala macken i bettan. 10w-40. Någon som vet hur mycket olja sumon rymmer? Har inte min instruktionsbok tillgänglig.

3,7 liter tror jag det går i..
det ska nog gå bra!
bara det är Mc oljan.

/F
 
3,7 liter tror jag det går i..
det ska nog gå bra!
bara det är Mc oljan.

/F

Gött tackar för svaret. Fick hinka i ca 6-7 dl. Är nu tillbaka efter en god bombrepa på promillevägen här i trakten :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top