Ktm 950 sm

Klicka på "F trim" och gör en ändring till höger så kan du klicka på den. Har ingen aning om vad det är dock. men den är grå under alla andra omständigheter.
 
Ser ut som det kanske trillar in lite oväntade pengar snart och funderar på att lägga dom på hojen.

Fick crashpuckar linkade till mig som verkade nice. Men kanske är någon som sitter inne på en grym handlare som säljare bra/billiga crashpuckar?

Slipons: Akra är utanför prisclassen, hört att Leo vince ska tydligen va populära för en mindre summa pengar. Andra förslag? (Effekten spelar ingen roll, letar rått ljud)


Med tanke på att jag inte ens har hojkortet än så känner jag att effekten räcker för mig för tillfället. Ska jag modda något så är det för att hojen ska gå bättre, jämnare, låta bättre eller vara säkrare. Med det i åtanke, har vi några fler moddar att rekommendera?

PS: IF you would please Dum it down for me :3freak Jag har inte riktigt gått Bike-anatomikursen än och har ingen större erfarenhet av motorer (och vad respektive moddar gör):dummer

Thank you :yoparty

//Chris

Upper frame krashpuckar har jag köpt på www.coyotemoto.com, varierande leveranstider dock. Tog 4 veckor första gången men endast 2 nu då jag köpte till SMR.

Köpte bak och fram härifrån dock:
http://www.ebay.com/itm/38042600781...X:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_2088wt_1396
billigt och snabbt!!

Leo Vince ONE köpte jag för 5000kr inkl frakt från tysklands ebay. Riktigt snygga och låter underbart. Det som skiljer mot akra t ex är att leo väger 1kg mer per dämpare (cirka). Jag kan leva med det kan du? :D

Gå jämnare:
Bort med SAS systemet och fixa någon med TuneEcu. Tar dryga 20min att plocka bort. Enkelt!
http://www.ebay.com/itm/KTM-SLS-SAS...ies&hash=item3a719d3dbd&vxp=mtr#ht_500wt_1413

Du kan även plocka bort 2nd-throttle helt = lite mer avancerat. Eller ta bort själva locket och endast programmera bort det via tuneecu (finns bättre förklaringar om du vill göra detta)

Mer effekt och bättre gång = någon av luftburkarna (DNA, rottweiler, motohooligan)
 
Jag läste denna tråd, och det verkar ju lovande. http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=18741

Man får högre effekt och vikten är löjligt låg (1,63kg).

Jag pratade med Ragnar fd. Din MC och han rekommenderade Rottweiler framför MotoHooligan.

Jag har även gjort en till grej... Eftersom jag är den jag är så försökte jag pruta med Chris på CPR:)

Så här blir det då
1st 299$ per st
3st 249$ per st
5st 221$ per st

Frakten är 64$ om man köper 1st, kan inte tänka mig att det blir så värst mycket dyrare att köpa 3st.

Nån som är sugen?

Är lite sugen om det blir fler och man kan få dem igenom tullen...har du kollat i SD tråden?

edit: har iofs en vän i USA som ev kan ställa upp om det blir enklare?
 
Last edited:
Klicka på "F trim" och gör en ändring till höger så kan du klicka på den. Har ingen aning om vad det är dock. men den är grå under alla andra omständigheter.

Ok men fiffla med diagrammet har jag ingen lust med. När man laddar in kev`s mapp så skall man även klicka på "commit trims" för att få in hans tändning/bränsle parametrar. På TuneEcu hos mig är den omöjlig att klicka på i alla lägen, dvs den förbli grå.

Kan även meddela att kev`s mapp inte förbättrade av/på gasen på dom låga varven. Kan ha och göra med ovanstående problem eller det faktum att hans PVC mapp inte spelar 100%med TuneEcu på dom låga varven.
 
Är lite sugen om det blir fler och man kan få dem igenom tullen...har du kollat i SD tråden?

edit: har iofs en vän i USA som ev kan ställa upp om det blir enklare?

Jag lade in en blänkare på SD forumet men inget napp ännu.

Jag vill fortfarande köpa, vi behöver en till för att komma ner i pris. 249$ är ju apbilligt. Jag har nog dessutom lyckats förhandla till mig i princip fri frakt om vi bara ger honom feedback och lite bilder på monteringen så han kan använda det i sin reklam.
 
Tänkte sälja sumon då jag för tillfället föredrar att åka enstånka.

Den har allt lullull man kan önska inkl motohooligan luftbox. Går som ett skållat troll.
Lägger ut den på Blocket om ett par veckor.

PM:a mig vid intresse.
 
Har varit dålig på att uppdatera med bilder på nya hojen så här kommer ett par efter jag monterat R&G skylthållare, miniblinkare och plockat bort skjuts-handtagen.

Behöver jag säga att jag är sjukt nöjd med hojen?? :D

IMAG0174.jpgIMAG0162.jpgIMAG0156.jpgIMAG0157.jpgHojbus 120502 020.jpgsmr.jpg

Tack till Danne och Goffe för de sista bilderna!
 
Last edited:
Jag lade in en blänkare på SD forumet men inget napp ännu.

Jag vill fortfarande köpa, vi behöver en till för att komma ner i pris. 249$ är ju apbilligt. Jag har nog dessutom lyckats förhandla till mig i princip fri frakt om vi bara ger honom feedback och lite bilder på monteringen så han kan använda det i sin reklam.

Inget nytt? sugen!
 
Har varit dålig på att uppdatera med bilder på nya hojen så här kommer ett par efter jag monterat R&G skylthållare, miniblinkare och plockat bort skjuts-handtagen.

Behöver jag säga att jag är sjukt nöjd med hojen?? :D


Tack till Danne och Goffe för de sista bilderna!

Riktigt fin! längtar tills jag får ut min igen! men jag ber dig...ta bort bonnatrimmet på svingen!
 
Jösses vad snygg!

Danke Schön! :)

Riktigt fin! längtar tills jag får ut min igen! men jag ber dig...ta bort bonnatrimmet på svingen!

Tackar! Ja jag plockade dän klibborna idag, inte tänkt så mycket på dem men det blev helt klart bättre utan! :) De satt på när jag köpte hojen, tillsammans med nya Bt003 RS däck.

Tänkte på en annan grej när jag var ute och körde här om dagen, i lite högre farter (160+) så märks det en rätt rejäl skillnad på feedbacken man får från framhjulet när man lägger sig över tanken. Den blir alltså bättre när man lägger sig ner och minskar luftmotståndet, funderar på om man eventuellt skulle tilta styret lite framåt för att automatiskt sitta lite mer framåtlutat och lägga lite mer vikt mot fronten. Funderar även på att köpa en Puig-ruta till Anderstorp och längre turer, gissar på att detta också gör saken bättre.

Just nu har jag släppt igenom gafflarna 14,5mm genom gaffelkronan, men de ska tillbax till 10mm. Bak ska höjas ca 10mm med. Rätta mig om jag har fel men när jag sänker fram (släpper igenom gaffelbenen i kronan) så lägger jag mer vikt på framhjulet? samma sak med höjning bak.

Blev bara så imponerad över hur EXTREMT stabil hojen kändes i en go kurva jag kört 100ggr innan i hög fart! Hade vart fint att alltid känna detta! :)
 
Danke Schön! :)



Tackar! Ja jag plockade dän klibborna idag, inte tänkt så mycket på dem men det blev helt klart bättre utan! :) De satt på när jag köpte hojen, tillsammans med nya Bt003 RS däck.

Tänkte på en annan grej när jag var ute och körde här om dagen, i lite högre farter (160+) så märks det en rätt rejäl skillnad på feedbacken man får från framhjulet när man lägger sig över tanken. Den blir alltså bättre när man lägger sig ner och minskar luftmotståndet, funderar på om man eventuellt skulle tilta styret lite framåt för att automatiskt sitta lite mer framåtlutat och lägga lite mer vikt mot fronten. Funderar även på att köpa en Puig-ruta till Anderstorp och längre turer, gissar på att detta också gör saken bättre.

Just nu har jag släppt igenom gafflarna 14,5mm genom gaffelkronan, men de ska tillbax till 10mm. Bak ska höjas ca 10mm med. Rätta mig om jag har fel men när jag sänker fram (släpper igenom gaffelbenen i kronan) så lägger jag mer vikt på framhjulet? samma sak med höjning bak.

Blev bara så imponerad över hur EXTREMT stabil hojen kändes i en go kurva jag kört 100ggr innan i hög fart! Hade vart fint att alltid känna detta! :)

Personligen så tror jag inte din vikt har så mycket med saken att göra utan det har mer med motståndet att göra. När du sitter upp (oavsett vinkel på styret) så har du ganska bra motstånd i bröstet i form av vind. Då du håller i styret och luften trycker dig "bakåt" så drar du därmed framhjulet uppåt = mindre friktion. Detta är kanske marginellt men då du lägger dig ner mot tanken så minskar motståndet samt att din vikt trycker ytterligare ned framdäcket = mer friktion. Slutsatsen i min åsikt är att om du flyttar fram styret lite så spelar det ingen större roll men trivs du med den körställningen så kör på bara. SMR är väl egentligen inte gjord för att framföras i 160 knyck i längre sträckor.

En ruta hjälper nog varken friktion eller tryck utan hjälper nog endast mot vindfånget. Jag har ingen men jag är rädd att luften istället träffar din hjälm...någon som har en ruta?

Angående ditt påstående om gafflarna och höjning så låter det rimligt. Men tänk på om du "höjer" baken så blir egenskaperna helt annorlunda (antar att det är preloaden du skall ändra = annan rider sag). Varför vill du höja baken?

Gott att höra att fler är nöjda. Jag hade precis börjat fixa till mina settings i dämparna innan jag vurpade på crossen. Men det är rätt uppenbart att 1 klick hit och 1 klick dit gör en jävla skillnad.
 
En ruta hjälper nog varken friktion eller tryck utan hjälper nog endast mot vindfånget. Jag har ingen men jag är rädd att luften istället träffar din hjälm...någon som har en ruta?

Jag har en 690 ruta på min 950 SM -07a. Satte dit den då jag pendlade 10 mil per dag till och från jobbet. Jag är 190cm lång och luftströmmen kommer precis över axlarna. Jag slipper alltså "trycket" i bröstet.
Dock nu när jag har flyttat och kör mer stadskörning och korta sträckor motorväg.. typ 10km så skulle jag kunna skippa rutan. Dock har jag märkt att den är bra när det regnar.. skyddar instrumenteringen :lol

Om jag skulle åka på touring så skulle rutan få sitta på. Dock om jag varit 180 så hade luftströmmen kommit direkt på hjälmen.. vet inte hur det skulle vara.

Men ni som har fina 990 SMR har ju möjlighet till orginalruta.. undrar hur den beter sig :va

(vill också ha en -12 990 SMR.. jag är helt såld på SM/SMR.. dumma KTM!!)
 
Personligen så skyr jag alla former av ruta. Hellre ostörd luftström och mer tryck på bröstet än turbulens kring hjälmen..
 
Så där ja, nu har man bänkat hojen också! 115.028hk på bakhjulet. Akra mappen var för fet och för mager omvartannat. Nu blir det pc5 + rottweiler plus ett nytt besök hos Andersson turbo.
 
Tjena,

Då jag tragiskt nog fick min hoj stulen i höstas har jag nu en del grejer som jag inte behöver.

1. Komplett plast-kit i 5 delar. Orange med svarta dekaler. Var monterade på hojen i butik men är aldrig använda ute, absolut nyskick!

2. Dekal-kit. Svart bakgrund med orange text/logo.

3. 2st originalljuddämpare, använda men i gott skick. Inga repor eller bucklor.

Bifogar en bild.

Bumpar inlägget lite inför kommande säsong. Plast-kitet är borta, men dekaler och originalpipor finnes om någon behöver. Skicka ett PM!
 
Så där ja, nu har man bänkat hojen också! 115.028hk på bakhjulet. Akra mappen var för fet och för mager omvartannat. Nu blir det pc5 + rottweiler plus ett nytt besök hos Andersson turbo.

Min pc5 kommer i veckan sen blir det bänkning med rottweiler. Sen kommer det finnas en optimerad mapp till er alla.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top