Ktm 690 smc-r

Nu har jag tomgång igen och FI lampan tänder sig efter en liten stunds körning. Har kollat upp felkoden och den blinkar för att: Temperatursensor/Insugningsluft För låg/hög ingångsignal.

Vad ska jag göra då? lämna in den eller räcker det att byta sensorn själv? Vill inte gärna ha den inne på verkstad i flera veckor igen
 
Nu har jag tomgång igen och FI lampan tänder sig efter en liten stunds körning. Har kollat upp felkoden och den blinkar för att: Temperatursensor/Insugningsluft För låg/hög ingångsignal.

Vad ska jag göra då? lämna in den eller räcker det att byta sensorn själv? Vill inte gärna ha den inne på verkstad i flera veckor igen
Börja med att kolla efter kabelbrott alt om kontakten lossnat från givaren.
Givaren bör sitta på vänster sida, på undersidan av luftburken.
 
Har en 660 SMC som jag är oerhört nöjd med men saknar lite extra pulver på rakorna vid bankörning. Hur är 690 SMC-R att köra jämfört med 660 SMC?
 
Tittar man på bilder så sitter det skjutspinnar på endel och andra inte, nu kollar jag mest på enduromodellen men verkar vara samma på smc, varför, är det extratillbehör?
 
Det här med att låta hojen stå på tomgång i 15 min för att ställa in ecu å tomgång osv?!....hur länge brukar ni låta hojen stå å varva i vanligt fall? Jag brukar pilla på gasen ganska snabbt efter start...tänkte om de sabbar min 15min idle nu?

Edit - lulligt skrivet, hoppas någon förstår.
 
Det här med att låta hojen stå på tomgång i 15 min för att ställa in ecu å tomgång osv?!....hur länge brukar ni låta hojen stå å varva i vanligt fall? Jag brukar pilla på gasen ganska snabbt efter start...tänkte om de sabbar min 15min idle nu?

Edit - lulligt skrivet, hoppas någon förstår.

När du kör 15min kalibreringen så ska hojen vara helt kall och du ska inte röra gasen. Rör du gasen så kan du stänga av hojen och vänta tills den är helt kall igen och göra om proceduren.
 
När du kör 15min kalibreringen så ska hojen vara helt kall och du ska inte röra gasen. Rör du gasen så kan du stänga av hojen och vänta tills den är helt kall igen och göra om proceduren.

Aa den biten e avklarad. Nu undrar jag bara hur ni gör i vanliga fall? Starta motorn å sen..? Brappa iväg dirr? Låter stå orörd 1 min? Ger lite gas osv tills motorn e varm? Vill inte fucka den nuvarande kalibreringen.
Tack för svar btw.
 
jag gör alltid så att jag startar hojen först, och sen tar jag på mig skyddsutrustningen.
när det är klart är hojen i rätt temp. har inte mer bråttom än så.
bättre o låta den bli riktigt varm först. spar nog mer på motorn.... eller så är det jag
som är för petig?
 
Aa den biten e avklarad. Nu undrar jag bara hur ni gör i vanliga fall? Starta motorn å sen..? Brappa iväg dirr? Låter stå orörd 1 min? Ger lite gas osv tills motorn e varm? Vill inte fucka den nuvarande kalibreringen.
Tack för svar btw.

Tror inte det spelar någon roll för kalibreringen även om varmkörning väl alltid är att föredra innan man öser på.

Själv har jag oftast för dålig tidsplanering så det är fullt ös direkt från start oavsett kall eller varm motor.
 
Aa den biten e avklarad. Nu undrar jag bara hur ni gör i vanliga fall? Starta motorn å sen..? Brappa iväg dirr? Låter stå orörd 1 min? Ger lite gas osv tills motorn e varm? Vill inte fucka den nuvarande kalibreringen.
Tack för svar btw.

Jaha nä du kommer inte "fucka" den nuvarande kalibreringen oavsett hur du gör :)

Jag brukar oftast starta hojen medans jag drar på mig alla skydd och kläder. Sen har jag ändå en transportsträcka jag måste åka så hojen blir varm innan jag börjar vrida på rejält :)
 
Ringde och bokade års service till mim smc idag blev ganska ställd när jag fick svar att den gick på 3500kr frågade varför det skilde 1400 mellan en 100 mila service och års service. Fick svaret 100 mila är bara olja o filter och års s, filter olja och ventilkoll!. Tydligen är det ventilkoll på 1000mil eller en gång/år det som kommer först. Alltså borde 1000 mila servicen liga runt 3500 nu för tiden :)
 
Ringde och bokade års service till mim smc idag blev ganska ställd när jag fick svar att den gick på 3500kr frågade varför det skilde 1400 mellan en 100 mila service och års service. Fick svaret 100 mila är bara olja o filter och års s, filter olja och ventilkoll!. Tydligen är det ventilkoll på 1000mil eller en gång/år det som kommer först. Alltså borde 1000 mila servicen liga runt 3500 nu för tiden :)

Stämmer nog ganska bra, 3500kr är ganska vettigt pris med ventilspels kontroll. Claessons eller Jonte engdahl?
 
Stämmer nog ganska bra, 3500kr är ganska vettigt pris med ventilspels kontroll. Claessons eller Jonte engdahl?

Ringde till båda för att vara säker ingen av dom tyckte det var lönt att göra ventilkoll på min har gått 260 mil. Detta måste vara något dom ändrat för i år!. Min gamla smc var det olja filter på års servicen och på 100 500 och till 1000 var det ventilkoll har för mig att dom skulle ha ca 6 k för en sådan service då!. Så saker och ting blir inte alltid sämre med åren :tummenupp
 
Ringde till båda för att vara säker ingen av dom tyckte det var lönt att göra ventilkoll på min har gått 260 mil. Detta måste vara något dom ändrat för i år!. Min gamla smc var det olja filter på års servicen och på 100 500 och till 1000 var det ventilkoll har för mig att dom skulle ha ca 6 k för en sådan service då!. Så saker och ting blir inte alltid sämre med åren :tummenupp


Inte konstigt att man aldrig ser dig i byn! 260mil har jag kört från 1april till nu hehe
 
Inte konstigt att man aldrig ser dig i byn! 260mil har jag kört från 1april till nu hehe

Har varit mil torka jag hämtade ut min i 1mars 2012! Fast du missade 35 roliga mil för ett par veckor sedan med Sjöbo gänget :yoparty fast vi har det på film så du kan se det en regnig dag:D hör av dig om du ska ut och åka
 
var är filmen :-)
Har varit mil torka jag hämtade ut min i 1mars 2012! Fast du missade 35 roliga mil för ett par veckor sedan med Sjöbo gänget :yoparty fast vi har det på film så du kan se det en regnig dag:D hör av dig om du ska ut och åka
 
Var ute 10 mil med min idag :) Fy för in i helvete vad den går ;) Helt sjukt när man gasar satan på kurviga vägar :smasha Ska lämna min på årsservicen/ 1000 mil på Jonte's kostar 3500kr.
Blev en körning i Söndes på Sturup Raceway :tungan Sjukt kul :fyllisar
 
44 har jag jag funderar på en runda i helgen hör av dig om du har tid :):)

Den kommer har inte haft tid att redigera!. Hör av er om ni ska ut och köra var sjukt kul!. Vad hade du för drev bak? Tyckte du sa 45 har hittat massor 44 fast inga 45
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top