Ktm 660

Heeeej, nån annan som haft problem med sitsen? Får inte upp sitsen mera, antar att manicken som öppnar har hoppat ur.. hur gå till väga??

Hur är det med ventil justering på 660in?

Har hört att det inte får vara för tight på insug.. Stämmer det!?

För min startar inte nu, verkar som att den dränks! Luktar soppa efter 3-4 kickar..:va

Du har i manualen inom vilket spann de ska ligga på... Eller ktmshop.se finns även den uppgiften... Ligger typ på 0,15mm... Kolla manual för exakt...

För att den inte startar kan även vara tändningen.... Någe me förgasaren... osv...

Du har i manualen inom vilket spann de ska ligga på... Eller ktmshop.se finns även den uppgiften... Ligger typ på 0,15mm... Kolla manual för exakt...

För att den inte startar kan även vara tändningen.... Någe me förgasaren... osv...

Ska börja med att kolla ventilerna igen då, eftersom att det är ju där jag pillade sist..

Dubbelkolla så det inte blir tight, hellre 0,13 än precis 0,12 eller om det råkar bli 0,10-0,11!

Jag fick en strömspik då en kabel till regultorn lossnade så en komponent på kretskortet smälte till en klump.
Dock ser resten okej ut. Vet ej vad det är för beteckning på komponenten den är fyrkantig och sitter mellan 2 kondningar vid kabelsockeln. Har inte någon vidare lust att lägga ut 1100spänn om jag får tag i en komponent för 4kr. Kan någon ta en bild på sitt kan väl få en 50 lapp för besväret. är en sån här http://www.ebay.com/itm/03-06-2004-KTM-625-SXC-LC4-400-450-620-640-RXC-ODOMETER-SPEEDOMETER-GAUGE-METER-/261445197061?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3cdf591d05&vxp=mtr

Har nu kollat ventilerna dessa är OK! Nytt stift sitter i..

När jag försöker starta hojen så puffar den till i en halv sekund ibland.. :huvet

Smuts i förgasaren? Den har stått ett tag kan jag tillägga..

Gammal bensin kan ibland göra det till ett helvete att få igång dem, har du samma bensin som i höstas så hade jag gissat på det.

Back