Ktm 660

Tvätta eller byt luftfilter, borsta tändstiftet med en stålborste eller byt.
Häll i lite ny bensin som du nämnde, vissa hävdar ju även att det startar lättare med 98 än 95 :)

Tycker det verkar märkligt, men tände den en gång som du skrev så kan det väl inte vara mycket annat än luft eller bränsle.

Har du kollat alla delar som man aldrig misstänker?
Bensinkran, slangar, choke som fastnat, säkringar, dödarknapp som fastnat eller dylikt, man bortser gärna från sådana småsaker och tar för givet att det är något allvarligt, men mig har det t.om hänt att jag glömt vrida runt nyckeln.. :yoparty
 
Tvätta eller byt luftfilter, borsta tändstiftet med en stålborste eller byt.
Häll i lite ny bensin som du nämnde, vissa hävdar ju även att det startar lättare med 98 än 95 :)

Tycker det verkar märkligt, men tände den en gång som du skrev så kan det väl inte vara mycket annat än
luft eller bränsle.

Har du kollat alla delar som man aldrig misstänker?
Bensinkran, slangar, choke som fastnat, säkringar, dödarknapp som fastnat eller dylikt, man bortser gärna från sådana småsaker och tar för givet att det är något allvarligt, men mig har det t.om hänt att jag glömt vrida runt nyckeln.. :yoparty


Eftersom att den startade när jag köpte den, ställdes in i varmgarage och nu har jag bytt stift, luftfilter, samt kollat ventilerna sen startar den inte längre..

Kan ju inte va nåt större strul! Ventilerna är ok iaf.. Kan sätta en mindre värdig kroppsdel på det..

Dåligt stift eller dålig soppa.. :va
 
Ventilspel på en 05a, 0.15 mm på insug och utblås? Någon som vet var man kan få tag på en mekmanual?
 
Uppdatering..

Tog med mig ny soppa och tog mig till garaget, byte bensin.

Bestämde mig för att kolla igenom förgasaren, lite rengöring men annars ser det fint ut..
Men när jag ska montera tillbaka förgasaren ser jag en kabel som går längs med ramen o via bakre stötdämparen ner till stödet, längst ner på den kabeln sitter det en slags givare rund med ett hål i och en vev, ser ut som en fiske rulle ungefär.. :confused: Efter en stunds fundering ser jag att den ska sitta fast skruvad på stödet..

Såå! skruva dit den, sätter ihop allting, och nu tänder den till i cirka 5 sekunder o dör för att sen starta direkt går i 5 sekunder sen dör den igen, och så håller den på.. :va

Kan det va (fiskerullen) ?
 
Haft liknande på min 640... Stödet har en kontakt, kopplingshandtaget har oxå en, som är ihopkopplat med friläges kontakten/lampan... Är en typ säkerhets grej som gör att hojen dör om man har stödet ute när man lägger i 1;an.... Dom flesta kopplar bort sånt... Har en kabel mellan stiften på kontakten under sadeln...

Prova me att dra in kopplingen när du fått igång hojen... Se om den inte stannar då... Om den går så länge du har kopplingshandtaget indraget så är det någon av kontakterna som lagt av.... Kan vara att bara smörja upp kontakterna vid "fiskrullen"
 
Man brukar koppla bort den och de två kablar som blir över koppla man ihop med varandra.
 
Okej, har skruvat sen kl 08:00 imorse.. :död

Löste problemet med kabeln till stödet. Men nu när jag ska starta så flödar förgasaren, plockar ner den o kollar över flöttören och nålen upptäcker inget fel så jag monterar ihop allt o försöker, den flöddar fortfarande.. :mad:

Plockar ner allt och kollar fuggen EN gång till, hittar då en trasig o-ring runt det lilla filtret vid nålen så den bytes ut. Såja smacka ihop allting, och nu flödar den inte längre..

Nu går den några sekunder sen dör den, startar nästan direkt o dör efter några sekunder så håller den på under ca två timmars start försök. :va

Ställer sen bränsle skruven enligt boken och kollar stiftet.. Kickar en stund och det händer inte ett skit..

Vilar en stund, försöker igen och då startar den! :)

Ställer upp tomgången och känner att den luktar konstigt, kollar då runt motorn o ser att grenröret är alldeles rött.... Hojen var igång i ca 2 minuter.. Vafan!!!!

Funderar nu om det kan vara avgas ventilerna som inte stänger riktigt??
 
Glödande grenrör efter 2 minuter på tomgång låter onekligen bedrövligt märkligt i mitt tycke
Kan det orsakas av felaktigt ställda utblåsventiler?
Att det orsakar rörtändningar som bidrar med värme..? :va
Kanske är helt ute och cyklar, men det måste ju bero på någonting tycker jag

Stod kolven och allt i rätt läge när du ställde dina ventiler?
 
Akta dig för att köra en lc4 så varm att grenrören glöder... har vart med om flera som har fått motor-ras efter att de kört sin lc4a för varmt där inräknat mig själv.

Hur du ställer dina ventiler: http://wordpress.soe.se/?page_id=97

Hmm. När jag ställde ventilerna så var jag lite misstänktsam på att det inte gick att jucka på ventilarmarna så mycke! Gick att jucka nere där man kör in bladmåttet..
 
Hej, vet nån var man hittar dekalkits ? Och vilka modellers kits passar på en 660? är det samma kopor som tex -06 525/450 etcetc
 
Hejsan! Nån här med en 660 -04 som har lust att kolla vad det står för decibel på den lilla klisterlappen framme vid ramnummret? Har för mej att det stod 93db,min är borta efter omlack av ramen.Nån som vet hur man kan få en ny sådan?Polisen hade synpunkter på mitt ljud igår,har visserligen acra utan db-killer.
 
Hejsan! Nån här med en 660 -04 som har lust att kolla vad det står för decibel på den lilla klisterlappen framme vid ramnummret? Har för mej att det stod 93db,min är borta efter omlack av ramen.Nån som vet hur man kan få en ny sådan?Polisen hade synpunkter på mitt ljud igår,har visserligen acra utan db-killer.

Polisen tycker bara.... Dom måste ha decibelmätare samt mäta på rätt sätt för att kunna fälla dig för högt ljud....
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top