Ktm 660

Den går ner till en givare på sidostödet. Trodde inte att 660n hade sånt. Den får vara urkopplad i alla fall.

Jo, det stämmer. Startspärr tror jag att det är till för. Eftersom inte kicken går hela vägen ner när man har stödet nere så ger det lixsom sig själv, ändå.
 
Varit ute och busat idag efter att ha suttit inne hela veckan. Härligt, äntligen en hel, ledig, helg att kunna åka!

Kommer hem, ser att det läcker från framgaffeln. Fan.
 
Prova att lufta framgaffeln,funka bra på min när det fukta lite:tummenupp

Jag tycker att jag luftar gaffeln både innan och efter körning, har smidiga ventiler att trycka på, men jag gjorde det även efter körningen i fredags då jag upptäckte att det läckte.
När jag kom hem igår kväll så kände jag på packningarna och det kändes inte alls lika fuktigt. Men det kan ju lika gärna vara så eftersom den inte kördes under lördagen.

Tänkte jag skulle testa bladmåttstricket en gång, har jag tur så hjälper det. Så slipper jag byta packningarna. :D
 
Upptäckte en liten pöl med vad som verkar vara bensin på golvet under hojen när den stått i några dagar, pölen var belägen strax framför oljepluggarna. Fattar inte vad det kommer ifrån, det enda jag kunde se var att det såg lite "blött" ut ungefär där dekompen går in i cylindern. Någon som kanske råkat ut för något liknande och vet var det brukar uppstå läckage?
 
Jag har beställt en reparationssats till min hoj. Fick då med en lös, liten stålkula. Har sett att det redan sitter en kula i en plastbricka med en cylinder, vid slavcylindern. Någon som vet var den extra, lösa kulan ska vara?

Har även problem med att lufta kopplingen. Någon som har koll på var man behöver ha för storlek på saker o ting för att kunna fylla på oljan från nippeln på vid slavcylindern?
 
Sådär, tog mig tid att testa bladmåttstricket idag och jag tror att det blev bättre faktiskt. Efter att ha flexat dämparna några gånger och det blivit ringar av den överblivna 5-56 så kändes det helt torrt till slut. Förhoppningsvis håller det tätt nu, jag hann nämligen inte testköra något.

För direkt efter jag var nöjd med gaffeln så monterade jag bort hjulen, imorgon bitti blir det däckbyte och sedan ska gaffeln sättas på prov!
 
Har även problem med att lufta kopplingen. Någon som har koll på var man behöver ha för storlek på saker o ting för att kunna fylla på oljan från nippeln på vid slavcylindern?
Om jag inte kommer ihåg helt fel använde jag mig av en "sportvattenflaska" av typen med 10-15cm plastslang högst upp.
Häll i bromsvätskan i sportflaskan, vänd flaskan upp o ner o tryck tills det kommer fram i vätskebehållaren.
 
Igår vart man nybliven ägare till en -04.. igen :Bugar

Den har rullat ca 2200mil, Något särskillt man bör gå igenom? Renovera etc :brinnerup
 
Igår vart man nybliven ägare till en -04.. igen :Bugar

Den har rullat ca 2200mil, Något särskillt man bör gå igenom? Renovera etc :brinnerup

Grattis!!! :) Blev också 660-ägare för några veckor sen!
Som jag förstått det så kan det vara en god idé och plocka ner motorn och se över/byta lager m.m. när hojen gått 2-3000 mil..
 
Om jag inte kommer ihåg helt fel använde jag mig av en "sportvattenflaska" av typen med 10-15cm plastslang högst upp.
Häll i bromsvätskan i sportflaskan, vänd flaskan upp o ner o tryck tills det kommer fram i vätskebehållaren.

Fick tips om att leta i KTM-väskan, och se på fan, där låg en slang som passade. Även en koppling man satte i locket på en vanlig 0,5 PET-flaska. Fick dock inte upp någon olja, Lyckades dock lufta systemet ändå.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top