Ktm 660

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Det är för att ansluta fjärrkontrollen men den använder inte du så det skall vara icke anslutet.

Fjärrkontrollen?
Så i mitt fall, att den inte lyser, beror det på att den är trasig?

Plockade isär allting nu, ser inget tecken på att något är trasig på kretskortet. Torrt rent och fint. inget som är ärgat eller liknande.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Fjärrkontrollen?
Så i mitt fall, att den inte lyser, beror det på att den är trasig?

Plockade isär allting nu, ser inget tecken på att något är trasig på kretskortet. Torrt rent och fint. inget som är ärgat eller liknande.

Du får börja med att mata den med 12v och se vad som händer. Felsöka systematiskt. Får den ström ända in på kortet? Vaknar den alls? osv
 

mollytov

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2011
Ort
Skövde
Hoj
KTM 660 ´05
<micke> här på forumet hade en ny till salu i sommar. Jag har en som passar i kåpan men har andra kontaktstycken då den är byggd för Factory kabelhärva.
tackar för tipset! köpte statorn utav <micke> =) nu återstår bara att se om det var den som spökade!
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
View attachment 394665

Det finns 3 kontakter bakom hastighetsmätare. 2st av dessa är inkopplade i kabelstammen i hojen. Den tredje, vilken har 3 kablar, syns på bilden. Det är den med svart, röd och brun, den är inte inkopplad i någonting. Det verkar inte heller finnas något att koppla den till.
Vad är detta? Ser ju onekligen ut som + - och jord.

Nu fungerar den. Den tredje kontakten skulle vara inkopplad. Efter en del letande hittade jag en likvärdig kontakt i kabelhärvan. Vet i fan hur jag missat detta. Men lyser kanon nu!
 

Nicke.E

Ny medlem
Gick med
27 May 2012
Ort
Åland
Hoj
KTM 690 SMC-R 2012
Hejsan!

Nån som kan ge ett bra tips på ett par hållbara blinkers till besten?Vibrerar ganska bra om bakdelen efter ombyggnaden,avverkat 3 par I år redan!Och säsongen är inte slut än,lite kallt å skitigt men d e ju en motard,ska ju köras I alla väder:D

skitig hoj 002.jpgskitig hoj 003.jpgskitig hoj 005.jpg
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Hejsan!

Nån som kan ge ett bra tips på ett par hållbara blinkers till besten?Vibrerar ganska bra om bakdelen efter ombyggnaden,avverkat 3 par I år redan!Och säsongen är inte slut än,lite kallt å skitigt men d e ju en motard,ska ju köras I alla väder:D

Jag kör med Biltemas svarta miniblinkers (LED), aldrig skakat sönder, dock har muttern skakat sig ur gängorna en gång, samt att en av kablarna lossnade.. Annars funkar de mycket bra till ett väldigt rimligt pris :yoparty
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Jag kör med Biltemas svarta miniblinkers (LED), aldrig skakat sönder, dock har muttern skakat sig ur gängorna en gång, samt att en av kablarna lossnade.. Annars funkar de mycket bra till ett väldigt rimligt pris :yoparty

Kör med samma på min 950 och precis samma sak där. De håller men skruven har vibrerat ur sig på 2st
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag kör med Biltemas svarta miniblinkers (LED), aldrig skakat sönder, dock har muttern skakat sig ur gängorna en gång, samt att en av kablarna lossnade.. Annars funkar de mycket bra till ett väldigt rimligt pris :yoparty

Kör med samma på min 950 och precis samma sak där. De håller men skruven har vibrerat ur sig på 2st

Flytande gänglåsning löser erat problem :) köp loctite 243
 

Nicke.E

Ny medlem
Gick med
27 May 2012
Ort
Åland
Hoj
KTM 690 SMC-R 2012
Osynlig ram,d sku va någe de!!:tummenupp

Hade lite brått på jobb så all text blev inte nerskrivet,sxv avgasrör på en ktm mena jag,hitta den här på ktmforumuk,han ha haft den hängandes på väggen sådär i 5 år!!
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag har ett originalsystem + bakram liggande från SXV om någon är intresserad
 

Nicke.E

Ny medlem
Gick med
27 May 2012
Ort
Åland
Hoj
KTM 690 SMC-R 2012
Pris?Är inte så insatt I aprilia förutom pojkens moppe,är det ett rör in el två?Finns tydligen 2 olika modeller vad jag sett.Skulle vara fint å prova nu när hojen ser ut så här,gillar tomrummet mellan skärm å bakhjul på sxv så varför inte
007.jpg
023.jpg
024.jpg:D
 

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Hmm.. är det bara jag som tycker gamla LC4an är överprisad? Det finns ju ingen mening att ge ca 35-40k för en fräsch 625/660 när du kan få en fräsch 690 (0:cool: för ca 50k? Störigt, för jag hade hoppats att de äldre modellerna skulle bli billiga nu. :D
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hmm.. är det bara jag som tycker gamla LC4an är överprisad? Det finns ju ingen mening att ge ca 35-40k för en fräsch 625/660 när du kan få en fräsch 690 (0:cool: för ca 50k? Störigt, för jag hade hoppats att de äldre modellerna skulle bli billiga nu. :D

Är lite olika va folk tycker.... Jag köper hellre en äldre 625/640/660 än nyare 690, även om den är billigare då....
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hmm.. är det bara jag som tycker gamla LC4an är överprisad? Det finns ju ingen mening att ge ca 35-40k för en fräsch 625/660 när du kan få en fräsch 690 (0:cool: för ca 50k? Störigt, för jag hade hoppats att de äldre modellerna skulle bli billiga nu. :D

Visst finns där felprisade cyklar på marknaden. Nyligen var där en handlare som hade en NY 690 till salu för 55 000 så har man is i magen och pengar på kontot kan man göra en bra affär...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top