Ktm 660

Håller med -men så blir de inte sålda speciellt ofta heller(men ibland har man ju tur som säljare också... ;-))
690SMC:erna från 2008-9 som blivit sålda fort har varit utsatta för runt 30-40000:-, 2010-11 runt 50.. 690SM:erna för runt 25000:-
De övriga har ofta varit ute länge på Blocket och annonser gått ut etc.

Vinterpriserna i år är dock rätt höga, högre än i somras.
/
En med irriterande bra koll(för säljarna:D)
 
Vad är skäligt att begära för en 660-06 med 800 mil på mätaren? Ja har ägt den sen den va 272 mil gammal.
 
Vad är skäligt att begära för en 660-06 med 800 mil på mätaren? Ja har ägt den sen den va 272 mil gammal.

Skulle säga 35-40.... Sen är skicket avgörande samt om allt är org. å om de är gjort någe me den typ andra rör osv.
Även hur angelägen du är å bli av me den... Sätt ut den nu för 30 så kan de gå hyfsat fort, eller vänta till April Maj å försök me mer.....
 
Är ju inte i behov av pengar, utan tiden räcker inte. Får kolla till våren då. Känns ju lite dumt att ge bort den.
 
Det är ett alternativ, trodde att jag skulle lugna ner mig nu efter jag blev förälder men 660n vill inte smygköras. Skulle haft moped i stället....:näsblod
 
Det är ett alternativ, trodde att jag skulle lugna ner mig nu efter jag blev förälder men 660n vill inte smygköras. Skulle haft moped i stället....:näsblod

Dom där "hornen" går aldrig ur pannan då...... :lol
Så de är bara ut å gasa när andan faller på....
 
Någon som vet hur mycket det kostar ungefär att renovera en 660 motor..
Har hittat en hoj nu, men den har gått närmare 1700mil så det lär ju vara dax för renovering..
 
Även om jag gör det själv? Låter jävligt dyrt..

Jag räkna på delar å jobb man inte kan göra själv... Montera å demontera själv...
Kolla va cylinder å kolv å vevstake samt lager kostar... Kanske nya ventiler eller slipning av dom gamla å fräsning av säten å även ny kam... Allt de är inte gratis direkt....
En riktig renovering kostar...
En fusk renovering me att horna ur cylindern å byta kolvringar är någe annat....
 
Jag räkna på delar å jobb man inte kan göra själv... Montera å demontera själv...
Kolla va cylinder å kolv å vevstake samt lager kostar... Kanske nya ventiler eller slipning av dom gamla å fräsning av säten å även ny kam... Allt de är inte gratis direkt....
En riktig renovering kostar...
En fusk renovering me att horna ur cylindern å byta kolvringar är någe annat....

Runt vilka mil är det dax då!? :huvet
 
Runt vilka mil är det dax då!? :huvet

Det är dags mellan 2000-3000 mil beroende på hur cykeln har skötts och hur den har gått. Jag tar 10-15kkr för en renovering beroende på vad som skall göras och hur mycket man hittar på vägen.

Priser på reservdelar från billigaste möjliga leverantör dvs inte KTM listpris.

Delar:
Kolv 2000kr
Staksats 2000kr
Ramlager+div andra lager 2000kr
Packningar, kamkedja och smågrejer 1500kr
Totalt 7500kr

Detta förutsätter att inget är trasigt eller onormalt slitet när man plockar ner. Där har man osäkerheten om cylindern är sliten och du behöver omnicasila a 2400kr samt om ventiler+fjädrar är slitna så skall sätena fräsas och nya ventiler stoppas i en operation på 2000kr.
 
Surfade på lelles nyss, där kostade bara kolven 4954:-

Ska försöka åka och titta på en 04a 1700mil i helgen, hoppas att den är i bra skick..:)
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top