Ktm 660

Håller med -men så blir de inte sålda speciellt ofta heller(men ibland har man ju tur som säljare också... ;-))
690SMC:erna från 2008-9 som blivit sålda fort har varit utsatta för runt 30-40000:-, 2010-11 runt 50.. 690SM:erna för runt 25000:-
De övriga har ofta varit ute länge på Blocket och annonser gått ut etc.

Vinterpriserna i år är dock rätt höga, högre än i somras.
/
En med irriterande bra koll(för säljarna:D)
 
Vad är skäligt att begära för en 660-06 med 800 mil på mätaren? Ja har ägt den sen den va 272 mil gammal.
 
Vad är skäligt att begära för en 660-06 med 800 mil på mätaren? Ja har ägt den sen den va 272 mil gammal.

Skulle säga 35-40.... Sen är skicket avgörande samt om allt är org. å om de är gjort någe me den typ andra rör osv.
Även hur angelägen du är å bli av me den... Sätt ut den nu för 30 så kan de gå hyfsat fort, eller vänta till April Maj å försök me mer.....
 
Är ju inte i behov av pengar, utan tiden räcker inte. Får kolla till våren då. Känns ju lite dumt att ge bort den.
 
Det är ett alternativ, trodde att jag skulle lugna ner mig nu efter jag blev förälder men 660n vill inte smygköras. Skulle haft moped i stället....:näsblod
 
Det är ett alternativ, trodde att jag skulle lugna ner mig nu efter jag blev förälder men 660n vill inte smygköras. Skulle haft moped i stället....:näsblod

Dom där "hornen" går aldrig ur pannan då...... :lol
Så de är bara ut å gasa när andan faller på....
 
Någon som vet hur mycket det kostar ungefär att renovera en 660 motor..
Har hittat en hoj nu, men den har gått närmare 1700mil så det lär ju vara dax för renovering..
 
Även om jag gör det själv? Låter jävligt dyrt..

Jag räkna på delar å jobb man inte kan göra själv... Montera å demontera själv...
Kolla va cylinder å kolv å vevstake samt lager kostar... Kanske nya ventiler eller slipning av dom gamla å fräsning av säten å även ny kam... Allt de är inte gratis direkt....
En riktig renovering kostar...
En fusk renovering me att horna ur cylindern å byta kolvringar är någe annat....
 
Jag räkna på delar å jobb man inte kan göra själv... Montera å demontera själv...
Kolla va cylinder å kolv å vevstake samt lager kostar... Kanske nya ventiler eller slipning av dom gamla å fräsning av säten å även ny kam... Allt de är inte gratis direkt....
En riktig renovering kostar...
En fusk renovering me att horna ur cylindern å byta kolvringar är någe annat....

Runt vilka mil är det dax då!? :huvet
 
Runt vilka mil är det dax då!? :huvet

Det är dags mellan 2000-3000 mil beroende på hur cykeln har skötts och hur den har gått. Jag tar 10-15kkr för en renovering beroende på vad som skall göras och hur mycket man hittar på vägen.

Priser på reservdelar från billigaste möjliga leverantör dvs inte KTM listpris.

Delar:
Kolv 2000kr
Staksats 2000kr
Ramlager+div andra lager 2000kr
Packningar, kamkedja och smågrejer 1500kr
Totalt 7500kr

Detta förutsätter att inget är trasigt eller onormalt slitet när man plockar ner. Där har man osäkerheten om cylindern är sliten och du behöver omnicasila a 2400kr samt om ventiler+fjädrar är slitna så skall sätena fräsas och nya ventiler stoppas i en operation på 2000kr.
 
Surfade på lelles nyss, där kostade bara kolven 4954:-

Ska försöka åka och titta på en 04a 1700mil i helgen, hoppas att den är i bra skick..:)
 
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

Back
Top