Ktm 660

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har du nån länk? Hittade inget på deras sida..

17-0406.jpg


Avgasrörsskydd
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
bakramen byttes mot en stabilare på -05 och den reggades för passagerare...det stämmer....men vem fan vill åka 2 på en sån???

BTW Nu har jag äntligen fått på nabbahjulen på min 660 så nu skall det bli grusåka av!! :D

Fy för fa*n vilket pul det har varit med distanser och svarva egen axel mm ...phu... men nu e detklart hehehe :p
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
bakramen byttes mot en stabilare på -05 och den reggades för passagerare...det stämmer....men vem fan vill åka 2 på en sån???

BTW Nu har jag äntligen fått på nabbahjulen på min 660 så nu skall det bli grusåka av!! :D

Fy för fa*n vilket pul det har varit med distanser och svarva egen axel mm ...phu... men nu e detklart hehehe :p


Vad använde du för hjul,har du bilder?
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a

bilder kan ordnas imorgon :D
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.

Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.

Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.
 

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
På turistort.
Hoj
XR650R
Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a

bilder kan ordnas imorgon :D
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.

Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.

Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.

Ok,fixa bilder:tummenupp Roligt att se hur den ser ut med crosshjul.
 
Last edited:

bratwurst

What doesnt kill ya makes you stranger
Gick med
13 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
05, Honda Hornet 600
Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade starta :( Den har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade starta :( Den har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?

Hade min Husa stående ett par veckor och fick sedan inte igång den.
Det var en massa motorolja i luftburken eftersom jag tränade bakhjulsåka hela dagen innan uppehållet. Kolla luftburken och stiftet...
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a

bilder kan ordnas imorgon :D
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.

Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.

Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.

Bilder!:yoparty
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade starta :( Den har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?

Kicka som fan, låt stå en timma, kicka igen, brum brum. Det brukar funka.
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
köpte mig lite svart plast till hojen igår, blev lite fundersam när jag kom hem, goggla lite på art numret och kommer upp att det är en "5840801410030 FENDER REAR BLACK 1998"

passar den på en 2004a 660a?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top