Ktm 660

Har ni skiftat hojar då eller låtit han köra på din när du står bredvid och lyssnar. Man uppfattar inte ljudet lika mäktigt när man sitter på och kör tyvärr. Blev helt chockad hur gött min lät när en kompis låna den första gången.
 
Tjaba

Jag funderar på att klyva min motor. Nåt man bör tänka på innan man börjar? Vad ska man kolla/byta när motorn ändå är i delar?

Går det att få tag på sprängskisser på motorn?

Va? varför? Man kanske lär sig något! :)
 
Har ni skiftat hojar då eller låtit han köra på din när du står bredvid och lyssnar. Man uppfattar inte ljudet lika mäktigt när man sitter på och kör tyvärr. Blev helt chockad hur gött min lät när en kompis låna den första gången.

ja de har vi gjort de e helt olika karaktärer på dämparna acran mullrar lite dovigare o jämnare medans sebringen smäller som faan:D den låter ganska mycke mer faktiskt :yoparty
 
ja de har vi gjort de e helt olika karaktärer på dämparna acran mullrar lite dovigare o jämnare medans sebringen smäller som faan:D den låter ganska mycke mer faktiskt :yoparty

passa på att korta dämparna eller ta ur lite ull då nu i vinter.

jag hade aldrig bytt acrat mot sebring, har hört att sebring inte skall vara bra:gnissla
 
Tjaba

Jag funderar på att klyva min motor. Nåt man bör tänka på innan man börjar? Vad ska man kolla/byta när motorn ändå är i delar?

Går det att få tag på sprängskisser på motorn?

Va? varför? Man kanske lär sig något! :)

Fick du inte med några böcker till hojen. Du får ju med manual + sprängskisser för chassi + motor samt böcker för stötdämparna.
Annars är mekhandboken rätt utförlig.
 
Får man fråga vad som är fel?

Edit: Såg att det var du som frågade innan också.

Vad du kan göra innan inlämning är iaf, rengöra ALLA kontakter ordentligt. Gå över hela hojen, får du av sadlen och tanken gör du det på 20 minuter. Kolla även så avståndet mellan magneterna är rätt till hastighetsmätaren nere vid skivan. Har du nån polare som kör 660 prov byta reläer mm. Se så alla säkringar är hela och såklart även alla lampor.

Kan ju faktiskt vara ett så enkelt fel att där är glapp i blinkersen och avståndet mellan magneterna är för stort. Fast jag tror det är nån kontakt till något relä eller liknande som ärgat helt enkelt.

Känns som detta är ett sådant jobb en Mc-firma kan ta duktigt betalt för om dom inte hittar felet direkt, felsökning blandat med timbetalning kan sluta på en mindre kul summa.

Leta elfel på en hoj som 660 är inget direkt svårt att göra själv. Det värsta felet som kan finnas är tex en lödd som gått av inne i ett relä som du ändå inte kan mäta upp. Så du får anta att det är helt.

Det är värre på bilar. :tromigjagvet :näsblod

Jag har inte hittat några säkringar ännu, dock har jag inte heller lyft av tanken, ska göra detta så fort helgen närmar sig. Sitter det säkringer under tanken?
Har just nu tagit i sär alla kontakter bakom framlampan och rengjort samt sprejat "contact cleaner".

TACK!
 
Har någon tips på bakdäck för gruskörning till 660n,Vill ha något med lite riv i då jag åker mycket grus. Kan man gå ner till 150 bredd? Finns ju lite mera grusdäck att välja på då.
 
Det finns möjligtvis ingen som ligger på en 320mm bromsskiva , skulle behöva en lite snabbt. Skall sitta på grusfälgarna på min 660.
PM eller ring 0766-451006.
Sorry för fel tråd men det e lite brådis. :(

Rasorblade hade en förut iaf.
 
Undra om alla ktm fäljar passar ktm exempel ktm exc 250 passar dom fäljarna på min ktm 660 04?
 
finns det någon sida eller så som man kan kolla på orgi/ej orgi aftermarket grejs till en 660 -04?
 
finns det något aftermarket grejs man kan sätta på avgasröret ovanför framdrevet? har bränt sönder 2 par byxor på röret ;)

660 -04


Har också råkat ut för de där! Funderade på att sätta på avgaslinda (heter de så?) sånt som man brukar linda in tex grenrör med. Ser ju snyggare ut än att sätta på nåt skydd skulle jag tro.
 
Back
Top