Ktm 660

Har du nån länk? Hittade inget på deras sida..

17-0406.jpg

Avgasrörsskydd

bakramen byttes mot en stabilare på -05 och den reggades för passagerare...det stämmer....men vem fan vill åka 2 på en sån???

BTW Nu har jag äntligen fått på nabbahjulen på min 660 så nu skall det bli grusåka av!! :D

Fy för fa*n vilket pul det har varit med distanser och svarva egen axel mm ...phu... men nu e detklart hehehe :p

bakramen byttes mot en stabilare på -05 och den reggades för passagerare...det stämmer....men vem fan vill åka 2 på en sån???

BTW Nu har jag äntligen fått på nabbahjulen på min 660 så nu skall det bli grusåka av!! :D

Fy för fa*n vilket pul det har varit med distanser och svarva egen axel mm ...phu... men nu e detklart hehehe :p

Vad använde du för hjul,har du bilder?

Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a

bilder kan ordnas imorgon :D
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.

Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.

Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.

Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.

Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.

Ok,fixa bilder:tummenupp Roligt att se hur den ser ut med crosshjul.

Last edited:
Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade starta :( Den har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?

Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade starta :( Den har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?

Hade min Husa stående ett par veckor och fick sedan inte igång den.
Det var en massa motorolja i luftburken eftersom jag tränade bakhjulsåka hela dagen innan uppehållet. Kolla luftburken och stiftet...

Bilder!:yoparty

Kicka som fan, låt stå en timma, kicka igen, brum brum. Det brukar funka.

köpte mig lite svart plast till hojen igår, blev lite fundersam när jag kom hem, goggla lite på art numret och kommer upp att det är en "5840801410030 FENDER REAR BLACK 1998"

passar den på en 2004a 660a?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...