Ktm 660

Har du nån länk? Hittade inget på deras sida..

17-0406.jpg


Avgasrörsskydd
 
bakramen byttes mot en stabilare på -05 och den reggades för passagerare...det stämmer....men vem fan vill åka 2 på en sån???

BTW Nu har jag äntligen fått på nabbahjulen på min 660 så nu skall det bli grusåka av!! :D

Fy för fa*n vilket pul det har varit med distanser och svarva egen axel mm ...phu... men nu e detklart hehehe :p
 
bakramen byttes mot en stabilare på -05 och den reggades för passagerare...det stämmer....men vem fan vill åka 2 på en sån???

BTW Nu har jag äntligen fått på nabbahjulen på min 660 så nu skall det bli grusåka av!! :D

Fy för fa*n vilket pul det har varit med distanser och svarva egen axel mm ...phu... men nu e detklart hehehe :p


Vad använde du för hjul,har du bilder?
 
Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a

bilder kan ordnas imorgon :D
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.

Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.

Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.
 
Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a

bilder kan ordnas imorgon :D
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.

Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.

Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.

Ok,fixa bilder:tummenupp Roligt att se hur den ser ut med crosshjul.
 
Last edited:
Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade starta :( Den har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?
 
Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade starta :( Den har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?

Hade min Husa stående ett par veckor och fick sedan inte igång den.
Det var en massa motorolja i luftburken eftersom jag tränade bakhjulsåka hela dagen innan uppehållet. Kolla luftburken och stiftet...
 
Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a

bilder kan ordnas imorgon :D
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.

Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.

Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.

Bilder!:yoparty
 
Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade starta :( Den har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?

Kicka som fan, låt stå en timma, kicka igen, brum brum. Det brukar funka.
 
köpte mig lite svart plast till hojen igår, blev lite fundersam när jag kom hem, goggla lite på art numret och kommer upp att det är en "5840801410030 FENDER REAR BLACK 1998"

passar den på en 2004a 660a?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top