Rasorblade
Ny medlem
Har du nån länk? Hittade inget på deras sida..
Avgasrörsskydd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du nån länk? Hittade inget på deras sida..
bakramen byttes mot en stabilare på -05 och den reggades för passagerare...det stämmer....men vem fan vill åka 2 på en sån???
BTW Nu har jag äntligen fått på nabbahjulen på min 660 så nu skall det bli grusåka av!!
Fy för fa*n vilket pul det har varit med distanser och svarva egen axel mm ...phu... men nu e detklart hehehe![]()
Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a
bilder kan ordnas imorgon
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.
Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.
Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.
Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade startaDen har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?
Jag har satt dit 19" 21" från en gammal 525:a
bilder kan ordnas imorgon
Problemet var att i framfälgen var det 20mm hål men axeln e ju 26mm, så jag fick svarva en ny framaxel med rätt längd och tjocklek.
Sen fräste jag bort 5mm på oket (hade räckt med tre mm så jag fick lägga distans där med ) och la dit en 14mm tjock distans på framskivan. Tillverkad i aluminium.
Använde orginaldistanserna till crosshjulet fram men fick sätta dit en bak från motardfälgen samt flytta över distansen från bakskivan till crosshjulet bak.
Inga stora grejjor egentligen men lite pul var det.

Var ute i dag å skulle ta mig en tur när det ändå är så varmt. Men jag fick tänka om, den vägrade startaDen har stått orörd sen början av september ungefär så det blir ju några månader.
Brukar era bli svårstartade efter några månader utan tillsyn? Är startgas en bra ide?
Nån som kan pula fram art nr på en sadel 660 -05?
58607040100
Tack!Får man fråga hur du får tag på alla art nr? Är de nått som du har genom jobbet eller finns de att se på nätet?
Man kan söka dem på Karlströms hemsida.![]()
Men jag tar dem direkt från KTM´s hemsida![]()
Söka på karlströms?![]()
Ja behöver även tex kåpan/skyddet för luftburken, va skriver man då?![]()
Menar du locket? Det behöver du inte.

oj sorry, dåligt beskrivet, menade sidokåporna till luftburken![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |