Ktm 660

Det där är väl inte dekompen! Det där är nog en "Hotstart" för styret så man slipper fingra nere vid fuggen när man fått tjuvstopp på banan...
 
Om dekompen har pajjat vid gängan uppe vid styret och locket till kopplingen spruckit är detta den enda lösningen då?

663kr låter lite dyrt för en sån småsak :gnissla

58402094000 DECOMPR. CABLE LC4 03 217,21kr
59002033000 COVER HYD.CLUTCH RACING 2000 270,61kr
59002047000 LEVER CPL. RACING 2000 123,69 kr

Nästan samma pris:D
 
ok, tack för hjälpen. Det är väl bara att pynta om man ska köra någe mer med hojen i sommar antar jag.
 
Sa han att det inte skulle gå att nollställa mätaren?? Jag köpte min senaste hoj där och mätaren var precis nollställd.

Hmm, det var ju det jag gjorde. Men jag får inte dom att börja blinka?! Visst ska man bara hålla in den vänstra knappen tills det börjar blinka?

Märkligt, han är nog lite skenhelig den där ragnar.

Du måste va på timräknaren när du håller inne mitten knappen, då börjardet blinka så trycker du dig fram tills när det blinkar ws:tummenupp
 
Märkligt, han är nog lite skenhelig den där ragnar.

Du måste va på timräknaren när du håller inne mitten knappen, då börjardet blinka så trycker du dig fram tills när det blinkar ws:tummenupp

Ärligt talat så litar jag inte en sekund på vad han säger, jag har sett och hört för mycket skit för det..

Så var det!! Nu gäller det bara att hitta rätt inställning. Det är väl bara att ta med gps:en ut å testa.
 
Tjena pöjkar...Hoppas allt är bra i ruskvädret!

Tänkte bara försöka förklara ett problem som jag TROR jag har!

Det känns som om hojen går lite ryckigt, speciellt inne i stan, som om man har för hög växel i, mycket möjligt att det kan hjälpas med annan drevningen (heter det så?) men jag vet inte!

Sen, när jag ska iväg på ex. 1an och och när jag släpper kopplingen lite halvlångsammt för jämnare start känns som som om den går orent tills den fått upp lite varv, kan nog vara så på alla växlar, men känns mest på ettan! Vad kan det vara, är det så eller?

Kram och glad sommar!:)
 
Men det känns som att kick inte är nån fara xD elstart känns kanske till och med lite gay :arsele Men jag har kollat på typ varenda 625/640/660, det känns som att 660 är dyrare än dom andra 2?


Hitta en sjysst 525:a åt mig så kan du få köpa min 660.. :tuttar :tummenupp
Den finns ju iallafall i stan om du klämma och känna lite...
 
Hoj !!

Har kollat igenom nästan alla 200 sidor om ktm 660 = blir bara så sugen på att ha 660 :kär Men det är ju det som problemet, det finns ju nästan inga till beg till salu. Max vad jag kan ge är 60000:- och enligt vad jag har läst så är det en 05 och frammåt om man tänker på service. Någon som vill sälja :confused:
Det är nästan så att man börjar på att snegla åt 640 :huvet men då tappar man säkert dom där roligaste pållarna som man har i 660 :D Det är väl bara att vänta då men min abstinens för att få köra mc igen börjar på bli lite jobbig nu !!
 
jag har en 660 -06 155mil lägg till 8000:- på dina 60.000:- så får du min
 
då är det nog mer troligt att jag vinner på lotto och blir multimiljonär i morgon än att du får tag på en ktm 660 -06 med dom milen för 60 ´
 
då är det nog mer troligt att jag vinner på lotto och blir multimiljonär i morgon än att du får tag på en ktm 660 -06 med dom milen för 60 ´

Men nu det väl inte som så att jag hade tänkt mig en 06 för det priset :va
Det finns säkert bra hojar för bra bra priser bara man har lite is i magen. och så kanske man kan få lite godis med på köpet som det inte verkar vara på din.
Varför köpa en hoj och bara köra 155 mil ?
 
Men nu det väl inte som så att jag hade tänkt mig en 06 för det priset :va
Det finns säkert bra hojar för bra bra priser bara man har lite is i magen. och så kanske man kan få lite godis med på köpet som det inte verkar vara på din.
Varför köpa en hoj och bara köra 155 mil ?

Har väl tröttnat eller så vill han inte förlorar så mkt pga värdeminskningen ev nästa år alt höst!
 
Hoppas ni har kul på era 660:is :) Själv har man stått med skuren rulle/nållager till insugs vippan i snart 3 veckor :mad: Restad från ktm:s huvudlager men äntligen inkommet på lager i dagarna. Kamaxeln fick också spö så klart när lagret skar, så även en rallyekam beställdes. Visade sig också vara restad i Österike efter beställningen. Nu verkar grejerna äntligen vara på väg hem, men fy fan vad jag hatar att vänta.
Är det lönt/går det att fixa till originalkammen så den är brukbar igen? Det som är skadat är ytan på "insugsloben"som blivit blåanlöpt, härdningen som släppt. Eller är det bara att slänga den i skrotbingen? Antar att det är svårt att få till det så den blir rätt måttmässigt efter sprutning men man vet aldrig??
 
Last edited:
Tjenixen, under bara om det går att koppla in ström i hojen utan att starta den? Med typ en batteriladdare eller dylikt?
 
Var ute och pressade hojen ganska bra i sommarvärmen igår. Men jag hörde inte fläkten gå igång en enda gång?!
Finns där ngn säkring som man bör kolla upp?

Sen undrar jag också om det finns ngn sida som säljer stuntprylar till 660? Bur och skrapa är det jag är ute efter.
 
,..

vet inte om det finns någon säkring men den går inte i gång i första taget!
min har aldrig vart i gång, men kompisens gick i gång då han stod på tomgången en bra stund, dock vart den en 640 -06a ! :D

660> The real shit!
 
Var ute och pressade hojen ganska bra i sommarvärmen igår. Men jag hörde inte fläkten gå igång en enda gång?!
Finns där ngn säkring som man bör kolla upp?

Sen undrar jag också om det finns ngn sida som säljer stuntprylar till 660? Bur och skrapa är det jag är ute efter.

Va fan ska du med en bur till? Hojen tål lowsiders i 90 knyck utan att ens repa motorn. 12 skrapa är för de som inte vill skada kåpor. Köp en uppsättning bakstänkor istället. :rolleyes:
 
Back
Top