Ktm 660

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Det där är väl inte dekompen! Det där är nog en "Hotstart" för styret så man slipper fingra nere vid fuggen när man fått tjuvstopp på banan...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Om dekompen har pajjat vid gängan uppe vid styret och locket till kopplingen spruckit är detta den enda lösningen då?

663kr låter lite dyrt för en sån småsak :gnissla

58402094000 DECOMPR. CABLE LC4 03 217,21kr
59002033000 COVER HYD.CLUTCH RACING 2000 270,61kr
59002047000 LEVER CPL. RACING 2000 123,69 kr

Nästan samma pris:D
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
ok, tack för hjälpen. Det är väl bara att pynta om man ska köra någe mer med hojen i sommar antar jag.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Sa han att det inte skulle gå att nollställa mätaren?? Jag köpte min senaste hoj där och mätaren var precis nollställd.

Hmm, det var ju det jag gjorde. Men jag får inte dom att börja blinka?! Visst ska man bara hålla in den vänstra knappen tills det börjar blinka?

Märkligt, han är nog lite skenhelig den där ragnar.

Du måste va på timräknaren när du håller inne mitten knappen, då börjardet blinka så trycker du dig fram tills när det blinkar ws:tummenupp
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Märkligt, han är nog lite skenhelig den där ragnar.

Du måste va på timräknaren när du håller inne mitten knappen, då börjardet blinka så trycker du dig fram tills när det blinkar ws:tummenupp

Ärligt talat så litar jag inte en sekund på vad han säger, jag har sett och hört för mycket skit för det..

Så var det!! Nu gäller det bara att hitta rätt inställning. Det är väl bara att ta med gps:en ut å testa.
 

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Tjena pöjkar...Hoppas allt är bra i ruskvädret!

Tänkte bara försöka förklara ett problem som jag TROR jag har!

Det känns som om hojen går lite ryckigt, speciellt inne i stan, som om man har för hög växel i, mycket möjligt att det kan hjälpas med annan drevningen (heter det så?) men jag vet inte!

Sen, när jag ska iväg på ex. 1an och och när jag släpper kopplingen lite halvlångsammt för jämnare start känns som som om den går orent tills den fått upp lite varv, kan nog vara så på alla växlar, men känns mest på ettan! Vad kan det vara, är det så eller?

Kram och glad sommar!:)
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Men det känns som att kick inte är nån fara xD elstart känns kanske till och med lite gay :arsele Men jag har kollat på typ varenda 625/640/660, det känns som att 660 är dyrare än dom andra 2?


Hitta en sjysst 525:a åt mig så kan du få köpa min 660.. :tuttar :tummenupp
Den finns ju iallafall i stan om du klämma och känna lite...
 

Andy79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Örebro
Hoj
Letar hoj
Hoj !!

Har kollat igenom nästan alla 200 sidor om ktm 660 = blir bara så sugen på att ha 660 :kär Men det är ju det som problemet, det finns ju nästan inga till beg till salu. Max vad jag kan ge är 60000:- och enligt vad jag har läst så är det en 05 och frammåt om man tänker på service. Någon som vill sälja :confused:
Det är nästan så att man börjar på att snegla åt 640 :huvet men då tappar man säkert dom där roligaste pållarna som man har i 660 :D Det är väl bara att vänta då men min abstinens för att få köra mc igen börjar på bli lite jobbig nu !!
 

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
I Linköping
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
jag har en 660 -06 155mil lägg till 8000:- på dina 60.000:- så får du min
 

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
I Linköping
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
då är det nog mer troligt att jag vinner på lotto och blir multimiljonär i morgon än att du får tag på en ktm 660 -06 med dom milen för 60 ´
 

Andy79

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Örebro
Hoj
Letar hoj
då är det nog mer troligt att jag vinner på lotto och blir multimiljonär i morgon än att du får tag på en ktm 660 -06 med dom milen för 60 ´

Men nu det väl inte som så att jag hade tänkt mig en 06 för det priset :va
Det finns säkert bra hojar för bra bra priser bara man har lite is i magen. och så kanske man kan få lite godis med på köpet som det inte verkar vara på din.
Varför köpa en hoj och bara köra 155 mil ?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Men nu det väl inte som så att jag hade tänkt mig en 06 för det priset :va
Det finns säkert bra hojar för bra bra priser bara man har lite is i magen. och så kanske man kan få lite godis med på köpet som det inte verkar vara på din.
Varför köpa en hoj och bara köra 155 mil ?

Har väl tröttnat eller så vill han inte förlorar så mkt pga värdeminskningen ev nästa år alt höst!
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hoppas ni har kul på era 660:is :) Själv har man stått med skuren rulle/nållager till insugs vippan i snart 3 veckor :mad: Restad från ktm:s huvudlager men äntligen inkommet på lager i dagarna. Kamaxeln fick också spö så klart när lagret skar, så även en rallyekam beställdes. Visade sig också vara restad i Österike efter beställningen. Nu verkar grejerna äntligen vara på väg hem, men fy fan vad jag hatar att vänta.
Är det lönt/går det att fixa till originalkammen så den är brukbar igen? Det som är skadat är ytan på "insugsloben"som blivit blåanlöpt, härdningen som släppt. Eller är det bara att slänga den i skrotbingen? Antar att det är svårt att få till det så den blir rätt måttmässigt efter sprutning men man vet aldrig??
 
Last edited:

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Tjenixen, under bara om det går att koppla in ström i hojen utan att starta den? Med typ en batteriladdare eller dylikt?
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Var ute och pressade hojen ganska bra i sommarvärmen igår. Men jag hörde inte fläkten gå igång en enda gång?!
Finns där ngn säkring som man bör kolla upp?

Sen undrar jag också om det finns ngn sida som säljer stuntprylar till 660? Bur och skrapa är det jag är ute efter.
 

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
,..

vet inte om det finns någon säkring men den går inte i gång i första taget!
min har aldrig vart i gång, men kompisens gick i gång då han stod på tomgången en bra stund, dock vart den en 640 -06a ! :D

660> The real shit!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Var ute och pressade hojen ganska bra i sommarvärmen igår. Men jag hörde inte fläkten gå igång en enda gång?!
Finns där ngn säkring som man bör kolla upp?

Sen undrar jag också om det finns ngn sida som säljer stuntprylar till 660? Bur och skrapa är det jag är ute efter.

Va fan ska du med en bur till? Hojen tål lowsiders i 90 knyck utan att ens repa motorn. 12 skrapa är för de som inte vill skada kåpor. Köp en uppsättning bakstänkor istället. :rolleyes:
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top