Ktm 660

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det kan bli ganska hårda nedslag även i låga hastigheter har jag fått erfara. Och skrapa vill jag ha för att 05:an inte har likadan ram som tidigare modeller. Jag har ett hål för foten precis bakom sadeln men det känns inte helt hundra att lägga vikt där när det bara är plast.
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
oljeläcka...... vad läcker?

tjena..... vet inte om detta har tagits upp nångång här på forumet... eller om det är rätt tråd...
men jag behöver ideer....

har en ktm 660 -03.... och den läcker uppefrån ventilkåpan....
nu e det så att jag har försökt att täta den 2 ggr..... och senaste gången var jag skitnoga med att allt skulle bli bra..... men NEJ:huvet

nytätad och fin.... drog jag ut i skogen en repa (grusväg) och faaaaaan om den inte läckte ändå..... men jag tyckte kanske att det kom ovanifrån.... kan den läcka olja (rikligt) från skruvarna på höger sida.... dom som har kopparpackningar på..... tyckte kanske att det kom från dom?....

varför sitter det kopparpackningar på dessa skruvar och inte på några andra... och kan det vara så att dessa packningar "måste" bytas då och då.... eller vid varje åtskruvning om man ska formulera sig så?.....

tacksam för svar... då det börjar bli "hånande" tråkigt att täta om vent-kåpan hela tiden!?!..... VAD E FELET MED MIN 660.....:va
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Kolla skruvarna till avgasflänsen.

På vissa så har dom gängat rätt igenom in i toppen,övre högra skruven brukar vara boven.

Se bild.
 

Bifogat

  • CIMG0252 (Large).JPG
    CIMG0252 (Large).JPG
    94.7 KB · Visningar: 113

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
det verkar som om det kommer på höger sida......
ska ändå kolla viud tillfälle......
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Annars hade du kunnat få min orginalkam som har legat i garaget hela sommaren :tungan

Om du vill alltså..

Äh du skojar! Nåväl det är som det är nu, rallyekammen kom idag och resten av prylarna med. Skitglad at grejerna änteligen kom! Började pressade ur styrtappen i nållagret på vipparmen och när jag skulle montera skiten igen så ramlar tappen i princip rätt igenom :huvet Likadant med både avgas och insug. Gamla tappen är efter mätning några hundradelar större än de nya så Ktm har lyckats gjort fel igen :mad: De har haft problem tydligen med nållagret innan då det inte gick att få in tappen istället nu är det tvärtom. Eländet verkar inte ha någon ände. Avgastappen går ev. att återanvända men vad hjälper det när insugrullen skar så de är bara skrot kvar. Lämnade in delarna till handlaren idag och de skulle kontakta KTM sverige i morgon.

Det verkar inte som om det är meningen att jag ska köra hoj denna sommar!
 

Sam81

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Gbg
Hoj
KTM 625
Va på väg hem efter en tur då motorn börja skramla o slå lite väl mkt tycker ja.. körde lugnt o fint hem sista biten men den gick ganska ok iallafall....
kan det vara ventilerna som behöver ställas?? hade service för 300 mil sen då de va helt ok o inte behövdes justeras...
 

draggen

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Jönköping
Hoj
K5
Behöver man göra något på en 660 för att kunna slanga långt, eller är det bara att köra på?

Läcker in olja i luftburken vid längre körning på bakhjulet, men det är lätt fixat. Det är en slang som går in i luftburken, byt den mot en längre och kör ner slangen i typ en petflaska som är ventilerad upp till. Bara att lägga flaskan i tex luftburken sen. Finns bättre beskrivningar här om du söker lite.


Byte av hjullager fram är det nåt man gör enkelt själv? eller är det krångligt?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skumt har aldrig haft problem med olja i luftburken vare sig med 625 eller 660!

Ser dock till att inte ha mer olja än upp till halva strecket.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Lyckades slå runt med hojen igår kväll.
Och lyckades då böja till fästet som styret sitter i, någon som vet vad ett sådant kostar nytt? till en -06

tja, när jag lyckades göra nått liknande som du så a det bara å byta den skruvar som sitter i klykorna som håller styret, en ca7cm skruv, gängadhälften med insekshuvve. skruva upp å kolla om det är de som är skeva.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top