Ktm 660

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
okaj får kolla de men annars tycker jag den går precis som vanligt förutom just då detta ljudet som man märker direkt att de är onaturligt

Jag råkade ut för ett missljud och tyckte det kom från toppen, det visade sig bara vara en fjäder till avgasröret som hadde hoppat lite fel.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
FaKK! Någon som har ett nållager/rullen till vipparmen att sälja 58036061090 :rolleyes: Fick alla delar idag utom givetvis lagret till insuget. Enl. Karlströms motor så är det restat till 070811 :huvet. Ringt runt till snart varenda handlare och ingen har dem på lager heller. Fick dock ett ev gott besked från en annan handlare att ktm visst hade dem i sitt lager :confused: Karlströms brukar väl ha bra koll men hoppas de har fel denna gång. Har fått ett nytt lager till avgas åtminstone men det verkar skilja på dem då de har olika art. nr. Har ej rivit isär och mätt upp det än. Husaberg kanske har samma lager i sina motorer om det inte skulle gå att få tag i något??
 
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
FaKK! Någon som har ett nållager/rullen till vipparmen att sälja 58036061090 :rolleyes: Fick alla delar idag utom givetvis lagret till insuget. Enl. Karlströms motor så är det restat till 070811 :huvet. Ringt runt till snart varenda handlare och ingen har dem på lager heller. Fick dock ett ev gott besked från en annan handlare att ktm visst hade dem i sitt lager :confused: Karlströms brukar väl ha bra koll men hoppas de har fel denna gång. Har fått ett nytt lager till avgas åtminstone men det verkar skilja på dem då de har olika art. nr. Har ej rivit isär och mätt upp det än. Husaberg kanske har samma lager i sina motorer om det inte skulle gå att få tag i något??

Edit: Ser ut att ordna sig ändå trots allt. Verkar som om lagret bara inte var registrerat hos ktm i Österike. Nu gick det tydligen att beställa igen. Man kanske hinner köra någon mil till i år då :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Behöver döda den här tråden. Kan någon sammanfatta i kort om det är något i den här tråden som verkligen måste sparas?
 

Henken

Guest
Behöver döda den här tråden. Kan någon sammanfatta i kort om det är något i den här tråden som verkligen måste sparas?


Sådana här trådar är inte bra att ta bort. Finns hur mycket infon som helst som är intressant för folk. Olika problem som andra upplevt & löst med mera.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Då har vi ett moment 22. Den här tråden är låååångsam att läsa och tynger ner resten av sajten. Fast sen finns det ett gäng till sådana här likanda trådar :)
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Då har vi ett moment 22. Den här tråden är låååångsam att läsa och tynger ner resten av sajten. Fast sen finns det ett gäng till sådana här likanda trådar :)
Ta bort tråden.Halva sajten(minst)handlar ju om LC4 ändå:)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Behöver döda den här tråden. Kan någon sammanfatta i kort om det är något i den här tråden som verkligen måste sparas?

Du har ju redan dödat våran spamtråd i GBG.


Är det inte bättre att gå på saker som varit ?

Tex åkartrådarna kan du ju lätt plocka dom första 50-100 sidorna,folk har ju redan kört den svängen dom bestämnde.

Eller bildforumet X antal bilder på folk som slangar är ju rätt monotont,eller 7 trådar med samma film.

Racingforumet med allt sitt spam med uppladande inför div race som varit bör ju kunna bidraga med en hel del också.

OT forumet har väl en hel del att erbjuda tex blocketannonserna.
 
Last edited:

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Åh nej inte ta bort denna tråd för mycket info i den men rensa gärna den lite på lite onödigt skit.som detta inlägg tex :rolleyes:
 

Raban

Radarpung
Gick med
22 Sep 2004
Ort
sthlm
Hoj
sv1000 SF
Hallå!

Har inhandlat mig ett par gpr slipon till min 660 och tänkte samtidigt bestycka om. Nån som har tips på vilka munstycken man ska köra?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Sådana här trådar är inte bra att ta bort. Finns hur mycket infon som helst som är intressant för folk. Olika problem som andra upplevt & löst med mera.
Snart 4000 inlägg som handlar om:

*Hur hittar jag kompläget när jag ska ställa ventilerna?
*Vilken sorts slipon ska jag köpa?
*Vilken bestyckning ska jag ha när jag bytt ljuddämpare alt monterat helsystem?

Ganska komplett sammanfattning va:va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
3026657 Är de inte bättre o köpa en bättre server?

:)
Det är inte det som är felet. Servrarna ÄR bra... bara inte inställda rätt. Fast det har blivit klart bättre sen igår och jag kommer troligen inte vara lika hård mot de mindre stora trådarna. Dock rena Spam-trådar tas bort. Det här är dock ingen spam-tråd då den faktiskt innehåller mycket fakta... men tyvärr är tråden uppbyggd på fel sätt för att vara till någon riktig nytta. Det är svårt att hitta vad man söker i den.. många sidor att gå igenom.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Det är inte det som är felet. Servrarna ÄR bra... bara inte inställda rätt. Fast det har blivit klart bättre sen igår och jag kommer troligen inte vara lika hård mot de mindre stora trådarna. Dock rena Spam-trådar tas bort. Det här är dock ingen spam-tråd då den faktiskt innehåller mycket fakta... men tyvärr är tråden uppbyggd på fel sätt för att vara till någon riktig nytta. Det är svårt att hitta vad man söker i den.. många sidor att gå igenom.

Kan hålla med till viss del om att samma frågor dyker upp hela tiden pga folk inte orkar söka. Brukar själv gå via google istället när man söker rent generellt på sh. Om du tar bort denna tråd så lär det inte ta långa stunden innan vi har en lika lång igen med ungefär samma innehåll :) Jag är inte ett dugg bättre själv emellanåt och har nog spammat en del med orelevant blaha. Men det är ju så det fungerar lite också när människor med olika funderingar och erfarenheter samlas på ett och samma ställe. Tycker det är kanon med sådana här trådar och lite orelevant får man väl ta emellanåt, orka bry sig om det.

Nu kommer en favorit i repris kanske: Är det samma ventilspel som gäller om man byter till Rallyekammen? :D
 

Henken

Guest
Snart 4000 inlägg som handlar om:

*Hur hittar jag kompläget när jag ska ställa ventilerna?
*Vilken sorts slipon ska jag köpa?
*Vilken bestyckning ska jag ha när jag bytt ljuddämpare alt monterat helsystem?

Ganska komplett sammanfattning va:va

Då borde nån sammanställa en FAQ på ett överskådligt & pedagogiskt sätt :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top