Ktm 660

Ahh suck! Spelet var fel igen, iallaf. på insug. Över 0,40 igen. Avgas däremot var 0,15 som det ska vara. Antar att det är rullen till vipparmen som är redo för ett byte trots allt. Eller kan det vara något annat fel :confused:
 
Ahh suck! Spelet var fel igen, iallaf. på insug. Över 0,40 igen. Avgas däremot var 0,15 som det ska vara. Antar att det är rullen till vipparmen som är redo för ett byte trots allt. Eller kan det vara något annat fel :confused:

Lilla klacken på vipparmen som trycker på ventilen brukar fastna ibland när jag justerar om den hamna i ett konstigt läge så man får pilla lite på den så blir rörlig, iallafall i mitt fall!
 
Lilla klacken på vipparmen som trycker på ventilen brukar fastna ibland när jag justerar om den hamna i ett konstigt läge så man får pilla lite på den så blir rörlig, iallafall i mitt fall!

Jaha ok, det skulle ju kunna vara en lite angenämare anledning isf. Ställde spelet som sagt igår igen och nu går den finfint utan att ticka som en thailänskt fakerolex. Får se hur länge det varar denna gång.
 
Tänkte byta bakdrev från 38 till 42, måste jag ha en längre kedja då? Kedja och drev är orginal för tillfället.
 
Tänkte byta bakdrev från 38 till 42, måste jag ha en längre kedja då? Kedja och drev är orginal för tillfället.

Var det 17 drev i fram du hade så måste du förlänga kedjan, jag gjorde det med ett till kedjelås + länk!
 
Tick, tick efter ca 4 mil och en motor med 50% mindre effekt :näsblod. Haha fy jävulen vad less jag är just nu. Denna gång lär spelet på insug ställt om sig ännu mer. Var glad om jag kom över 100 km/h på hemvägen. Men det är bara att kavla upp ärmarna och göra om. Nya lager till insug/avgas beställdes idag. Jag hoppas innerligt att det är det som ställer till det.
 
Tick, tick efter ca 4 mil och en motor med 50% mindre effekt :näsblod. Haha fy jävulen vad less jag är just nu. Denna gång lär spelet på insug ställt om sig ännu mer. Var glad om jag kom över 100 km/h på hemvägen. Men det är bara att kavla upp ärmarna och göra om. Nya lager till insug/avgas beställdes idag. Jag hoppas innerligt att det är det som ställer till det.

Hoppas du får iordning på åbäket snart. Verkar som du har haft att stå i med din 660.

Startade förövrigt min igår efter väldig massa kickande. Lät den stå och gå tills den blev varm, Inga problem.

Fick även ett erbjudande på komplett svart plastuppsättning till min för 700 spänn som jag tror jag ska nappa på.
 
Hoppas du får iordning på åbäket snart. Verkar som du har haft att stå i med din 660.

Startade förövrigt min igår efter väldig massa kickande. Lät den stå och gå tills den blev varm, Inga problem.

Fick även ett erbjudande på komplett svart plastuppsättning till min för 700 spänn som jag tror jag ska nappa på.

Allvarligt! En motard ska man klota med. Skit fan i plasten, köp nya bara när du ska sälja. En skrapad motard visar sig att man använt maskinen på rätt sätt. :yoparty

Var inte orolig att den blöddrar efter vurpan. Det är bensin som överflödat i förgasaren. Det tar du bort genom att dra in dekompen och vrid gasrullen till max sen kickar du snabbt i några gånger. Det gör jag alltid efter en vurpa för annars blir det onödigt jobbigt att kicka igång den.
 
Hoppas du får iordning på åbäket snart. Verkar som du har haft att stå i med din 660.

Startade förövrigt min igår efter väldig massa kickande. Lät den stå och gå tills den blev varm, Inga problem.

Fick även ett erbjudande på komplett svart plastuppsättning till min för 700 spänn som jag tror jag ska nappa på.

Äsch då, det är inte mycket som bråkat än så länge om jag ska vara ärlig. En fjäder till kamkedjespännaren och nu förhoppningsvis rullarna. Tappade tillfälligt lite meklust bara. Skulle på provkörningshelg och den gick så jäkla bra efter justeringen. Kom någon mil och det började givetvis ösregna samt att den började gå som en påse skit :) Bitterheten har gått över en del idag :hihi

Skönt att din rullar igen. Som sagt, full gas in med dekomp och kicka runt ett par ggr gör susen om den surat ner sig.
Extra plast är ju alltid bra att ha. Ny komplett plastuppsättning går väl lös på det dubbla ungefär.
 
Allvarligt! En motard ska man klota med. Skit fan i plasten, köp nya bara när du ska sälja. En skrapad motard visar sig att man använt maskinen på rätt sätt. :yoparty

Var inte orolig att den blöddrar efter vurpan. Det är bensin som överflödat i förgasaren. Det tar du bort genom att dra in dekompen och vrid gasrullen till max sen kickar du snabbt i några gånger. Det gör jag alltid efter en vurpa för annars blir det onödigt jobbigt att kicka igång den.

Jo men min vänstra kylarvinge går inte ens att skruva fast. Hade den varit hel hade jag inte brytt mig om att köpa nytt. Men som aphex sa: det är alltid bra med extra plast. Men vet aldrig när nästa vurpa lurar. Och komplett plast för 700 tycker jag låter schyst.
 
Hmm, jag har glömt hur man ändrar WS (Igen) Hur gör man? =)

Rycker den trekantiga kabeltjofräsen (hjärnsläpp), sen då?
 
Jag kanske bara helt enkelt är sämst på att leta på internet men kan någon kolla vad det kostar att fixa dekompen?

Det som är pajj är kopplingslocket och det gängade röret som sitter intill plasthandtaget.

Nu blir man väl nästan dumförklarad :gnissla
 
Jag kanske bara helt enkelt är sämst på att leta på internet men kan någon kolla vad det kostar att fixa dekompen?

Det som är pajj är kopplingslocket och det gängade röret som sitter intill plasthandtaget.

Nu blir man väl nästan dumförklarad :gnissla

59002033000 COVER HYD.CLUTCH RACING 2000

kostar 258:- på lelles.
 
Om nån är sugen på att åka svart i sommar så har jag ett plastkit liggandes i garaget och dammar...
 
någon som vet om framdrevet ska spännas med moment? jag har fått ett oljeläckage bakom framdrevet antar att jag spännt det för hårt, kan man byta den packboxen utan att klyva motorn?
 
någon som vet om framdrevet ska spännas med moment? jag har fått ett oljeläckage bakom framdrevet antar att jag spännt det för hårt, kan man byta den packboxen utan att klyva motorn?

Ja det ska dras med moment om det sitter en 8,8 bult står på bult skallen ska den dras med 40Nm
och Loctite 243,om det är en 10,9 bult 60 Nm + Locktite 243 och om det sitter en mutter med låsbricka 60 Nm+locktite 243.Det bore inte vara några ploblem att ta bort distanshylsan och ta bort packboxen.Det ser ut att sitta en o-ring 25*2mm som sitter innanför distansen kan läcka där med så byt båda.

någon som vet om framdrevet ska spännas med moment? jag har fått ett oljeläckage bakom framdrevet antar att jag spännt det för hårt, kan man byta den packboxen utan att klyva motorn?

glömde skriva att du ska olja in o-ring innan montering
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top