Ktm 660

Malmö-motard skrev:
Jo vissa 660 är lätta som f-n, tex min. Men det finns motsatsen också.. Jag vet en 660 som inte ens en 110kg snubbe lyckas kicka igenom utan att lyckas mer än nån enstaka gång... Tror du att du drar igång den sittandes på första? :hihi

tror inte det skiljer nåt i tröghet, är nog bara tekniken på kickaren som skiljer, hamnar min mitt i kompläget kan jag stå på kicken men bara o pysa förbi o sen trampa till så hoppar den igång utan problem

motardnisse skrev:
Jaha, men hör med mcbudet här på SH så kan han berätta om en kille vad som hände när han vände sig för att kolla bakåt, eller jag kan ta den själv.

Killen ligger på essingeleden och kör, han ska byta fil och vänder sig om för att t,ex kolla döda vinkeln. Han upptäcker inte när han har vänt sig om att bilen framför honom bromsar kraftigt. Han hinner inte stanna utan slår i bilen framförs ena kan på bakre stötfångare och hamnar i andra filen bredvid. En lastbil som kommer just i denna fil hinner inte bromsar utan killen på hojen blir överkörd och dör såklart.

Nu hade killen säkert speglar men ville bara berätta att man är inte lika skyddad som i bil när man ska kolla döda vinkeln. Om du nu inte litar på backspeglar så kan du ju lika gärna ta bort dem från din bil också "om du har en bil"

Jag ser till att hålla bra med avstånd till bilar framför mig eftersom jag har vart nära att köra in i en tvärnitande hoj en gång och jag inte tänker göra om det. Men visst kan misstag hända ändå.
Och även om jag har backspeglar på hojen så vänder jag mig alltid om innan jag kör ut/byter fil etc. Likadant med bil, kollar backspegeln och kollar över axeln. Där är det förvisso skönt att ha backspeglar eftersom man har en massa stolpar och skit ivägen för synen inne i bilen.
Därför känner jag inte att jag har problem utan backspeglar på hojen.

Malmö-motard skrev:
Jo vissa 660 är lätta som f-n, tex min. Men det finns motsatsen också.. Jag vet en 660 som inte ens en 110kg snubbe lyckas kicka igenom utan att lyckas mer än nån enstaka gång... Tror du att du drar igång den sittandes på första? :hihi

Jag har kört iaf fyra olika 660 och aldrig haft nårra problem med dem. Ibland är de svårare än annars, men det går alltid efter ett par kick. Handlar som bekant inte om kraft utan om teknik, handlar det om kraft så borde det vara något fel på hojen. Har haft hojen sen den var ny och inte haft några problem nån gång.

Malmö-motard skrev:
Jag vet en 660 som inte ens en 110kg snubbe lyckas kicka

Fan, det känns som om du känner mig , och min 660... :huvet :huvet :huvet

Busaberg skrev:
Då har han nog rätt kass kickteknik.....
:arsele

RirkarD skrev:
är nog bara tekniken på kickaren som skiljer
:arsele

:hihi

Malmö-motard skrev:
Men de brukar ju bli enklare vartefter de blir inkörda ordentligt.
:tummenupp

Emmi skrev:
det går alltid efter ett par kick

"Det är MANLIGT att kicka" :fakta

Rasorblade skrev:
Faan det går väl hyffsat å kicka nu :va eller??

Ja,ja

Men den går inte igång på första kicken varje gång, som andra hojar...

Och den är svår att kicka med vänster ben...

Men det blir lättare ju mer den blir inkörd riktigt... har bara kört 120 mil, typ

Jobbar du eller???

sirSmokealot skrev:
Ja,ja

Men den går inte igång på första kicken varje gång, som andra hojar...

Och den är svår att kicka med vänster ben...

Men det blir lättare ju mer den blir inkörd riktigt... har bara kört 120 mil, typ

Jobbar du eller???
jo :huvet

sirSmokealot skrev:
Vet du om det går att bygga till nåt provisorisk kåpa som skyddar mot vinden om man skall köra typ 30 mil motorväg???

Vill köra till Malmö den 9:e maj !!!!!!!!!!!:D

Det är en motard för fan, kör på bakhjulet hela vägen så fungerar hojen själv som kåpa. Förutsatt att du har tillräckligt hög vinkel.... :tummenupp

Var det inte någon i nästsenast Bike som satte på en ruta på en DRZ?
Artikeln om att köra snålt.

Jättevackert :tummenupp

/Freddan

sirSmokealot skrev:
"Det är MANLIGT att kicka" :fakta

Ähh, de e kvinnligt att kicka! Iaf så känner inte jag mig så manlig... :tuttar

sirSmokealot skrev:
Vet du om det går att bygga till nåt provisorisk kåpa som skyddar mot vinden om man skall köra typ 30 mil motorväg???

Vill köra till Malmö den 9:e maj !!!!!!!!!!!:D

Köp en Xjellkåpa, universalmodellen passar alla hojar!

Bifogat

• Xjell.jpg
    Xjell.jpg
    116.6 KB · Visningar: 162
Back