Ktm 660

KnutHerta skrev:
Ja det är det jag vet! :) Men hur ska jag då göra för att få köra den? :confused:

Regga om den såklart! Men frågan är om det går...

Däremot så går det knappt att åka med den strypt.... helt sjukt tråkig!

//jaG

Hojen tror ju att du har en trasig glödlampa fram eftersom dioderna inte drar lika mycket ström/förbrukar lika mycket effekt. Det visste du kanske redan.

Köp 2 effektmotstånd och koppla in paralellt med diodlampan. Vips kommer det blinka som det ska.

Typ sånt här...

Nu kanske jag svarade på något du inte alls ville veta, tack och bock!

//jaG

psykomotard skrev:
hallå!
Jag var idag och inhandlade diodblinkers att klistra på barkbustersarna samt ett relä från biltema:
artnr:
DIN 100 W 42-140 39,90 kr

Kopplade in med gamla relät i hojjen och allt blinkade för fort. Tog av relät från hojen och skulle sätta dit biltemarelät istället... problem:
1. Det gamla har 2 stift, det nya har 3 stift.
2. Det blinkar inte men har man det på ett av sätten så lyser blinkersarna väldigt svagt...

vad är det för fel? kan jag ha köpt fel sorts relä? vad är det för skillnad på DIN och SAE?

/T


edit lägger in lite bilder på hur det ser ut iaf :)
 
psykomotard skrev:
hallå!
Jag var idag och inhandlade diodblinkers att klistra på barkbustersarna samt ett relä från biltema:

/T



edit lägger in lite bilder på hur det ser ut iaf :)

Fett!! Får se hur länge de sitter kvar innan de skakar av :tummenupp
 
Zeb_Macahan skrev:
Regga om den såklart! Men frågan är om det går...

Däremot så går det knappt att åka med den strypt.... helt sjukt tråkig!

//jaG

Men varför är den då strypt från fabrik om det inte är för att den ska klassas som mellan?
 
KnutHerta skrev:
Men varför är den då strypt från fabrik om det inte är för att den ska klassas som mellan?

I Österrike skiter de i att Sverige har ngt så fånigt som mellankk. DE säljer den strypt för att få ned försäkringen............
 
Zeb_Macahan skrev:
Regga om den såklart! Men frågan är om det går...

Däremot så går det knappt att åka med den strypt.... helt sjukt tråkig!

//jaG

Hojen tror ju att du har en trasig glödlampa fram eftersom dioderna inte drar lika mycket ström/förbrukar lika mycket effekt. Det visste du kanske redan.

Köp 2 effektmotstånd och koppla in paralellt med diodlampan. Vips kommer det blinka som det ska.

Typ sånt här...

Nu kanske jag svarade på något du inte alls ville veta, tack och bock!

//jaG

hehe ja tack för ingenting... har dock kollat alla lampor funkar osv.. men jag sätter nog mina 5cent på att jag skulle tagit ett annat relä än det jag tog... ett sae kanske.. men fan jag vet inte:) och långt som fan är det biltema dessutom... det lyser iaf fint när det blinkar för fort
 
Rasorblade skrev:
I Österrike skiter de i att Sverige har ngt så fånigt som mellankk. DE säljer den strypt för att få ned försäkringen............

...har fått för mig att det är för avgaskrav lr nåt sånt?
 
Österikarna skiter med all säkerhet i allt vad KK-krav i sverige heter,men den svenska agenten eller den svenska delen av KTM ser det som en chans att sälja mer hojar då dom är billiga i försäkring.

Men visst stryp dom en del för att klara avgas/bullerkrav men det behövs knappast så mycket strypning som det står på pappret för att klara kraven.
 
Last edited:
Hittade dock denna info nyss:
KTM 660 SMC
21 kW @ 138 kg (42.5 Nm)
~0,15kw/kg
Då ser det helt plötsligt lite ljusare ut! Kanske skulle kollat upp sånt här innan jag köpte hojen :)
 
KnutHerta skrev:
Hittade dock denna info nyss:
KTM 660 SMC
21 kW @ 138 kg (42.5 Nm)
~0,15kw/kg
Då ser det helt plötsligt lite ljusare ut! Kanske skulle kollat upp sånt här innan jag köpte hojen :)

Det där är för årsmodell 2005 och framåt.

04:an har 24 kw eller nåt... har du inget registreringsbevis?
 
Nej jag har inte det, än. Ska hämta den på lördag är det tänkt. Får väl se hur det blir. Annars är det väl inget annat att göra än att strypa den till ännu lägre kw och registrera om..?
 
KnutHerta skrev:
Men varför är den då strypt från fabrik om det inte är för att den ska klassas som mellan?

För att fuskare ska kunna försäkra billigare?

Fuskare = Vi allihopa eftersom det inte finns någon ursprungseffekt. Hojen är alltså inte strypt. Det är helt enkelt maxeffekten!

//jaG
 
wannagofast skrev:
Jag vet att en del av er monterat ny kam i 660, och jag undrar helt lätt vilken som rekomenderas??
Det finns tre olika hos Lelles: http://www.lellesmc.se/lelles/katalogservice/pdf/cross-06/137-140.pdf

Funderar också på ett K&N filter.. men måste jag då köpa den dyra kammen (G1)??
Erfarenheter någon?

Tror många väljer rally kammen, då den ger bättre botten..
Men tror inte du behöver ta den dyra kammen bara för du byter till ett Kn-filter, utan de rekomenderar det med fördel om du byter till den dyrare G1 kammen.
 
Nån som vet vilken kopparbricka från biltema som passar till oljepluggen i ramen?
 
Det går inte att skruva in styrstoppet på 660n mycket längre är original...

Styret kommer att ta i kylaren och tutan...

:(
 
wannagofast skrev:
Hmm.. vänster ben??
Jag kickar med höger, blir liksom ingen kraft när man står gränsle över hojen!
Du behöver ingen kraft för att kicka igång en 660, jag gör det sittande på hojen med ett tramp.

motardnisse skrev:
För utseendet eller säkerheten.
Jag ska vara ärlig, jag använder bara en backspegel dvs vänster som jag har mest nytta av!
Fick mina backspeglar i en plastpåse, har aldrig haft på den. Varje gång jag kör hoj så vänder jag mig om när jag ska svänga, litar inte på backspeglar ändå.
 
Last edited:
Emmi skrev:
Du behöver ingen kraft för att kicka igång en 660, jag gör det sittande på hojen med ett tramp.


Fick mina backspeglar i en plastpåse, har aldrig haft på den. Varje gång jag kör hoj så vänder jag mig om när jag ska svänga, litar inte på backspeglar ändå.
Jaa, se där.. du vinner en klockradio!!!
 
Emmi skrev:
Fick mina backspeglar i en plastpåse, har aldrig haft på den. Varje gång jag kör hoj så vänder jag mig om när jag ska svänga, litar inte på backspeglar ändå.

Jaha, men hör med mcbudet här på SH så kan han berätta om en kille vad som hände när han vände sig för att kolla bakåt, eller jag kan ta den själv.


Killen ligger på essingeleden och kör, han ska byta fil och vänder sig om för att t,ex kolla döda vinkeln. Han upptäcker inte när han har vänt sig om att bilen framför honom bromsar kraftigt. Han hinner inte stanna utan slår i bilen framförs ena kan på bakre stötfångare och hamnar i andra filen bredvid. En lastbil som kommer just i denna fil hinner inte bromsar utan killen på hojen blir överkörd och dör såklart.

Nu hade killen säkert speglar men ville bara berätta att man är inte lika skyddad som i bil när man ska kolla döda vinkeln. Om du nu inte litar på backspeglar så kan du ju lika gärna ta bort dem från din bil också "om du har en bil"
 
Emmi skrev:
Du behöver ingen kraft för att kicka igång en 660, jag gör det sittande på hojen med ett tramp.

Jo vissa 660 är lätta som f-n, tex min. Men det finns motsatsen också.. Jag vet en 660 som inte ens en 110kg snubbe lyckas kicka igenom utan att lyckas mer än nån enstaka gång... Tror du att du drar igång den sittandes på första? :hihi
 
Malmö-motard skrev:
Jag vet en 660 som inte ens en 110kg snubbe lyckas kicka igenom utan att lyckas mer än nån enstaka gång... Tror du att du drar igång den sittandes på första? :hihi
Då har han nog rätt kass kickteknik.....
 
Back
Top