Zeb_Macahan
Bettingansvarig
ceasar skrev:Min brukade dra 0,8-1,0 liter/milen och det var vid s k "aktiv körning"...
Precis samma som min gör då. Runt litern när man använder den till vad den är till för...
//jaG
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ceasar skrev:Min brukade dra 0,8-1,0 liter/milen och det var vid s k "aktiv körning"...
Tror det är "Motorex Power synt 4T 10W/50"isse skrev:Nån som har koll på vilken olja 660 har från fabrik?
(Man ska ju köra in dem med mineral-olja).
/N
Det är ju inte en Mineralolja, såg att det till o med står i manualen att det ska vara mineralolja första 100milen så då borde ju fabriken ha i det.Rasorblade skrev:Tror det är "Motorex Power synt 4T 10W/50"
isse skrev:Det är ju inte en Mineralolja, såg att det till o med står i manualen att det ska vara mineralolja första 100milen så då borde ju fabriken ha i det.
Då kommer en ny fråga, är det fabriken eller handlaren som har i motoroljan som är i vid leverans?
/N
Jo men det lär ju va den dom rekomenderar efter inkörningen.Rasorblade skrev:Sid 39 i manualen:
" KTM recommends Motorex Power synt 4T in the 10w/50 viscosity..."
isse skrev:Jo men det lär ju va den dom rekomenderar efter inkörningen.
/N
sirSmokealot skrev:Vet nån varför 660n har en så begränsad styrningsvikel???
625an svänger mycket mer...
Nån som har byggt om styret , så att det går att svänga tvärare???
motardnisse skrev:För att folk som har 660 ska bara köra rakt fram innan de behärskar motorn i den!![]()
Nä skämt åsido, tycker du att det känns eller har du kollat rent fakta hur brant styrvinkeln är?
Btw: det sitter styrstopp på båda i nedre kronan. Du får väl fila till dem om du nu skulle vilja det, vissa sitter det skruv med mutter.
sirSmokealot skrev:Vet nån varför 660n har en så begränsad styrningsvikel???
625an svänger mycket mer...
Nån som har byggt om styret , så att det går att svänga tvärare???
henq skrev:jag skruvade in styrstoppen lite grann, det gick utmärkt. inget annat går emot ändå, frågan är ju varför de inte gjort så på fabriken??
sirSmokealot skrev:Måste man göra det på båda sidorna??? (mongovarning på mig nu... )![]()
Rasorblade skrev:Du vill väl att det skall sväng lika bra åt bägge hållen!!![]()
![]()
KnutHerta skrev:Hur funkar det med 660'n (-04) om man ska ha den som mellanhoj? Blir inte effekt/vikt-förhållandet fel? Om jag inte har fått fel för mig har den 24 kw och väger 132kg och det blir ju ca 0,18kw/kg![]()
Rasorblade skrev:Lagen säger väl 0,16kw/kg
henq skrev:jag skruvade in styrstoppen lite grann, det gick utmärkt. inget annat går emot ändå, frågan är ju varför de inte gjort så på fabriken??
motardnisse skrev:Bra fråga nästa, varför passade de inte på att ställa in fjädringen för just dig också när de ändå höll på?
Allt behöver finjustering för sina egna behov och fabriken kan inte rätta sig efter alla andra!
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |