Ktm 660

Nån som har koll på vilken olja 660 har från fabrik?
(Man ska ju köra in dem med mineral-olja).

/N
 
Rasorblade skrev:
Tror det är "Motorex Power synt 4T 10W/50"
Det är ju inte en Mineralolja, såg att det till o med står i manualen att det ska vara mineralolja första 100milen så då borde ju fabriken ha i det.

Då kommer en ny fråga, är det fabriken eller handlaren som har i motoroljan som är i vid leverans?

/N
 
isse skrev:
Det är ju inte en Mineralolja, såg att det till o med står i manualen att det ska vara mineralolja första 100milen så då borde ju fabriken ha i det.

Då kommer en ny fråga, är det fabriken eller handlaren som har i motoroljan som är i vid leverans?

/N

Sid 39 i manualen:
" KTM recommends Motorex Power synt 4T in the 10w/50 viscosity..."

Kollar du på sid 40 i manualen så har du en bild på en oljeflaska och på den står det syntetisk.. :va
 
Svängradien på 660???????

Vet nån varför 660n har en så begränsad styrningsvikel???

625an svänger mycket mer...

Nån som har byggt om styret , så att det går att svänga tvärare???
 
sirSmokealot skrev:
Vet nån varför 660n har en så begränsad styrningsvikel???

625an svänger mycket mer...

Nån som har byggt om styret , så att det går att svänga tvärare???

För att folk som har 660 ska bara köra rakt fram innan de behärskar motorn i den! :D

Nä skämt åsido, tycker du att det känns eller har du kollat rent fakta hur brant styrvinkeln är?


Btw: det sitter styrstopp på båda i nedre kronan. Du får väl fila till dem om du nu skulle vilja det, vissa sitter det skruv med mutter.
 
Last edited:
motardnisse skrev:
För att folk som har 660 ska bara köra rakt fram innan de behärskar motorn i den! :D

Nä skämt åsido, tycker du att det känns eller har du kollat rent fakta hur brant styrvinkeln är?


Btw: det sitter styrstopp på båda i nedre kronan. Du får väl fila till dem om du nu skulle vilja det, vissa sitter det skruv med mutter.

Har jämfört med en DukeII, och sen har jag kört både 625 och 660...
 
sirSmokealot skrev:
Vet nån varför 660n har en så begränsad styrningsvikel???

625an svänger mycket mer...

Nån som har byggt om styret , så att det går att svänga tvärare???

jag skruvade in styrstoppen lite grann, det gick utmärkt. inget annat går emot ändå, frågan är ju varför de inte gjort så på fabriken??
 
henq skrev:
jag skruvade in styrstoppen lite grann, det gick utmärkt. inget annat går emot ändå, frågan är ju varför de inte gjort så på fabriken??

Måste man göra det på båda sidorna??? (mongovarning på mig nu... ) :D
 
Hur funkar det med 660'n (-04) om man ska ha den som mellanhoj? Blir inte effekt/vikt-förhållandet fel? Om jag inte har fått fel för mig har den 24 kw och väger 132kg och det blir ju ca 0,18kw/kg :va
 
KnutHerta skrev:
Hur funkar det med 660'n (-04) om man ska ha den som mellanhoj? Blir inte effekt/vikt-förhållandet fel? Om jag inte har fått fel för mig har den 24 kw och väger 132kg och det blir ju ca 0,18kw/kg :va

Lagen säger väl 0,16kw/kg
 
henq skrev:
jag skruvade in styrstoppen lite grann, det gick utmärkt. inget annat går emot ändå, frågan är ju varför de inte gjort så på fabriken??

Bra fråga nästa, varför passade de inte på att ställa in fjädringen för just dig också när de ändå höll på?

Allt behöver finjustering för sina egna behov och fabriken kan inte rätta sig efter alla andra!
 
hallå!
Jag var idag och inhandlade diodblinkers att klistra på barkbustersarna samt ett relä från biltema:
artnr:
DIN 100 W 42-140 39,90 kr

Kopplade in med gamla relät i hojjen och allt blinkade för fort. Tog av relät från hojen och skulle sätta dit biltemarelät istället... problem:
1. Det gamla har 2 stift, det nya har 3 stift.
2. Det blinkar inte men har man det på ett av sätten så lyser blinkersarna väldigt svagt...

vad är det för fel? kan jag ha köpt fel sorts relä? vad är det för skillnad på DIN och SAE?

/T


edit lägger in lite bilder på hur det ser ut iaf :)
 

Bifogat

  • IMG_2024.jpg
    IMG_2024.jpg
    66.2 KB · Visningar: 176
  • IMG_2025.jpg
    IMG_2025.jpg
    54.7 KB · Visningar: 179
  • IMG_2026.jpg
    IMG_2026.jpg
    44.7 KB · Visningar: 159
Last edited:
motardnisse skrev:
Bra fråga nästa, varför passade de inte på att ställa in fjädringen för just dig också när de ändå höll på?

Allt behöver finjustering för sina egna behov och fabriken kan inte rätta sig efter alla andra!

fjädringen är faktiskt inställd för min vikt från fabrik :7peta :hihi

men styrutslaget är ju knappast en personlig inställningssak, varför vill man ha sämre svängradie än vad man kan få?
 
Back
Top