Bättre vindskydd - något som testat detta?

Nyteknik skrev:
För den som tänkt köra fort och långt är det alltid intressant med förbättrat vindskydd. Någon som testat detta? Funkar det bra kan jag tänka mig att beställa. Men är det bara trams?

http://www.laminarlip.com/touringlips.htm

Tvära kast mellan ytterligheter förr 2T racer och nu Touring
Men det hör väl inte hit men många touring hojar har ju vindrutor som e höjbara jag tycker det ser bra ut

Dubbel bubbel glasen e ju liknande och sägs funka bra så det borde ju vara ännu bättre mot vinden o ha såndär,

2ono skrev:
Tvära kast mellan ytterligheter förr 2T racer och nu Touring
Men det hör väl inte hit men många touring hojar har ju vindrutor som e höjbara jag tycker det ser bra ut
Är det inte något mycket natuligt att den som gillar att köra motorcykel stortrivs på ett tvåhjuligt ekipage som styrs mot Alperna?

Har läst vad folk som använt Laminar Lip på speed triple tycker och alla verkar nöjda.
Sen har ju inte triplen så jäkla mycket vindskydd till att börja med :hihi

Edit: Bild på en Speed Four med LL
speed11.jpg

Last edited:
Nyteknik skrev:
Är det inte något mycket natuligt att den som gillar att köra motorcykel stortrivs på ett tvåhjuligt ekipage som styrs mot Alperna?

Absolut Touring och Alperna är säkert en mycket trevlig kombination.

Vid touring är nog Laminar-glasen att föredra. Jag tror det fungerar så här att den springa på framsidan som släpper igenom lite fartvind hjälper till att fylla det undertryck som bildas bakom kåpglaset. Se min finfina illustration.

Ett dubbel bubbel-glas är väl bättre om man är "rund om magen" och inte helt lyckas gömma sig bakom det vanliga kåpglaset, och om man gillar att kura ihop sig när man kör. Vid touring, alltså rak sittställning en längre sträcka, gissar jag att Laminar fungerar bättre.

Bifogat

• vind.jpg
    vind.jpg
    47.1 KB · Visningar: 84
Back