Ktm 660

Tjena! Som nybliven stolt ägare att 660 undrar jag om någon kan svar på några frågor.
Bra och billg ljuddämpare = gött ljud, behöver inte ge mer effekt.
Jag väger 100 pannor och undrar om jag måste köpa annan stötdämparefjäder etc, kan man byta dettta själv?
Vad är bränsleförbrukningen?

Eftersom ingen annan svarat gör jag det.

Angående ljuddämparen så är mitt tips att hålla ögonen öppna för annonser här på sporthoj. Finns en tjomme som brukar sälja lite tyskimporterade prylar *host*gnutten*host* :D

Du behöver nog inte byta stötdämparen men om du känner för det tror jag du kan fixa det själv, ingen direkt raketforskning.

Bränsleförbrukning har jag fått höra ligger på ungefär 0,9 men det beror ju helt på hur man kör.

Hoppas du blir nöjd med svaren :)
 
Tjena! Som nybliven stolt ägare att 660 undrar jag om någon kan svar på några frågor.
Bra och billg ljuddämpare = gött ljud, behöver inte ge mer effekt.
Jag väger 100 pannor och undrar om jag måste köpa annan stötdämparefjäder etc, kan man byta dettta själv?
Vad är bränsleförbrukningen?

GPR!!:tummenupp
 
.
Angående ljuddämparen så är mitt tips att hålla ögonen öppna för annonser här på sporthoj. Finns en tjomme som brukar sälja lite tyskimporterade prylar *host*gnutten*host* :D


:va ????????????????


Väntar på mina satans rör så jag kan sätta på mina Wingsdämpare, förmodligen kommer även 1 par orig ljuddämpare från en 2005 samtidigt. Kanske kommer en singeldämpare likadan som jag sålde nyligen också i samma sändning, visar bild här nedanför!
 

Bifogat

  • på hojen 6.jpg
    på hojen 6.jpg
    125 KB · Visningar: 96
Då har man kört första riktiga turen då med hojen :yoparty Men till min förskräckelse visar det sig att kopplingen blev svampig efter lite bus :mad:
Är det någon som har bytt den delen själv här ? svårt ? Finns det sprängskisser att ladda ner någonstans? eller finns det någon som har gjort en guiderrecensioner om det?
 
Finns de nån specielt ktm försäkring ? O vilken tro ni är bäst o billigast?
 
Finns ingen speciell KTM-försäkring vad jag vet. Är du över 24 så kan du offroadförsäkra den hos Bilsport och MC. Men då kan du inte ställa av den. Jag själv har min försäkrad hos IF. Betalar 10K om året men då kan jag ställa av den.
 
Last edited:
Finns ingen speciell KTM-försäkring vad jag vet. Är du över 24 så kan du offroadförsäkra den hos Bilsport och MC. Men då kan du inte ställa av den. Jag själv har min försäkrad hos IF. Betalar 10K om året men då kan jag ställa av den.

Betalar för min 625 4200:- hos IF, dyrt tycker jag även om jag bor i Stockholm men har fan haft kortet sen -96. En del har betydligt billigare förs hur det kan komma sig och yngre! :mad:
 
Betalar för min 625 4200:- hos IF, dyrt tycker jag även om jag bor i Stockholm men har fan haft kortet sen -96. En del har betydligt billigare förs hur det kan komma sig och yngre! :mad:

Men det är väll inte så blodigt ändå? Jag kollade upp vad jag skulle ge i försäkring när jag flyttade upp till Stockholm i somras. Det var astronomiska summor:huvet. Gör som jag, ställ av hojen så fort du vet att du inte komma köra på några dagar. Blir faktiskt en del pengar som man kan lägga på delar och annat kul:tummenupp

Föresten, fick ett PM av dig där det stod att du hade mekhandboken till 660. Sen la jag till dig på MSN men har inte sett att du har varit inne. tonlan75hotmail.com right?
 
Last edited:
Men det är väll inte så blodigt ändå? Jag kollade upp vad jag skulle ge i försäkring när jag flyttade upp till Stockholm i somras. Det var astronomiska summor:huvet. Gör som jag, ställ av hojen så fort du vet att du inte komma köra på några dagar. Blir faktiskt en del pengar som man kan lägga på delar och annat kul:tummenupp

Föresten, fick ett PM av dig där det stod att du hade mekhandboken till 660. Sen la jag till dig på MSN men har inte sett att du har varit inne. tonlan75hotmail.com right?

Pröva att pilla in ett snabel-A där. Tonlan75@hotmail.com :tungan
 
Vadå lättövertalad, tidigare har jag ju inte fått ett val. Den första 660:n beställde en kompis till mig över en öl utan min inblandning. Den andra var det nån som fick för sig att det vore bra att byta när det kom in en sändning till våren 06. Nu vet jag inte riktigt vem jag ska skylla på. Nalkens ideliga förslag på inköpsobjekt, Ragnar som visade upp 690:n den första soliga dagen med sitt beryktade försäljarflin eller bara vårkänslorna som flödade i kroppen när man började se hojar ute... Jaja, ungen kommer inte förrän i Juni så det är bara att passa på att åka nu:yoparty

NisseNutz: Pengar är till för att spenderas.... :) Mitt dyraste impulsköp hittills är huset. Det tog 3 dagar från att vi började fundera på hus till vi skrev kontrakt på det hus vi bor i. Fast då satt jag i en vecka efteråt och stirrade framför mig och undrade vad jag hade gjort :)

Grattis till nya hojen.
Det där med Nalkens ideliga inköpsförslag känner jag igen...Ragnar får nog börja ge lite av sin provision till Nalken. :D
Det börjar bli ett gäng med 660´s i Uppsala igen.
Det kommer bli en kul sommar :yoparty
 


Föresten, fick ett PM av dig där det stod att du hade mekhandboken till 660. Sen la jag till dig på MSN men har inte sett att du har varit inne. tonlan75hotmail.com right?

Nja adda mig på MSN så försöker jag vara online så kan vi fixa CD då!
 
Jaha, då var ramskydden beställda från lellesmc, någon som har sådanna? Var ska dom färstas? Man behöver väl inte skruva bort den genomgående axeln som sitter newre vid fotpinnen ungefär va?
 
Jaha, då var ramskydden beställda från lellesmc, någon som har sådanna? Var ska dom färstas? Man behöver väl inte skruva bort den genomgående axeln som sitter newre vid fotpinnen ungefär va?


Du fäster dem med buntband, det enda du behöver göra på höger sida är att lossa på bromcylinders skruvar och sen lägga på skyddet och skruva tillbaka skruvarna samt sätta dit buntban på de ställen där buntbandet ska sitta!
 
Tack Gnutten!

En annan lite lös fråga bara...När hojjen har stått några timmar efter körning så den är ytterst lite varm är det fantastiskt svårstartad, inte som när den är kall eller varm, men precis s man känner att motorn är lite varm, då får man fan jobba LÄNGE....Någon som upplever samma sak och vet vilken teknik man ska använda i detta läge?
 
Tack Gnutten!

En annan lite lös fråga bara...När hojjen har stått några timmar efter körning så den är ytterst lite varm är det fantastiskt svårstartad, inte som när den är kall eller varm, men precis s man känner att motorn är lite varm, då får man fan jobba LÄNGE....Någon som upplever samma sak och vet vilken teknik man ska använda i detta läge?

Du kan ju prova varmstartsknappen genom att dra ut den så får den lite extra syreblandning men det är inget jag har behövt med min! Hur ny är den, de nya brukar leva sitt egna liv i början innan man får fason på dem!
 
Någon som upplever samma sak och vet vilken teknik man ska använda i detta läge?

Skippa Choken, och varmstartsknappen.
Vrid gasen en till två ggr fullt, sen kicka.
Så gjorde jag, om den inte starta på första vid dessa tillfällen.

//Jonas.
 
Skippa Choken, och varmstartsknappen.
Vrid gasen en till två ggr fullt, sen kicka.
Så gjorde jag, om den inte starta på första vid dessa tillfällen.

//Jonas.

He he är man ovarsam så blir det att hålla in dekompen och stå och kicka om den skulle bli sur, accpumpen har en förmåga att spruta lite!
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top