Ktm 660

Nu ska nya sulor på! Dock så sa herr däckgubbe som har en bra erfarenhet av ktm att det inte är helt enkelt att få av/på hjulen. Så jag undrar vad problemet är? Finns det något så kom gärna med tips och ideér!! Vill ta av dem själv för då slipper jag släpa hojjen till verkstaden.


He he då ska du inte ge dig på ventijustering!

När du står bakom hojen, vinkla hjulet så övre delen på hjulet ligger under kedjeskyddet. Vinkla mer så ser du att den går smidigt ifrån oket. Trodde först du menade ta av däcket! Aldrig att jag lämnar in byte av däck till en verkstad, sånt gör man själv även om somliga tar ruskigt lite betalt!
 
Kommer det ingen luft nere på nippeln vid bromsoket så e där ingen luft. När du öppnar nippeln o det bara kommer bromsvätska är allt som det ska.

Jodå så långt är jag med, inga bubblor där inte :) Men uppe i behållaren blir det en bubbla när man trycker in handtaget, Det var mest det jag blev konfunderad över om det var normalläge eller ej :va
 
Säker på att det är en luftbubbla och inte vätskan som skvalpar upp?
 
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D

Det tar fan tid att lära sig tekniken...Men jag gör följande, efter påkommande själv och tips härifrån!

När den är kall:

choke, ingen gas och när jag ska börja kicka är ju oftast kicken helt stumm, då använder jag dekompen lite så jag får rörelse på kolven, så kickar jag, tycker inte det där jäkla klickandet och så funkar!

Varm: Kicka bara

Ljummen: Efter tips härifrån, ENBART varmluftreglaget (riktiga namnet kommer jag ej ihåg) Då går den igång så fint, ev. parera lite med dekompen för att få rörelse på kolven!
 
När jag ska ha igång min känner jag efter på kicken. Om den är stumm eller trög så dekompar jag och trycker lite på kicken. Sen släpper jag dekompen och känner om kicken fjädrar lite lätt i övre läget. Då trycker jag till med allt jag kan :)
 
Nej det är jag inte :) Är det retur i behållaren? Isf är det kanske det som gör att det ser ut som en bubbla då :confused:

När jag bytte bromsvätska så skvalpade det iaf när i påfyllningskärlet när jag tryckte in handtaget.
 
Ngn mer än jag som har problem med att bakändan börjar vobbla när man slår av på gasen i högfartskurvor ( 120km/h+)? Kan det vara så att jag har fel inställning på fjädringen?
 
När jag bytte bromsvätska så skvalpade det iaf när i påfyllningskärlet när jag tryckte in handtaget.

Då är det väl så det ska vara helt enkelt :tummenupp Ska bli kul att känna om det blir någon skillnad med nya beläggen. Förhoppningsvis något bättre bett i grejerna iallaf. Nu ska jag ta mig an min trotsiga 2 1/2 åring :galen :ätapiller
 
Ngn mer än jag som har problem med att bakändan börjar vobbla när man slår av på gasen i högfartskurvor ( 120km/h+)? Kan det vara så att jag har fel inställning på fjädringen?

Visst kan du testa att justera fjädringen men förvänta dig inte att hojen är stabil om kliver av gasen i högfartskurvor. När du går från driv till motorbroms får du räkna med att hojen protesterar. Chassiet är inte gjort för att köra snabba kurvor. När jag körde på Kinnekulle så ålade sig hojen hela vägen från bron bort till långhögern efter start/mål. Nu kommer jag inte riktigt ihåg vilken hastighet man har under bron men jag har för mig att det är ungefär 170 med hyffsat nerlägg. Med sporthoj går det med knäskrap där fast med sporthoj så har man lite högre fart.
Samma om du rycker hårt i styret när du kör rakt fram i 100 +, hojfan kommer självsvänga. Kommer man från sporthoj så känns det som att sitta på en cresent ungefär, men jösses vad skoj det är :) (framförallt att köra om 1000 cc på Kinnekulle)
 
He he då ska du inte ge dig på ventijustering!

När du står bakom hojen, vinkla hjulet så övre delen på hjulet ligger under kedjeskyddet. Vinkla mer så ser du att den går smidigt ifrån oket. Trodde först du menade ta av däcket! Aldrig att jag lämnar in byte av däck till en verkstad, sånt gör man själv även om somliga tar ruskigt lite betalt!

Har du några bra tips för att få motarddäck att släppa från däckslåsen??

Jag svålade om i förra veckan och slet med gummihammare och 5.56 i en timme utan resultat. Så jag åkte och lånade en typ jätteslaghammare som man använde förr då man kränge bildäck för hand.
 
Tja!
Håller på och rensar min bakdel. Ni som kapat av stänklappen kapade ni precis efter där skruvarna fäster i oranga plasten? strax innan baklyktan.

Det går ju 2 skruvar som fäster underifrån upp till den orangaplasten, i konformade hål.
//Dan
(lägger tråder här i stället)
 
Tja!
Håller på och rensar min bakdel. Ni som kapat av stänklappen kapade ni precis efter där skruvarna fäster i oranga plasten? strax innan baklyktan.

Det går ju 2 skruvar som fäster underifrån upp till den orangaplasten, i konformade hål.
//Dan
(lägger tråder här i stället)

Man kan ju annars plocka bort hela den undre kåpan och sätta dit ett diodbakljus. (som du redan köpt):D

Finns bild här!! hur jag menar.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=182184&d=1172137374
 
Man kan ju annars plocka bort hela den undre kåpan och sätta dit ett diodbakljus. (som du redan köpt):D

Finns bild här!! hur jag menar.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=182184&d=1172137374

satt faktiskt och kollade på den bilden, du har du alltså slitit bort hela den undre svarta kåpan? den fäster väl ända bort till under sadel..
va mer inne på att om man skulle kapa av den lilla stänklappen men de kanske är dumt :näsblod
 
Nån som vet eller kan tvärkolla om man ska ha en mutter på bulten i den nedersta länken på länkaget?
Alltså leden närmast backen...

provade även trycka i fett i nippeln som sitter på länkaget men det gick inte, handtaget på pumpen blev pall.

Måste man ha hojjen uppallad för att fettet ska kunna komma in i leden eller?


Ha de / Matte
 
Låsning

Tjaba efter en tur idag såg jag på min skivbroms skiva i fram att det endast en nit kvar resten av alla 5-6 nitar var borta :va . fick åka hem med 240 i puls med tanken om skivan skulle ta stopp i oket .. fick höra av en polare att hans kompis har en 640 som det inte satt någon nit på alls :va ska skivbromsen vara nitad eller inte?
 
Tjaba efter en tur idag såg jag på min skivbroms skiva i fram att det endast en nit kvar resten av alla 5-6 nitar var borta :va . fick åka hem med 240 i puls med tanken om skivan skulle ta stopp i oket .. fick höra av en polare att hans kompis har en 640 som det inte satt någon nit på alls :va ska skivbromsen vara nitad eller inte?

Det är inte detta du menar med nit va?
För det är magneten till instrumentet
 

Bifogat

  • KTM-brake.jpg
    KTM-brake.jpg
    76.5 KB · Visningar: 179
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top