Ktm 660

He he är man ovarsam så blir det att hålla in dekompen och stå och kicka om den skulle bli sur, accpumpen har en förmåga att spruta lite!

Jo, det stämmer.

Det inträffade ett X-antal ggr, då "alla" alltid skulle vrida på gasen så fort de stod brevid den:huvet :D
//J
 
Jag får ingen ordning på växel pinnen:gnissla sitter jag mitt på sadeln så funkar det bra att växla, men när jag kör lite mera aggresivt, så sitter jag gärna lite längre fram och då så hamnar växel pinnen för högt, testade att sänka den bara ett hack men då så tar den i ramen när man växlar ner:huvet
Kan man fila lite på den? så att den inte tar i.
Eller fins det andra att köpa som man kan ställa in precis som man vill ha dom?
 
Bytte belägg och oljan i frambromsen igår. Luftade på regelrätt vis men reagerade över att det kommer upp en luftbubbla i behållaren när man trycker in handtaget. Finns det fortfarande luft kvar i systemet eller ska det vara så där? Kom inga bubblor i plastflaskan med gammal vätska när jag stoppade ner slangen iallaf och bra/normalt tryck i systemet är det med.
 
Bytte belägg och oljan i frambromsen igår. Luftade på regelrätt vis men reagerade över att det kommer upp en luftbubbla i behållaren när man trycker in handtaget. Finns det fortfarande luft kvar i systemet eller ska det vara så där? Kom inga bubblor i plastflaskan med gammal vätska när jag stoppade ner slangen iallaf och bra/normalt tryck i systemet är det med.

Kommer det ingen luft nere på nippeln vid bromsoket så e där ingen luft. När du öppnar nippeln o det bara kommer bromsvätska är allt som det ska.
 
Nu ska nya sulor på! Dock så sa herr däckgubbe som har en bra erfarenhet av ktm att det inte är helt enkelt att få av/på hjulen. Så jag undrar vad problemet är? Finns det något så kom gärna med tips och ideér!! Vill ta av dem själv för då slipper jag släpa hojjen till verkstaden.
 
Nu har jag köpt ny 660. Sålde 640n i vintras. Får vi se om jag märker någon skillnad :)

Beställde med svarta hjul istället för silver.

Sen ska det bara köras in och sen efter det på med akra-slipon!
 
Nu har jag köpt ny 660. Sålde 640n i vintras. Får vi se om jag märker någon skillnad :)

Beställde med svarta hjul istället för silver.

Sen ska det bara köras in och sen efter det på med akra-slipon!


MYCKET bra val...Silver är väl att ta i, säg rostfritt stål har man ju den riktigt "färgen" Yschlo!

EDIT: okej, silver!
 
Last edited:
Nu ska nya sulor på! Dock så sa herr däckgubbe som har en bra erfarenhet av ktm att det inte är helt enkelt att få av/på hjulen. Så jag undrar vad problemet är? Finns det något så kom gärna med tips och ideér!! Vill ta av dem själv för då slipper jag släpa hojjen till verkstaden.

Det är bakhjulet som är krångligt, Man måste vika in det och se till att bromsoket hammnar mellan två ekrar.
Men 2:a gången man gör det så har man fått in snittsen.
 
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D
 
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D

Ingen gas och står vid sidan,annars tar kicken i stödet.


Dekompa dig fram tills det klickar ,släpp upp kicken i topp och trampa till bestämt.
 
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D

Spelar ingen roll om du står på sidan eller över hojen. Ett tips kan dock vara att lära dig kicka när du står över hojen eftersom det kan bli jobbigt om du vill ha igång hojen snabbt i korsning efter kärringstopp.
För övrigt så är det bara att leta upp klicket och passera det en liten bit. Sen trampar du till för kung och fostervatten. Beroende på hoj, ventiljustering, väder och vind and you name it så kan man behöva lite olika tekniker. På en del hojar funkar det bra att snappsa 2 gånger med gasen för kick, andra blir tvärsura av det. En del behöver choke, andra kan inte använda choke alls. Undvik bara för allt i världen att sura ner den, då kan du få kicka länge....
 
Ingen gas och står vid sidan,annars tar kicken i stödet.


Dekompa dig fram tills det klickar ,släpp upp kicken i topp och trampa till bestämt.

okej tack:tummenupp

Spelar ingen roll om du står på sidan eller över hojen. Ett tips kan dock vara att lära dig kicka när du står över hojen eftersom det kan bli jobbigt om du vill ha igång hojen snabbt i korsning efter kärringstopp.
För övrigt så är det bara att leta upp klicket och passera det en liten bit. Sen trampar du till för kung och fostervatten. Beroende på hoj, ventiljustering, väder och vind and you name it så kan man behöva lite olika tekniker. På en del hojar funkar det bra att snappsa 2 gånger med gasen för kick, andra blir tvärsura av det. En del behöver choke, andra kan inte använda choke alls. Undvik bara för allt i världen att sura ner den, då kan du få kicka länge....

okej kanon:tummenupp
 
Last edited:
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D

Lär dig att kicka hojen då du sitter på den. Kan vara bra att kunna när man får tjuvstopp vid rödjus etc.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top