Dom här prylarna fick jag med i en påse när jag köpte min, så jag antar att dom inte behövsDen slanggrejen som är T-formad ser man ju på din bild, och på toppen av den J-formade finns en honkontakt som ser ut att passa med din lösa hankontakt.
View attachment 341334
Tackar, det där gav mig lite klarhet angående EPCn iaf =), nu har jag dock hittat massa nya roliga problem, så klart ^^ borde man plugga alla hålen till den, eller bara det hålet i förgasaren ?
Nr 1 Gaswire knas, ena wiren har gått av i gängorna där den är fäst i förgasare, 800 riksdaler hos närmaste KTM återförsäljare, jippi ! Kanske påverkat gasen då röret/wiren böjt sig vid gaspådrag.
2 När jag i mitt meckande med gaswiren så tog jag lite spjärn mot chokewiren med fingrarna, och fick den i näven. Det visade sig att plastmuttern som håller fast denna hade sönderdragna gängor PLUS att fjädern till chokekolven saknades. Kan detta ha gjort att det legat choke på lite hela tiden ?
3 Vart exakt sitter luft/soppa skruven på förgasaren ? I det större av de två hålen undertill ?
Man kan hålla sig för skratt när man köper begagnat och inser hur misshandlad och oälskad en hoj kan vara, mkt tråkigt. Men så går det när man snålar