Ktm 640

Man behöver inget sånt där alunät då som jag såg lelles sälja för 400 bagis?

Nää

Bort med skiten och massa SAS, slangar ventiler, mm, så blir det nog fart på hojen :tummenupp
 
KTM bandagar på LMS 18-19 aug

Tjena hejsan!

Tänkte bara påminna om KTM Club Scandinavias bankörning 18-19 Augusti på Sviestad.

Bandagen är i kombination med KTM’s egen bandag och detta innebär att det blir två härlig dagar på raken!
KTM piloter anmälda till klubbkörningen har förtur till gratisdagen!!

Alltså:
18:e augusti 09:00 – 17:00 KTM’s bandag,
18:e augusti 17:00 -19:00 kvällskörning med klubben
19:e augusti 09:00 – 17:00 klubbens bandag

Det kommer att bli 3 grupper; Långsam, medel och snabb!
Och vi har satt ett maxantal till 45 personer.

Vi försöker vara så nära självkostnadspris som möjligt; 900 kr /person
(banhyra; kväll + heldag 30 000 kr + ambulans 10 000 kr)

18 h bankörning för 900 kr!!

För att underlätta har vi även fått låna klubbhuset på Sviestad.
Där kan de som vill övernatta, det finns kök, duschar och bastu.

Anmäl dig nu! :banana

http://www.ktmclubscandinavia.se/
 
Men fan issi :mad:

Du kan ju inte komma med sådan information en vecka efter jag sålt hojen... :gråta

Grattis till alla andra :tummenupp gasa lite extra för mig!
 
Tror ni man klarar en besiktning med rensade orginalpipor? Den låter rätt så högt, eller ska man borra upp popnitarna och sätta dit dom små sugrören så ljudet dämpas?

EDIT: Fick höra idag att bakom drevkåpan ska de tydligen finnas någon sladd man kan dra isär så ska de bli bättre ork på 2:an och 3:ans växel, är det något att satsa på?
 
Last edited:
Tror ni man klarar en besiktning med rensade orginalpipor? Den låter rätt så högt, eller ska man borra upp popnitarna och sätta dit dom små sugrören så ljudet dämpas?

EDIT: Fick höra idag att bakom drevkåpan ska de tydligen finnas någon sladd man kan dra isär så ska de bli bättre ork på 2:an och 3:ans växel, är det något att satsa på?

Besktning lär inte vara några problem. Min gick igenom idag utan minsta anmärkning i Rissne bilprovning. Har helt effektsystem och ljuddämparullen tittar t.om. fram ur ljuddämparlocket(ser inte spec snyggt ut).
 
ÄR det någon som upplever att det är ett stort avstånd till växelpinnen och att man måste utföra stora rörelser för att peta i växel? Det är över
 
Är det någon som kopplat ur 2 sladdar som finns bakom kåpan vid drevet och märker någon skillnad? Hörde att de ska ta bort nån strypning?
 
hur öppnar man luftburken? Någon som har enkla instruktioner på hur man gör.
finns det några andra strypningar man kan ta väck?
 
hur öppnar man luftburken? Någon som har enkla instruktioner på hur man gör.
finns det några andra strypningar man kan ta väck?
 
hur öppnar man luftburken? Någon som har enkla instruktioner på hur man gör.
finns det några andra strypningar man kan ta väck?

Ta bort locket på burken under sätet. Var inte din redan strypt till mellanklass eller blandar jag ihop dig med någon annan nu... Rätt meningslöst i sånna fall

Var det ett skämt?:tuttar

Nej eller så missförstog jag din fråga, du kör snabbare offroad ibland om du står upp :P
 
Jo det var den Mecko, men om jag tar bort strypningen på hojen (för mellanklass) innan jag får köra tung (vilket jag kanske gör). Så hade jag tänkt öppna luftbörken också.
 
snart dags för lunch-svängen med KTMen och inom några dagar 500mils service hos dinmc.. funderar på om jag skall köra på mina nya MT60 däck eller om jag ska köpa Pilot sport.. MT60 är ju grymma allround..
 
Enkelt tips på hur man spänner kedjan? Monterade nytt däck idag och även ett 16 drev ifram istället för de 15 som satt på. Vill testa hur den blir iallafall.
 
Enkelt tips på hur man spänner kedjan? Monterade nytt däck idag och även ett 16 drev ifram istället för de 15 som satt på. Vill testa hur den blir iallafall.


distanserna som sitter runt bakaxeln är vändbara, vänd dom så det passar dig bäst, annars e det bara att justera med justerskruvarna, mät m.h.a markeringarna så det blir någorlunda rakt.

En tum bakom plastskyddet på svingen ska kedjan gå att trycka upp mot svingen, se manualen för bildbeskrivning.
 
distanserna som sitter runt bakaxeln är vändbara, vänd dom så det passar dig bäst, annars e det bara att justera med justerskruvarna, mät m.h.a markeringarna så det blir någorlunda rakt.

En tum bakom plastskyddet på svingen ska kedjan gå att trycka upp mot svingen, se manualen för bildbeskrivning.

Antar att du menar det undre plastskyddet då? Men ska jag ha hojen upplyft så att däcket går fritt eller låta det stå på stödet så den får lite tryck? I manueln ska man dra i kedjan på ovansidan med ca 10-15kg , det är ju lätt att veta :)

EDIT: Har nu gjort som det står i manualen. Ha hojen fri från marken, ca 3cm bakom det främre undre plastbiten skall man nästan kunna trycka upp kedjan mot svingen, min går upp till svingen men bättre med lite slapp än för spänd. Men det roliga är att när jag sedan sätter mig på hojen så känns nästan för spänd, den är inte helt stum för det går ju att jucka på den. Ska jag låta det vara så?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top