någon som vet om en stötdämpare från en 660 -04 passar på en 640 -02?
Testa med att ställa ventilerna. Är spelet för stort lyfts inte ventilerna lika högt och det kan bli lite tyngre att dra runt.
ok ska testa det
Vad är ett vettigt pris på en komplett high-flow topp från en -04?
Passar den bolt on på en -99? funderar på att samla ihop lite saker till vinterpysslet
Frågan är hur friska ventilerna och sätena är så allt från 300kr till 3000kr. Varför skall du byta topp?
Tjenare.
Håller fortfarande på och försöker få ordning på hojen, går illa på låga varv, och jag är rätt övertygad om att handlar om mer än skit bakom spakarna =)
Plockade ur stiftet idag, det ser mörkt ut i mina ögon, men någon mer kunnig kanske är av annan åsikt. Det betyder att den går lite fett va ?
Får bra avgasknallar vid motorbroms och även vid växlingar. Tror en del beror på den söndermoddade dämparen men sen tror jag inte att bestyckningen är som den ska heller. Beställt en Viper slipon från lockners, ska kolla över alla munstycken när jag får den, inte så stor mening att göra det innan.
Sen såg jag när jag plockat väck sadel o tank osv att luftburken är rätt ordentligt öppnad, detta påverkar väl med bestyckningen ?
Sen slutligen så har jag en sladd och en slang som inte är kopplat till något, kan detta vara kvarlevor av den elektroniska strypningen ? SAS prylen som folk pratar om ? Tror inte "hatten" som sitter uppe på förgasaren är 100% tät heller så det ska jag hitta någon bättre lösning till.
Om någon orkar kika på mina bilder och kanske komma med någon synpunkt så är jag evigt tacksam =)
//Patrik
Yes, då va hojen besiktigad idag utan anmärkning. Den gick igenom med rensade orginal ljuddämpare. Vart skeptiskt till DB när en gubbe innan med HD fick göra en mätning och åkte dit på ynka 2db. Jaja nu är det bara att gasa vidare. Börjar närma sig en 1000mila service och kollade med DinMC och dom ville ha nånstans emellan 3500-4000. En service man kan göra själv tro?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |