Ktm 640

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Ort
växjö
Hoj
KTM 640 Duke II
Satt och lekte lite med photoshop blev inte as bra men man ser ju skillnaden iaf, Så va tycker ni ska jag slå till undra om den går igenom bes:va

Ja vet jag skriver en massa just nu i denna tråd men va ska man göra när man inte kan köra... blev ju ett rim :D
 

Bifogat

  • 3-2.jpg
    3-2.jpg
    172.3 KB · Visningar: 141
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Satt och lekte lite med powerpoint blev inte as bra men man ser ju skillnaden iaf, Så va tycker ni ska jag slå till undra om den går igenom bes:va

Ja vet jag skriver en massa just nu i denna tråd men va ska man göra när man inte kan köra... blev ju ett rim :D

Viper finns i vädigt kort vers typ max som du ritat..
www.locknersbilochmc.se säljer även dessa men tyvär hittar då inte jag dom på sidan?? ..Därimot har jag tagit kort på dom själv där. Måste leta!! Finns även bild på en kort viper i en tråd om slipon ktm 660 för några sidor sedan på SM forumet.
Hittade tråden!! Kolla en bit ner på sidan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189172&highlight=slipon+ktm+660
 
Last edited:

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Ort
växjö
Hoj
KTM 640 Duke II
Nice!!!
Vipern va ju riktigt sjysta vill dock inte ha den lilla pipan på slutet, men de går kanske att åtgärda...:tummenupp

Viper finns i vädigt kort vers typ max som du ritat..
www.locknersbilochmc.se säljer även dessa men tyvär hittar då inte jag dom på sidan?? ..Därimot har jag tagit kort på dom själv där. Måste leta!! Finns även bild på en kort viper i en tråd om slipon ktm 660 för några sidor sedan på SM forumet.
Hittade tråden!! Kolla en bit ner på sidan
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=189172&highlight=slipon+ktm+660
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Har en fråga om det går att fästa den, enligt mig, snyggare raka framstänkan på äldre modeller av KTM 640? Vad jag kan se finns den först på -04 och senare...
Vore bra att veta =)
 

Krillelundgren

Förbjuden väg är oftas hårt sliten.
Gick med
30 Jun 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 640 SM
Ställde själv denna fråga här...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=195199

Kolla länken jag postade. De dreven lär vara bra. Har inte beställt själv ännu dock.

Vilken drevning ska du köra? Tänker själv köra på 16-42 eller 16-45.

Vill beställa fråne en svensk sajt!! :)
Har inte funderat klart om vilket som passar mig, läser man runt så är det smaksak för vilket ändamål man har. Har 17/40 nu.
Har också funderat på 16/45. :gnissla
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Vill beställa fråne en svensk sajt!! :)
Har inte funderat klart om vilket som passar mig, läser man runt så är det smaksak för vilket ändamål man har. Har 17/40 nu.
Har också funderat på 16/45. :gnissla

Karlström lär ju ha en del...
http://www.karlstrommotor.se/

Jag kör 17-45 nu, och det är rätt bra. Skulle inte vilja gå ner något bak, inte utan att gå ner fram iaf... Tror det blir lite bättre med 16-45 dock...
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag tycker att 1:an är så lågt växlad. Förrut hade jag ett kugg mindre fram men nu kör jag med orginal. du får växla lite senare men den går bättre i fart.(användnings området för ettan minskar ju och då har du bara fyra användbara växlar kvar)

42/16 och 42/17 skiljer det 6%. effekten är nog mest psykologisk, det finns ju ett antal växlar att välja mellan :tummenupp
 
Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag tycker att 1:an är så lågt växlad. Förrut hade jag ett kugg mindre fram men nu kör jag med orginal. du får växla lite senare men den går bättre i fart.(användnings området för ettan minskar ju och då har du bara fyra användbara växlar kvar)

42/16 och 42/17 skiljer det 6%. effekten är nog mest psykologisk, det finns ju ett antal växlar att välja mellan :tummenupp

Fast jag är rätt övertygad att man märker en skillnad.
6% är rätt mycket ändå.

Drevning är ju den fattiga mannens trim... :D
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Är det någon här som har klätt om sin sadel?

Har köpt nytt överdrag men de känns väldigt litet, antar att man måste spänna ut de rätt rejält?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu är ju 640 sadeln tjockare om det är en 640 äldra än -05. Jag klädde om min 625-04 sadel som var för hal mot en 625/660 -05 som var strävare. Blev kanon men det var tight så det var bara att sträcka & gå försiktigt fram
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo men jag köpte klädsel som skulle vara till den årsmodellen, måste de vara kraftigare stift eller kan man använda en vanligt häftpistol?

Måste vara kraftiga stift, gick knappt med de grövre man köper med en häftpistol! Bara det är tillräcklig kraft att slå igenom plasten på sadeln samt sitta kvar.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Måste vara kraftiga stift, gick knappt med de grövre man köper med en häftpistol! Bara det är tillräcklig kraft att slå igenom plasten på sadeln samt sitta kvar.
Har du några tips på hur man sträcker upp det på ett vettigt sätt och får de jämnt?

Ska man börja på nåt spec ställe av sadeln?
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Är det nån som har satt på en Mikuni TM40-6 förgasare på sin hoj?
isåfall vad har ni för storlek på munstycket?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top