Grymt svar Boost!! Kul att du tar dig tid att skriva... trots att jag tappar bort dig lite när du börjar snacka om sytrådar...![]()
Jag ska kolla om den läcker... men lite smällar vill man ju ha.
Tack IGEN för infon
//Magnus
Om man har för litet lågfartsmunstycke så kan få avgassmällar, Har man ett öppet in/ut system kan man få avgassmällar trots rätt bestyckning.
Har man för stort lågfart kan man få intressanta fenomen vid avslag, tex om du gasar full och slår av tvärt inför en kurva så kan du få en extra skjuts när du slagit av![]()
Hade inte du en HSR 42:a ?
gjorde du inte syslöjden?. Enklere uttryckt ,,fjädern ska kortas så dra ihop den istället för att kapa. tryck ihop varven på fjädern och linda fast dom med sytråd och superlim.
Innan du river av kåpan ,,så försäkra dig om att det inte bara kommer från ventiljusteringslocket,
Biltema duger säkert...
Men vill man ha topp off the line silicone så rek jag Hondas orginala bond. Helt otrolig vidhäfftning! Går att beställa på ställen som säljer snöslungor eller vad som hellst honda prylar. Wurts svarta sili är nog lika bra. Lättare att jobba med ivf.
Boosts ventilkåpsmonteringsskola part 1.![]()
vanlligt fel till läkage ventilkåpa är att det fuskas med ojeborttagning på tätytan.
Tvätta noga av den med tinner eller liknande!! Och går inte att nämmna för mycket. INTE mycket silicone på ytorna så det pressas in i kåpan!! Det ska vara så lite att när man skruvat ihop ska det knappt sticka ut något utanför skarven. man har sett skräckexempel på packningssilicone fulla kåpan långa slimmsor som far in i oljekanaler och ställer till ett ras![]()
Jupp bytt ev ventillockspacningarna, bytt även kopparbrickorna som sitter på bultarna som håller fast ventilkåpan!
Ok bäst att kolla de innan kanske
Tack för detta utförliga svar![]()
Och vi småläningar är ju snåla av naturen så det blir nog inte för mycket sili iaf![]()
Med en hsr eller tm 40-48 ska man inte få en enda smäll vare sig vid påslag eller släpp hur än mycket trimmar eller hur öppet man har . Gör dom det så har man läkage i något rör avgas eller felaktig bestyckning.
akras helsytem eller bara krökarna är bra till 640-660..men priset ger ca 2,5-3 kusar mer över 5000v gämfört med slipon och org krökar. Detta räknat på orginal motor i övrigt! Ju mer trimmat dessto större skillnad i hk
Kolla lite längre tillbaka i tråden så har boost ett bra recept på krökarFrågan är ju då om det är värt att lägga pengar på krökar. Får se om jag kan hitta några begagnade....
Kolla lite längre tillbaka i tråden så har boost ett bra recept på krökar![]()
Nu var det kostnaden av grenrör vi snackade om, inte vilken del han ska byta för att få ut mer effekt.Det känns väl inte som att krökarna är det som man bör börja med, om man skall få mer fjong i motorn![]()
Kanske det sista när man gjort "allt" annat...![]()
Nu var det kostnaden av grenrör vi snackade om, inte vilken del han ska byta för att få ut mer effekt.
Läs igen om du har svårt att förstå!![]()
Ja du då är ni lika snåla som KTM mekarna där nere, vissa läcker direkt.![]()
Borde väl gå att köpa ett slipon till en "vanlig 640" och sedan korta upp fast du kanske vill ha dubbla dämpare, korta dom du har då?
Bara byta vid bes juJa vill ju ha 2st, men tror inte besitningsgubben skulle gilla domså jag bör nog ha orginalen kvar...
![]() |
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
![]() |
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
![]() |
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
![]() |
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
![]() |
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
![]() |
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |