Ktm 640

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
haha... nu har du inte fel :D
-03 kom den nya toppen. Hur mycket bättre den är vet jag inte, men det står ju "highflow" på den nya, så det är ju ballt om inte annat. Sen är motorn grå efter -03, så den ser lite fräschare ut än den svarta.

Där kommer en hög uppgraderingar i motorn och den nya toppen är betydligt bättre från början och kräver bara mindre portning för att bli kanon....
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Har någon koll på om vevstaken ska ha spel i sidled när den sitter monterad med ihopsatt motorn? Har tatt av cylinder/kolv och det går att vicka på den rätt mycket
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har någon koll på om vevstaken ska ha spel i sidled när den sitter monterad med ihopsatt motorn? Har tatt av cylinder/kolv och det går att vicka på den rätt mycket

Ja.....

Läs din manual om vilket spel du skall ha i vilken riktning...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag tänkte handla ordentlige bromsbelägg till kåtten nu, men detta är ju en djungel.
http://www.karlstrommotor.com/sv/articles/2.1464.734565/delta-valj-passande-belagg-till-din-mc välj "KTM 125-530 fram".
Vilka ska man välja för absolut bästa bett? Mina gamla belägg var riktigt bra men jag har ingen aning om vad det var för nåra.

De där skall du absolut inte åka med de är betydligt sämre än Biltema. Bäst är Brembo original aka Toshiba 2701 men de kostar svin dock inte mer än andra belägg med bra bett. Därefter kommer en drös med piratpads typ Goldfren, Newfren, Biltema som kostar 99-199 och de är alla ungefär jämndåliga....

Skall du ha något annat än original med bra bett fram på en gatcykel är det EBC HH SBS HH eller liknande.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Jag åker med Newfren S2 på min 625:a (skogsåka) de har funkat kanon, nu kör jag med S2 modellen tidigare körde jag med S1 båda har funkat kanon.
S1:199kr på lelles & S2:289kr.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
De där skall du absolut inte åka med de är betydligt sämre än Biltema. Bäst är Brembo original aka Toshiba 2701 men de kostar svin dock inte mer än andra belägg med bra bett. Därefter kommer en drös med piratpads typ Goldfren, Newfren, Biltema som kostar 99-199 och de är alla ungefär jämndåliga....

Skall du ha något annat än original med bra bett fram på en gatcykel är det EBC HH SBS HH eller liknande.

Vet du hur textart4069 och FERODID450 beläggena är? Dessa ligger ju också som originaldel men till halva priset.

Men jag antar att man bara är dumsnål då man ändå åker på o köpa 600kronors beläggen...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vet du hur textart4069 och FERODID450 beläggena är? Dessa ligger ju också som originaldel men till halva priset.

Men jag antar att man bara är dumsnål då man ändå åker på o köpa 600kronors beläggen...

Skall man åka Ferodo är det ST compoundet som gäller. För övrigt går det att köpa Brembo direkt från en Brembohandlare billigare än från KTM.
 

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
Hallå!

Jag tänkte att jag skulle åka lite bana snart och måste då slänga på original avgassystemet.
Jag har i dagsläget ett helsystem och bestyckat för det. Vad händer om jag slänger på originalsystemet och inte bestyckar om efter det? Några problem att köra en bankörning med en hoj som är "strypt" av ett originalsystem men bestyckad för ett helsystem? Originalbestyckningen har försvunnit med nån tidigare ägare...


Mvh.
Victor
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hallå!

Jag tänkte att jag skulle åka lite bana snart och måste då slänga på original avgassystemet.
Jag har i dagsläget ett helsystem och bestyckat för det. Vad händer om jag slänger på originalsystemet och inte bestyckar om efter det? Några problem att köra en bankörning med en hoj som är "strypt" av ett originalsystem men bestyckad för ett helsystem? Originalbestyckningen har försvunnit med nån tidigare ägare...


Mvh.
Victor

Det enda som händer är att det går fett och det är ingen katastrof då det knappt ger någon effektförlust.

Vad är det för helsystem? De flesta system brukar gå att tysta med butplugs...
 

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
Det enda som händer är att det går fett och det är ingen katastrof då det knappt ger någon effektförlust.

Vad är det för helsystem? De flesta system brukar gå att tysta med butplugs...

Jag har lite special på min hoj..=)
Är ett Remus Titanium med dubbla utblås som en tidigare ägare har meckat dit. Kan vara avsett för en LC4 av senare årsmodell när dubbelsystemen kom..

Hur som helst måste det väck innan bankörningen, på Sviestads trafikövningar är det endast originalsystem som gäller..


//Victor
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag har lite special på min hoj..=)
Är ett Remus Titanium med dubbla utblås som en tidigare ägare har meckat dit. Kan vara avsett för en LC4 av senare årsmodell när dubbelsystemen kom..

Hur som helst måste det väck innan bankörningen, på Sviestads trafikövningar är det endast originalsystem som gäller..


//Victor

Där finns några tillverkare som har dubbelburkar även till pre-05 cyklar som har en original så det är nog inte fulmeckat dit...
546638.jpg
 

NetWork

Fint som snus
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM -03
Där finns några tillverkare som har dubbelburkar även till pre-05 cyklar som har en original så det är nog inte fulmeckat dit...
546638.jpg

Ok, antog att det vara hemmameck iom att "nummerplasten" som täcker dämparen inte är är bytt till en annan version som buktar mer som det gör på vänstra sidan om cykeln...Finns sånna plastbitar att få tag på? Ser lite mupp ut att dom buktar olika..

//Victor
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Skall man åka Ferodo är det ST compoundet som gäller. För övrigt går det att köpa Brembo direkt från en Brembohandlare billigare än från KTM.

Fan... nu har ju beställt, men jag passade på att slänga med drev o lita annat godis så jag fick i alla fall fri frakt :tummenupp



Nån som vet var man kan få tag på en sån här stänka?
DSC00015-4.jpg

DSC00016-1.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top