Ktm 640

Vet du hur textart4069 och FERODID450 beläggena är? Dessa ligger ju också som originaldel men till halva priset.

Men jag antar att man bara är dumsnål då man ändå åker på o köpa 600kronors beläggen...

Skall man åka Ferodo är det ST compoundet som gäller. För övrigt går det att köpa Brembo direkt från en Brembohandlare billigare än från KTM.
 
Hallå!

Jag tänkte att jag skulle åka lite bana snart och måste då slänga på original avgassystemet.
Jag har i dagsläget ett helsystem och bestyckat för det. Vad händer om jag slänger på originalsystemet och inte bestyckar om efter det? Några problem att köra en bankörning med en hoj som är "strypt" av ett originalsystem men bestyckad för ett helsystem? Originalbestyckningen har försvunnit med nån tidigare ägare...


Mvh.
Victor
 
Hallå!

Jag tänkte att jag skulle åka lite bana snart och måste då slänga på original avgassystemet.
Jag har i dagsläget ett helsystem och bestyckat för det. Vad händer om jag slänger på originalsystemet och inte bestyckar om efter det? Några problem att köra en bankörning med en hoj som är "strypt" av ett originalsystem men bestyckad för ett helsystem? Originalbestyckningen har försvunnit med nån tidigare ägare...


Mvh.
Victor

Det enda som händer är att det går fett och det är ingen katastrof då det knappt ger någon effektförlust.

Vad är det för helsystem? De flesta system brukar gå att tysta med butplugs...
 
Det enda som händer är att det går fett och det är ingen katastrof då det knappt ger någon effektförlust.

Vad är det för helsystem? De flesta system brukar gå att tysta med butplugs...

Jag har lite special på min hoj..=)
Är ett Remus Titanium med dubbla utblås som en tidigare ägare har meckat dit. Kan vara avsett för en LC4 av senare årsmodell när dubbelsystemen kom..

Hur som helst måste det väck innan bankörningen, på Sviestads trafikövningar är det endast originalsystem som gäller..


//Victor
 
Jag har lite special på min hoj..=)
Är ett Remus Titanium med dubbla utblås som en tidigare ägare har meckat dit. Kan vara avsett för en LC4 av senare årsmodell när dubbelsystemen kom..

Hur som helst måste det väck innan bankörningen, på Sviestads trafikövningar är det endast originalsystem som gäller..


//Victor

Där finns några tillverkare som har dubbelburkar även till pre-05 cyklar som har en original så det är nog inte fulmeckat dit...
546638.jpg
 
Där finns några tillverkare som har dubbelburkar även till pre-05 cyklar som har en original så det är nog inte fulmeckat dit...
546638.jpg

Ok, antog att det vara hemmameck iom att "nummerplasten" som täcker dämparen inte är är bytt till en annan version som buktar mer som det gör på vänstra sidan om cykeln...Finns sånna plastbitar att få tag på? Ser lite mupp ut att dom buktar olika..

//Victor
 
Skall man åka Ferodo är det ST compoundet som gäller. För övrigt går det att köpa Brembo direkt från en Brembohandlare billigare än från KTM.

Fan... nu har ju beställt, men jag passade på att slänga med drev o lita annat godis så jag fick i alla fall fri frakt :tummenupp



Nån som vet var man kan få tag på en sån här stänka?
DSC00015-4.jpg

DSC00016-1.jpg
 
Last edited:
Sådärja har fått ihop hojen efter lite diverse fix och kolvbyte. Allt verkar fungera fint förutom att någonting behöver ställas in bättre i förgasaren. Tror det har med att göra att jag bytte luftfilter också, det gamla såg förjävligt ut så nu får den kanske lite annan mängd luft.

När den är varm och choken är ur så kommer den inte riktigt på gasen från tomgång. Det blir boowaah ljudet typ och gasar man till lite så dör den. Tyder det på att man behöver lite fetare blandning/gå upp steg i lågfartsmunstycke? Kan det räcka med att skruva lite på luftskruven om det finns en sådan kanske.

Har aldrig vart och pillat på förgasaren förut, Om man drar i choken litegrann går den bättre föresten.
 
Sådärja har fått ihop hojen efter lite diverse fix och kolvbyte. Allt verkar fungera fint förutom att någonting behöver ställas in bättre i förgasaren. Tror det har med att göra att jag bytte luftfilter också, det gamla såg förjävligt ut så nu får den kanske lite annan mängd luft.

När den är varm och choken är ur så kommer den inte riktigt på gasen från tomgång. Det blir boowaah ljudet typ och gasar man till lite så dör den. Tyder det på att man behöver lite fetare blandning/gå upp steg i lågfartsmunstycke? Kan det räcka med att skruva lite på luftskruven om det finns en sådan kanske.

Har aldrig vart och pillat på förgasaren förut, Om man drar i choken litegrann går den bättre föresten.

Då är ombestyckning på sin plats. Jag propagerar ju för byte till FCR men har även en kopia på SOMMER KTM bestyckningskit för BST som ger betydligt trevligare gång än originalet som är optimerad för avgaskrav...
 
är inte orginal-förgasare på. Borde vara en FCR något tm40 tror jag :) Har verkligen inge bra koll på förgasaren och aldrig pillat på den som sagt. Har papper hemma på vilken det är jag egentligen har men tyska turister bor i huset just nu.

Vad innehåller ett bestyckningskit? Ett flertal munstycken med olika storleker?

Har föresten sebring helsystem och "öppnad" luftburk också. Någon som vet vilka storlekar på munstyckena som brukar vara bra för denna setup?
 
är inte orginal-förgasare på. Borde vara en FCR något tm40 tror jag :) Har verkligen inge bra koll på förgasaren och aldrig pillat på den som sagt. Har papper hemma på vilken det är jag egentligen har men tyska turister bor i huset just nu.

Vad innehåller ett bestyckningskit? Ett flertal munstycken med olika storleker?

Har föresten sebring helsystem och "öppnad" luftburk också. Någon som vet vilka storlekar på munstyckena som brukar vara bra för denna setup?

Du måste först veta vilken fugge där sitter på...:)

Keihin FCR eller Mikuni TM eller Keihin BST. Med en BST eller FCR kan jag hjälpa dig men TM saknar jag erfarenhet av då jag anser den vara skit..

Bestyckningskit är några munstycken och en nål.
 
Jahaja blandade visst ihop de olika storterna där ja :) Det är en tmr41-23 som jag har, kostar tydligen 6 800kr ny :Bugar

Försökt hitta bestyckningskit att beställa utan framgång, något tips på var?

Kanske borde prova att bara skruva isär och rengöra innan jag fipplar med inställningarna.. får bli dagsnöjet imorn!
 
Hej!
Köpte en 640 motard för några veckor sedan.
Föregående ägar har inte skött kedjan så jag tänkte rädda den med ett oljebad..när jag tog av plastkåpan som täcker framdrevet så var det två kablar som var lösa där....
Det verkar vara till givarna för andra o tredje växeln som är losskopplade.
Är det någon som vet vad det kan bero på och vad det kan ha för följder?
Jag hittar bara en givare som inte är inkoppplad:va, neutral givaren sitter där också o är inkopplad.

Ha det så gott!
Jonas
 
Hej!
Köpte en 640 motard för några veckor sedan.
Föregående ägar har inte skött kedjan så jag tänkte rädda den med ett oljebad..när jag tog av plastkåpan som täcker framdrevet så var det två kablar som var lösa där....
Det verkar vara till givarna för andra o tredje växeln som är losskopplade.
Är det någon som vet vad det kan bero på och vad det kan ha för följder?
Jag hittar bara en givare som inte är inkoppplad:va, neutral givaren sitter där också o är inkopplad.

Ha det så gott!
Jonas

De skall vara löskopplade då det är en effektbegränsning...
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top