Ktm 625

Tackar för svar. Blir till att kolla vad jag har för drevning på nu, skönt att det verkar så pass enkelt att ändra hastighetsmätaren också, lite jobbigt när det visar helt åt skogen :)
 
Finns ju en miljard trådar om det här och på andra forum, men vilka däck rekommenderar ktm 625-eliten för en som vill köra både asfalt och terräng?
Jag har spanat in TKC 80, många som verkar gilla dom däcken.
 
Jag har olika hjul me olika däck för ändamålet.... Sportdäck eller slicks för motard körning på 17" fälgar, Michelin S12 för endurokörning på 18"/21" fälgar... Å andra 18"/21" me dubbdäck för vinterkörning på is eller enduro spåret...
 
Finns ju en miljard trådar om det här och på andra forum, men vilka däck rekommenderar ktm 625-eliten för en som vill köra både asfalt och terräng?
Jag har spanat in TKC 80, många som verkar gilla dom däcken.

Inget däck är bäst på båda delar.
i terräng vill man gärna ha större hjul OCH mer mönster. Jag har två uppsättningar och det är nog mest optimalt.
Jag kör både stor motorbana och små geggiga stigar.
Kör man mer till/från jobb finns det kanske ett hyffsat allround-däck.
 
Ingen som råkar ha koll på ifall slipon för en gammal, 00-02, 640 Adventure går o bulta på en -04ans 625a ? Dvs mellanrör och dämpare ?
 
Ingen som råkar ha koll på ifall slipon för en gammal, 00-02, 640 Adventure går o bulta på en -04ans 625a ? Dvs mellanrör och dämpare ?

Asså på 04ans 625a har du ju inget mellanrör.
Men ljuddämparen från en adventure borde passa, inte hundra men bakramarna är samma så infästningen ska finnas.

Jävligt enkelt o kolla sånt här med hjälp av sprängskiss.

adv 00-02.
http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1494&c=C00582051_976015#partslist

625 04.
http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1189&c=C04583050#partslist


Sen är jag nyfiken varför du vill bulta på detta från en adventure? Vill du få den tystare?
 
Asså på 04ans 625a har du ju inget mellanrör.
Men ljuddämparen från en adventure borde passa, inte hundra men bakramarna är samma så infästningen ska finnas.

Jävligt enkelt o kolla sånt här med hjälp av sprängskiss.

adv 00-02.
http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1494&c=C00582051_976015#partslist

625 04.
http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1189&c=C04583050#partslist


Sen är jag nyfiken varför du vill bulta på detta från en adventure? Vill du få den tystare?


Sedär :D Nää mest att det dök upp ett leoVince slipon billigt :D X3 brukar inte va tysta direkt...
 
Sedär :D Nää mest att det dök upp ett leoVince slipon billigt :D X3 brukar inte va tysta direkt...

Vill du ha ett slipon som passar på 625an så har jag ett sebring slipon som låter mumma(högt).
Har använts i skogen och med dubbdäck så det ser lite slitet ut men inga bynglor eller så.

Kan ta fram nå bilder om det låter intressant.
 
Last edited:
Vill du ha ett slipon som passar på 625an så har jag ett sebring slipon som låter mumma(högt).
Har använts i skogen och med dubbdäck så det ser lite slitet ut men inga bynglor eller så.

Kan ta fram nå bilder om det låter intressant.

Hehe okej :D Ja jag ska väl ta o hämta hojjen först kanske...

Däermot verkar det vara tomt med headers. Inte för att jag tror det behövs men iaf :)
 
Jaha, efter första riktiga turen så gav packboxen upp till utgående axel :(

Jag orkar inte riva o renovera, har varken plats eller tid just nu. Så ingen i västerås/örebro som känner för o renovera en LC4 maskin då. Eller har en fungerande ståendes...
 
Jaha, efter första riktiga turen så gav packboxen upp till utgående axel :(

Jag orkar inte riva o renovera, har varken plats eller tid just nu. Så ingen i västerås/örebro som känner för o renovera en LC4 maskin då. Eller har en fungerande ståendes...

Den packboxen byter du skitenkelt själv!

Ställ hojen på sidostödet, ta lös framdrevet.
Dra sen in ett par skruvar (typ gipsskruv) i packboxen, inte långt. Bara så att dom får grepp. Dra sen ut packboxen med hjälp av skruvarna.

Sen är det bara att knacka in nya packboxen med en lagomt stor hylsa.

Kolla även på distansen(nr25 i sprängskissen) bakom drevet, är det grova spår eller rost på den så byt den så du inte förstör din nya packbox direkt.

Och när du ändå tar av distansen så byt o-ringen(nr19) som sitter i/bakom den.

http://www.ktmshop.se/index.php?action=showParts&id=1200&c=C04583331#partslist
 
Tänkte mer att lagret bakom är skrot så det har rivit sönder packboxen för att axeln vibrerat :)

Blir utflykt till min Lokala KTM handlare i helgen :)
 
Nej det blir det inte förrän du dragit in plåtskruven för långt och sabbat rullhållaren av plast:D

Det låter som en alldeles utmärkt plan :)

För övrigt, funkar det o sandpappra bort oljan från bakdäcket ? Nu tänker jag ändå köpa ett set Goldspeed precut slicks , men kan juh va bra med lite nöddäck :)
 
Har nu fått några mil med 625an och gillar den skarpt MEN är det normalt att den är vobblig? Alltså den känns stabil som fan genom kurvor och så men om man kör typ över hundra o drar lite i styret känns det som den vill börja vobbla, normalt eller?
 
Har nu fått några mil med 625an och gillar den skarpt MEN är det normalt att den är vobblig? Alltså den känns stabil som fan genom kurvor och så men om man kör typ över hundra o drar lite i styret känns det som den vill börja vobbla, normalt eller?

Lite nervös är dom men inte som du beskriver det. Se över fjädringen, serva den och ställ in allting rätt.
 
Har inte varit me om att de wobblar, men kan vara så som i ovan beskrivs att inställningar på fjädringen är fel...
Frågan är om du har en SMC eller SXC modell... Kolla lite om gaffelbenen sticker upp lite ovanför övere kronans ovankant... Kan vara så att någon innan kört i skogen me hojen å ändra gaffelbenens läge...
Har de själv på EXC modell som jag kör enduro me... Kan börja wobbla lite när man kommer upp över hundra på grusväg.... Fördelen är att man får kortare hjulbas å då är de mer lättsvängt i skogen, nackdelen är wobbligare i högre farter...Allt de handlar om försprånget hur hojen uppför sig...
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top