Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej på er ännu en gång!
Ni som börjar få lite halvslitna hojar kanske har råkat ut för att fästet eller fästena till avgasröret har gått sönder på olika sätt. Hur har ni gjort för att ersätta originalklämmorna till piporna? Jag skulle behöva något bra och hållbart, om det skall kosta skall det vara snyggt (4st nya band går på 2000 kronor). Jag har Leovince x3 dämpare med 2st klämmor på varje.
Tidigare ägare hade använt något halvtunt aluminiumband och ersatt en av de befintliga. Det pajade hela tiden så nu sitter det två på ena sidan och en på andra! Det bör såklart hålla för vibrationer. HUR har ni gjort?![]()


Jag kollade arf värdet och det var för tunt om jag fattar rätt att den streckade linjen är 14,5 arf. På full gas från ca 6000v till 8000v bör den fetas på till 12,5 arf för där kan den ge mest effekt. Din ser ut att ha gått runt 15-16 arf vilket kommer elda upp ventiler och ger sämre effekt. 67+ hk bör gå krana ur den med rätt betycking![]()
Frågan är bara om röd linje är afr 12,5 eller 14,7.... Skalan är lite svårläst...
Höj nålen ett hack också. Kan vara så att det inte flödar fritt på fullgas
vad kör ni med för drevning?
tror det sitter på 17/45 nu och högsta vxl är i princip oanvändbar.
vad kör ni med för drevning?
tror det sitter på 17/45 nu och högsta vxl är i princip oanvändbar.
Jag har 16/42 vilket är i princip samma som 17/45 och har inga problem med det.
Vad menar du med oanvändbar?
kör aldrig motorväg och tycker att femman är för högt drevad för den fart jag brukar hålla, känns som att man måste ligga i 100 minst för att det ska gå att åka på utan att den hostar och vibrerar satan
Ja man har väll en toppfart på typ 160 med den drevningen om man drar den till varvstopp.
Är ju bara att hoppa ner till ett 16 fram då, o prova om det passar bättre. Om drivpaketet hyffsat nybytt så klarar du dig med att bara byta framdrevet och spänna om kedjan.
Du kan ju dreva så du har 100 i toppfart om du vill... Annars kan du ju låta bli att använda femman?
Kommer ju bli sjukt korta växlar om du drevar extremt.
märkte en lite oroväckande sak idag, saknas en massa nitar på frambromsskivan, går det att montera nya eller är det ny skiva som gäller?
http://s28.postimg.org/tsvccmvnh/20140525_165918_1.jpg

får prova med ett mindre framdrev, kostar ju inte så mycket.
märkte en lite oroväckande sak idag, saknas en massa nitar på frambromsskivan, går det att montera nya eller är det ny skiva som gäller?
http://s28.postimg.org/tsvccmvnh/20140525_165918_1.jpg
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |