Ktm 625

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Tips på olja till 625an?

Har hittills kört Castrol, vill gärna veta om det finns bättre/billigare alternativ, har hört illa om Motorex (som rekommenderas i manualen) kan tilläggas..:va
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tips på olja till 625an?

Har hittills kört Castrol, vill gärna veta om det finns bättre/billigare alternativ, har hört illa om Motorex (som rekommenderas i manualen) kan tilläggas..:va

Q8 sbk racing 10/50 på storpack 20liter alt köper du på swedol samma olja annan etikett
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Har lagt märke till att vissa med LC4or har någon form av silvrigt metallnät som "lock" på luftburken, jag har min luftburk öppen uppåt, alltså endast sadeln som "lock", naturligtvis ett luftfilter också, men jag undrar om det är nödvändigt att ha ett sådant lock?
Känns som att det kan vara bra med extra skydd om man åker mycket bland grus och skog, men är det verkligen nödvändigt att ha på gata?

Anledningen till att jag frågar är för att jag fram tills nu aldrig sett något annat lock än den s.k snorkeln.
 

fractal101

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2011
Ort
tullinge
Hoj
2x rs 125 02 1x SX 125 09
är nu mera stolt ägare utav en 625 smc 06, tänkte serva och passa på att rycka bort strypningar och avgastrams samtidigt, vilka finns och var sitter de?
Mvh
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Dekalkit

Jag har en fråga. Vet inte om den skall ligga under styling eller här vid modellanpassat!
Äger fortfarande min KTM 625 SMC (2006) med LC4'an obviously!
Frågan lyder: Vilka dekalerkit till andra modeller skulle kunna passa på min plast? Någon som har hittat dekalkit som passar bra? Skulle faktiskt kunna göra egna dekaler då farsan äger utrustning. Dock så blir det lager på lager då man endast kan göra enfärgade lager och klippa/klistra efteråt. Går absolut göra snygg text och logos osv. Svårare att göra bakgrunder. Som den här till exempel. Rockstar texten (gula med svart bakgrund utan energy drink blir nog rätt ok, även foxmärket. Då det endast är två färger och rätt simpla.

Förutom lyset på 640-plasten så är den identisk till 625'ans eller hur?
Finns det några andra modeller som också passar, 660? Eller crossmodeller?
Jag har inte så stor koll, hoppas mest på att någon som testat hittar detta!

Tack på förhand.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Helt rätt... Lyktan på 640 är annan men sen lika me 625 å 660... Dvs. plasten...
Kolla annars på ktmshop.se Där finns alla modeller å du kan jämföra mellan modellerna me artikel nummer..
 

rabski

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Sölvesborg
Hoj
Klx650 - Såld
Hur är det med "stor-service" på denna hoj?
Funderar på att köpa en och har hittat en som gått 1600mil.

När bör man genomgå en större och dyrare service?
Förstår ju att det beror på hur hårt cykeln är körd osv, men generellt.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hur är det med "stor-service" på denna hoj?
Funderar på att köpa en och har hittat en som gått 1600mil.

När bör man genomgå en större och dyrare service?
Förstår ju att det beror på hur hårt cykeln är körd osv, men generellt.
Du kan ju prova att läsa mitt senaste svar på frågan 15 poster bakåt...
 

Hwk

Medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Strängnäs
Hoj
1290 Superduke R -15
Ktm 625 smc - 2006

Gjorde fel när jag var ute och körde förut.

n5egZjm.jpg


Nu behöver jag lite nya delar, så har ett par frågor.
Om man köper ett par nya fotpinnar så antar jag att man även får med stången, brickor samt tråden för att fästa stången (som fotpinnarna sitter på).
Kommer en bild på fel fotpinnar (den som jag skall ha saknar stången, brickor samt tråd på bilden)....

CSRJKf0.png


Sen undrar jag även om det går att köpa allt förutom fotpinnarna... eller ska man fixa egna/gamla brickor samt typ svetstråd och göra ett eget "lås"? Undrar för att jag eventuellt får tag i en begagnad fotpinne. Slipper jag "kasta" iväg 1500-2000 på det.

Sen undrar jag även hur det är med styren, det är ju ingen konst att sätta på valfritt... bara fixa ett nytt styrfäste (om gamla inte passar) och byta det. Det jag undrar vart man kan få tag i relativt billiga styren (som är som originalstyret i storlek). Det får gärna vara valfri färg! Rekommenderar ni något speciellt styre? Ge mig tips. Ni vet vad jag helst vill ha.
Kom på en sak till... hur är det med all elektronik på styret, speciellt gas, passar det till "alla"? Hur löser man det isåfall.
Mitt blev lite snett, syns kanske inte på bild (höger sida).

cztNnpL.jpg


En annan viktig fråga som jag faktiskt inte har någon aning om själv är vart jag kan få tag i NY original baklykta? Hittar inget på nätet, läst att det kostade 390kr i någon tråd men ingen vettig info (gammal tråd?). Låter otroligt billigt. Kan tänka mig beggat också men om någon vet så skriv!

ov9oB8e.jpg


Hoppas att ni har tid att läsa.
En kort sammanfattning.

- Original baklykta (ny sökes).
- Styre (ett liknande till vettigt pris kanske 700 kronor?)
- Fotpinne (söker begagnad) går det att få tag i "fästanordningen" utan att köpa fotpinne?
- Kom på en till sak nu, jag behöver en ny mutter till bakaxeln (höger sida) det är storlek 27 om jag inte minns fel så behöver den inte vara formad på något speciellt sätt? Frågan utan att kollat powerparts om jag kan få tag i original någonstans!

Jag har en till edit... styren går att få tag i på t.ex. 24mx men vilket är liknande och passar elektroniken bra (om man behöver fundera på det alls, har aldrig bytt).

Tack på förhand, kan endast hoppas att ni svarar seriöst och respektfullt!
Jag fick endast blåmärken om någon undrar.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top