Finns såna distanser att köpa ens?Enda jag sett är för att konvertera åt andra hållet,dvs äldre hjul på gaffel avsedd för 26mm axel.
Sorry glömde har redigerat
Finns såna distanser att köpa ens?Enda jag sett är för att konvertera åt andra hållet,dvs äldre hjul på gaffel avsedd för 26mm axel.
Blev nyligen ägare till en 625 SMC 06 Har dock 2 problem. Tutan funkar inte så den skall bytas men hittar inte vart den sitter Sen det andra problemet är att det finns inga insatser i Akra systemet som sitter på och den skall besiktigas snarast så jag gissar på att det kan bli problem där. Någon som vet var man kan köpa insatser så man får igenom hojen utan problem.
Har sedan även en fråga. Vart kan man köpa 2 fingers koppling som passar? Har googlat lite men hittade inga eller mest troligt jag som sökte dåligt kanske
Ingen som vet?
Enl. ktmshop.se så ser det ut som tutan sittet under sadel eller i närheten där... http://ktmshop.se/index.php?parts=y&hideleft=y&id=508&c=C065861100
Sätt att andra länkat till Lelles i uppsala som säljer insatser för inte mycke... Kolla där...
Annars så kan man såga av kopplingshandtaget i lagom längd...
HJÄLP!
Har precis bytt startkopplingen bak svänghjulet på min 625:a då startmotorn följde med när man kickade. Har nu bytt den och skulle montera ikväll men när jag fått ihop allt så snurrar starten fortfarande med.
Kände lite på frihjulet och ytan ovanpå är ju lite skrovlig.. Kan det vara det som ställer till det så att frihjulet inte kan löpa tillräckligt lätt i startkopplingen?
När du har frihjulet och delen den sitter inuti löst märker du ju genast om den greppar åt båda hållen eller inte, skall ju greppa när den snurras åt ena hållet och löpa fritt åt andra. Är jag inne på rätt tanke eller är jag ute och cyklar med vad du syftar på?
Har också byt på en hoj alla dom delarna..... Syntes inte me ögat att de va dåligt, men när man bytte allt så funka de kanon.... Vet en annan som också byt.... Är nog bäst att byta allt...
Är det nån som har tips på lämplig drevning för att köra på "storbana"? Kinnekulle är väl aktuellt i mitt fall. Min önskan är att 625an ska kunna hänga med lite bättre i snabba partier (start/mål-rakan har jag inga förväntningar på att göra annat än dricka kaffe) utan att motorn plågas sönder och samman och om man samtidigt kan bibehålla något av dess pigghet på mindre och tighta banor (tänk gokartbana) så vore det grymt. En bra kombo där emellan om så möjligt alltså.
Är det nån som har tips på lämplig drevning för att köra på "storbana"? Kinnekulle är väl aktuellt i mitt fall. Min önskan är att 625an ska kunna hänga med lite bättre i snabba partier (start/mål-rakan har jag inga förväntningar på att göra annat än dricka kaffe) utan att motorn plågas sönder och samman och om man samtidigt kan bibehålla något av dess pigghet på mindre och tighta banor (tänk gokartbana) så vore det grymt. En bra kombo där emellan om så möjligt alltså.
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |
|
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |